| کد خبر: 268265 |

دبیر انجمن کشتیرانی در پنل پایانی همایش اقتصاد دریامحور:

◄ پل مه : بخش دولتی مسئولیت پذیری و پاسخگویی را در خود تقویت کند

مسعود پل مه در پنل پایانی همایش اقتصاد دریامحور ایران با تاکید بر جدیت انجمن کشتیرانی در استیفای منافع بخش خصوصی از دولتمردان خواست مسئولیت پذیری و پاسخگویی را در بخش دولتی تقویت کنند.

تین نیوز
مسعود پل مه در پنل پایانی همایش اقتصاد دریامحور ایران با تاکید بر جدیت انجمن کشتیرانی در استیفای منافع بخش خصوصی از دولتمردان خواست مسئولیت پذیری و پاسخگویی را در بخش دولتی تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، پل مه در این پنل بیان کرد: در این همایش با ارائه هایی که انجام شد ثابت کردیم مطالبات و منافع بخش خصوصی در راستا و وفق سیاست‌های کلان نظام است و بر این اساس باید استیفای منافع بخش خصوصی را با جدیت دنبال کنیم.
وی با ارائه گزارشی از پنل ها و کارگاه‌ های تخصصی برگزار شده در همایش اقتصاد دریامحور ایران با نگاه به کریدور شمال جنوب ، افزود: جمع بندی گفتمان های صورت گرفته در چهار پنل و دو کارگاه تخصصی این همایش نشان می دهد بخش مهمی از توسعه کشور از مسیر اقتصاد دریامحور امکان پذیر خواهد شد و ما باید با برنامه های جامع به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم.
دبیر کل انجمن کشتیرانی در ادامه بیان کرد: بخش خصوصی به دلیل شرایط کسب و کار خود دائما در حال تجربه مسئولیت پذیری و پاسخگویی است و مسئولان دولتی نیز باید توجه به این دو متغیر مهم مدیریتی را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که بسیاری از تصمیمات دولت ، حقوق ذینفعان فراوانی را تحت تاثیر قرار می دهد بدون آن که پاسخگویی و مسئولیت پذیری لازم از سوی دولت و دولتمردان دیده شود.
پل مه تصریح کرد: دولت باید رفتارهای اقتصادی خود را از الگوی هزینه فایده به الگوی هزینه فرصت تغییر دهد؛ این تغییر رفتار دغدغه های اهالی کسب و کار خصوصا دغدغه های مالیاتی آنها را برطرف می کند.
وی با بیان این که متاسفانه مالیات های مضاعف از عملکردهای درخشان لجستیکی اخذ می شود افزود: این مالیات‌ ها بخش خصوصی را متضرر می کند. همچنین ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی، بخش خصوصی را در تعارض منافع و تعارض دیدگاه بین دو سازمان دولتی قرار داده و این شرایط موجب ضرر بخش خصوصی شده است.
پل مه همچنین بیان کرد: اقتصاد ما، اقتصاد مبتنی بر سوبسید است. بخشی از سوبسیدها باید به منظور اقتصادی شدن حمل بار، به شکل هدفمند به بخش حمل و نقل اختصاص یابد.
 
انتهای پیام
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.