| کد خبر: 257619 |

سهمیه خراسان شمالی از اتوبوس های وارداتی؛ 15 دستگاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از اختصاص ۱۵ دستگاه اتوبوس از سهمیه اتوبوس های وارداتی در کشور به این استان خبر داد.

تین نیوز

محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال، ۱۵ دستگاه اتوبوس به استان اختصاص یافت و در این راستا جلسه هماهنگی با تشکل های صنفی رانندگان و شرکت های حمل و نقل مسافر برگزار و اولویت ها طبق تقاضای رسیده، تعیین شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مشتری درباره شرایط ناوگان افزود: ناوگان اتوبوسی باید دارای سن کمتر از ۵ سال و انواع برند های معتبر با قدرت موتور حداقل ۴۳۰ اسب بخار باشد.

به گفته وی، شرکت های مسافری باید دارای پروانه فعالیت معتبر از این اداره کل باشد همچنین شرکت‌ مسافربری باید بر اساس تعهدنامه محضری ملتزم به بکارگیری خودرو در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس دهی برای اربعین فعالیت کند و خودرو تا ۵ سال در مالکیت شرکت یا اعضای هیئت مدیره شرکت باقی بماند ضمن این که توانایی مالی شرکت در تامین و پرداخت مبلغ خودرو و اقساط تسهیلات متعهد شود.

این مسئول، داشتن کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس را از جمله شرایط رانندگان حمل و نقل برشمرد و خاطرنشان کرد: راننده باید دارای معرفی نامه از طرف انجمن صنفی رانندگان مبنی بر متعهد شدن تامین و پرداخت مبلغ و باز پرداخت تسهیلات بانکی خودرو باشد.

مشتری با تاکید بر این که راننده باید  دارای حداقل ۱۲۰ فقره صورت وضعیت با کد رهگیری در سال ۱۴۰۱ باشد، ادامه داد: هر راننده فقط می تواند نسبت به واردات یک دستگاه خودرو اقدام کند و این امتیاز قابل واگذاری به غیر نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.