| کد خبر: 169867 |

◄ جایگاه واقعی بخش خصوصی در صنعت ریلی

واگن‌های چینی خریداری‌شده بعد از پنج یا شش سال از رده خارج می‌شوند و واگن‌های ساخت داخل، عمر مفیدشان بیش از 40 سال است.

تین نیوز

توان داخلی در تولید قطعات ریلی بالا است. توانی که تشخیص میزان آن می‌تواند مؤید جایگاه واقعی بخش خصوصی در حوزه ریلی باشد. این توان عملیاتی به عوامل مختلفی وابسته است.

به گزارش تین‌نیوز، محمود امامی مدیرعامل شرکت ماربین (راهبری قطارها) و عضو انجمن ریلی درباره کمک به افزایش توان بخش خصوصی به خبرنگار ما گفت: ما به‌عنوان یکی از فعالان صنعت ریلی همیشه از تولیدات داخلی برای تامین نیازهای خود استفاده می‌کنیم اما ممکن است قطعاتی- به‌ویژه قطعات مربوط به لکوموتیو و بخش‌های فنی بوژی را- نتوان با بهره‌مندی از توان تکنولوژی داخلی ساخت. بااین‌همه در حال حاضر، کیفیت کالاهای داخلی به‌خصوص در زمینه تجهیزات داخلی قطارها از کالاهای چینی بسیار بالاتر است.

امامی ادامه داد: چراکه واگن‌های چینی خریداری‌شده بعد از پنج یا شش سال از رده خارج می‌شوند و واگن‌های ساخت داخل، عمر مفیدشان بیش از 40 سال است. یکسری واگن وارداتی خیلی خوب هم داریم که مربوط به سال 1972 است و 50 سال پیش از آلمان غربی خریداری شده‌اند و کیفیت بسیار خوبی دارند و همچنان هم در شبکه فعال‌اند.

این عضو انجمن ریلی افزود: بنابراین اگر کیفیت واگن‌های ساخت داخل را با نمونه‌های اروپایی مقایسه کنید، خواهید دید که احتمالا در بخش مسافری نیازمند جهش جدی هستیم اما در کل و با توجه به خطوط ریلی موجود، واگن‌سازهای داخلی ما از پس تامین واگن موردنیاز کشور به‌شرط حمایت دولت برمی‌آیند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.