| کد خبر: 137038 |

وزیر راه وشهرسازی؛

◄ افزایش جمعیت در سواحل باید در دستور کار قرار گیرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکبار برای همیشه باید در کشور سیاست رشد افزایش جمعیت در سواحل به عنوان یک راهبرد مهم مد نظر قرار بگیرد.

تین نیوز
وزیر راه و شهرسازی گفت: یکبار برای همیشه باید در کشور سیاست رشد افزایش جمعیت در سواحل به عنوان یک راهبرد مهم مد نظر قرار بگیرد.
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد سخن می‌گفت، با تقدیر از زحمات و فداکاری‌های دریانوردان گفت: در سال‌های اخیر اتفاقات مهمی در عرصه دریایی رخ داده است و به برکت سیاست خارجی مدبرانه تحریم‌ها که آثار بسیار سخت و سهمگینی بر حوزه دریایی داشت تا حد زیادی رفع شده است.
او با بیان اینکه باید حداکثر استفاده را از فرصت به دست آمده داشته باشیم تاکید کرد: ما بخش بزرگی از مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم و امکان بازپس‌گیری سهم ایران از بازار جهانی فراهم شده است.

وزیر راه و شهرسازی امنیت کشتی‌های ایرانی را نیز یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این فرصت به برکت سیادت و قدرت دریایی نیروهای نظامی سپاه و ارتش است که در مرزهای آبی و آب‌های آزاد امنیت لازم و موقعیت مناسب را برای حمل‌ونقل دریایی کشور ایجاد کرده‌اند.
آخوندی با تاکید بر اینکه زبان و اهداف ایران در عرصه دریایی، زبان و اهداف بین‌المللی خواهد بود اظهار داشت: ما در این عرصه هر چه داریم در آب‌های آزاد و بین‌المللی است بنابراین هدفگذاری ما نیز بین‌المللی خواهد بود.
او در ادامه بر نقش راهبردی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: با وجود این مشکلات باید از از مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا بابت راهبری خردمندانه ایشان سپاسگزار باشیم چه آنکه امنیت در صنعت دریایی برآمده از این راهبری است. 
آخوندی همچنین از توزیع نامتناسب جمعیت در کشور و به ویژه در نوار ساحلی انتقاد کرد و گفت: با توجه به بحث آمایش سرزمینی و و توزیع جمعیت در سرزمین باید توسعه شهرهای بندری را در دستور کار قرار دهیم.
او با اشاره به طرح‌های مطرح شده برای انتقال آب دریا به مناطق مرکزی کشور تصریح کرد: این طرحها و بحثهای عجیب و غریب انتقال آب، گرانقیمت، سهمگین و در تناقض با حفظ محیط زیست است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد شهرهای بندری برای امنیت ملی و توسعه ملی بسیار مقرون به صرفه‌تر و عملی‌تر است و باید یکبار برای همیشه در کشور سیاست رشد افزایش جمعیت در سواحل به عنوان یک راهبرد مهم در نظر گرفته شود. 
او در ادامه هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی را خطاب قرار داد و تاکید کرد: نقش این سازمان فراتر از بحث حمل‌ونقل دریایی است و باید با نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی خود در زمینه توسعه شهرهای بندری اقدام کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.