| کد خبر: 261671 |

یاتا: مسافرت‌ های هوایی رونق گرفته است

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) گزارش داد، سفر با هواپیما در ماه جولای به روند بهبود خود پس از همه گیری کرونا ادامه داده است.

تین نیوز

انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (یاتا) گزارش داد، سفر با هواپیما در ماه جولای به روند بهبود خود پس از همه گیری کرونا ادامه داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (یاتا) گزارش داد، ترافیک جهانی هواپیماهای مسافربری در ماه جولای به روند بهبودی خود پس از همه گیری کرونا ادامه داده و این روند ناشی از افزایش تقاضا در بازار داخلی چین بوده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، ترافیک هوایی در سرتاسر جهان در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته با محاسبه درآمد بر اساس تعداد مسافر در هر کیلومتر (تعداد مسافران ضربدر مسافت طی شده) 26.2 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش یاتا، ترافیک هوایی در جهان در حال حاضر به 95.6 درصد سطح پیش از همه گیری کرونا رسیده است.

حمل ونقل هوایی داخلی در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21.5 درصد افزایش یافت که 8.3 درصد بیشتر از سفرهای جولای 2019 بود و این افزایش ناشی از تقاضای رو به رشد در بازار چین بوده است.

ضریب مسافرگیری (درصد صندلی های پر شده) برای صنعت مسافرت هوایی در جهان به 85.7 درصد رسیده است که بالاترین رقم ماهانه در جهان به شمار می رود.

ویلی والش، مدیرکل یاتا گفت: «هواپیماها در ماه جولای پر بودند زیرا مردم همچنان زیاد سفر می کنند. نکته مهم این است که رشد فروش بلیط نشان می دهد که اطمینان مسافران همچنان بالاست و دلایل زیادی برای خوش بینی بودن در مورد ادامه این روند بهبودی وجود دارد.»

خطوط هوایی آسیا-اقیانوسیه در این ماه نسبت به مدت مشابه سال 2022 شاهد افزایش 105.8 درصدی ترافیک بوده و همچنان بیشترین ارقام را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، خطوط هوایی آفریقایی، آمریکای لاتین و خاورمیانه و همچنین شرکت های هواپیمایی آمریکای شمالی و اروپایی پس از آنها قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.