| کد خبر: 267100 |

خط ۲ متروی قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه دارد

استاندار قم گفت: فاز ۲ متروی قم باید از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه داشته باشد.

تین نیوز

سیدمحمد آقامیری ۲۷ دی در جلسه شورای قطار شهری قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مترو از طرح های بسیار مهم استان به شمار می آید اظهار کرد: برای این طرح نسبت به برآورد جمعیت تحت پوشش، مطالعه های خوبی انجام پذیرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، آقامیری در ادامه با تاکید بر اینکه مکان هایی که به عنوان ایستگاه مترو انتخاب شده، مناسب نیست، اما مسیر این طرح تقریبا درست است یادآور شد: مسیر مترو باید به گونه ای طراحی شود که بار ترافیکی را کاهش دهد، و مسافرپذیر باشد.

وی ادامه داد: خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است، فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

استاندار قم تصریح کرد: همچنین خط ۲ مترو نیز به طول ۲۸ کیلومتر از اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز و در محدوده میدان ۷۲ تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می رسد.

وی با ذکر این نکته که طرح های مترو و منوریل به لحاظ اقتصادی برای هیچ کشوری همراه با سود نیست گفت: این طرح فقط منافع اجتماعی دارد، و در کم شدن هزینه های شهرداری نیز موثر است.

دکتر آقامیری همچنین با انتقاد از کُند بودن روند اجرای طرح قطار شهری قم خاطرنشان کرد: اگر برای به سرانجام رساندن این طرح تا ۲ سال آینده، راهکاری پیدا نشود، از نظر اقتصادی منفعتی نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: سازمان قطار شهری باید با روش های مختلف حتی با مشارکت بخش خصوصی تکلیف طرح را مشخص کند.

استاندار قم بیان کرد: واقعیت این است طولانی شدن پروسه اجرای منوریل باعث استهلاک سازه های این طرح می شود.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: طرح هایی مانند قطار شهری که خدماتی می باشند باید در اسرع وقت به نتیجه برسند.

آقامیری تاکید کرد: باید مواردی که  منجر به بروز مشکل در اجرای طرح مترو شده را شناسایی نموده و برای اصلاح آن تلاش کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.