| کد خبر: 169736 |

◄ حل مشکلات رانندگان با نگاه و رویکردی ملی

حل مشکلات رانندگان نگاه و رویکردی ملی را می‌طلبد.

تین نیوز

حل مشکلات رانندگان و رسیدگی به مطالبات صنفی این قشر نیاز به دیدگاهی ملی، همراهی و همدلی همه طرف‌‌ها دارد و اجازه نخواهیم داد معاندان نظام و سودجویان از این مطالبات صنفی به نفع جریانات فکری خود بهره‌برداری کنند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدالرسول باقری رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل کالای اصفهان بابیان این مطلب گفت: مشکلات زیادی که در طول سال‌ها بر این قشر وارد و انباشت شده، منجر به بروز اعتراضات  در جامعه شده است لذا ما اکنون وارث شرایطی هستیم که در درازمدت به این نقطه رسیده و قطعا دست یافتن به شرایط مطلوب و رفع این معضلات یک‌شبه انجام نمی‌شود.

وی رانندگان تلاشگر را یکی از امانت‌دارترین اقشار جامعه توصیف کرد که بار و مسافر را همچون امانتی ارج نهاده و به‌سلامت به مقصد می‌رسانند و این امر جای قدردانی دارد و افزود: در این مدت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تمام همت خود را به کار بسته و انصافا از ریاست این سازمان تا مدیران و کارکنان آن اقدامات همه‌جانبه‌ای را برای تحقق این مطالبات انجام داده‌اند که نمونه مشهود آن تشکیل کمیسیون ویژه ماده ۱۲ و رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل است.

باقری افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط‌، انجمن‌های صنفی و دست‌اندرکاران باید برای رفع این مشکلات به دنبال راهکار باشند و با نگاه معقول و همه‌جانبه و در چارچوب قانون عمل کنند تا در آینده‌ای نزدیک وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای به شرایط مطلوب نزدیک شود.

وی تشدید نظارت را از رویکردهای مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای رسیدگی به مطالبات رانندگان برشمرد و گفت: با تشکیل کمیسیون‌های ویژه ماده ۱۱ و ماده ۱۲ و اعزام کارگروه‌های ویژه از این سازمان و بازرس‌های ویژه در محل پایانه‌های بار مهم به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل رسیدگی می‌شود اما این باور وجود دارد که این اقدامات، برخورد با معلول و به‌منزله مسکن موقت است که در کوتاه‌مدت کارایی دارد و برای رفع ریشه‌ای مشکلات باید برای علت مسائل چاره‌اندیشی کرد.

بر‌اساس این گزارش کریمی دبیر انجمن صنفی کامیون‌داران کشور و استان اصفهان در این نشست عنوان کرد: بسیاری از مسائلی که اکنون انتظار می‌رود به‌سرعت حل‌وفصل شود، به‌واسطه نهادینه شدن این مسائل و داشتن سابقه طولانی در بخش حمل‌و‌نقل، به این سرعت قابل‌رفع و رجوع نیست و مشمول زمان می‌شود.

وی با اشاره به نتایج جلساتی که در قالب کارگروه‌های متفاوت در سازمان‌های مختلف، کمیسیون‌های دولت و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در این مدت شکل‌گرفته است، افزود: شرایط به‌گونه‌ای شکل‌گرفته که تغییر و اصلاح آن زمان‌بر است، بسیاری از این مسائل در آینده نه‌چندان دور حل‌وفصل می‌شود اما نباید انتظار داشت این خواسته‌ها به‌سرعت عملی شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.