| کد خبر: 260256 |

تصویب و ابلاغ سهم ۳۵۰۰ میلیارد تومانی دولت در ساخت بزرگراه شمالی کرج

نماینده کرج از افزایش سهم مشارکت دولت در احداث بزرگراه شمالی کرج از چهار درصد به ۵۰ درصد به ارزش بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

تین نیوز

نماینده کرج از  افزایش سهم مشارکت دولت در احداث بزرگراه شمالی کرج از چهار درصد به ۵۰ درصد به ارزش بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی عسگری اظهار کرد: استان البرز محل تردد ۱۴ استان کشور بوده و همواره شاهد ترافیک سنگین در مسیر اتوبان تهران – کرج هستیم. این شرایط ضمن هدررفت زمان و انرژی، عامل نارضایتی گسترده مردم استان البرز است.

عسگری خاطرنشان کرد: در عین حال پروژه بزرگراه شمالی کرج می‌تواند نقش مهمی در کاهش و بهبود این گره ترافیکی عظیم و افزایش رضایتمندی شهروندان ایفا کند.

وی با بیان اینکه کرج  تنها کلانشهری است که حتی یک متر بزرگراه ندارد و این موضوع را در سفر رئیس‌جمهور به استان البرز مطالبه کردم؛ افزود: همچنین در جلسه شورای اداری استان البرز که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد نیز تاکید کردم که میزان خسارتی که روزانه از موضوعات مختلفی مانند هدررفت سوخت در این مسیر متحمل می‌شویم از کمکی که دولت می‌خواهد به استان البرز انجام بدهد بیشتر است.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد تصریح کرد: پروژه ادامه اتوبان شهید همت که به بزرگراه شمالی کرج موسوم است، به دلیل موانع مالی با پیشرفت بسیار کندی مواجه است، لذا تسهیل و تسریع در اجرای پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: به عنوان نماینده مردم و به دلیل اهمیت موضوع، نهایی شدن این توافق را از مهرماه سال ۱۴۰۰ به صورت مستمر و از طریق شخص رئیس‌جمهور، معاون اجرایی و همچنین تذکرات کتبی و شفاهی به وزیر راه و شهرسازی در مجلس پیگیری نمودم که در آخرین پیگیری در اردیبهشت امسال، دستور وزیر راه جهت ارائه پیشنهاد فوری به هیأت دولت برای تصویب افزایش سهم مشارکت دولت اخذ شد.

عسگری اعلام کرد: به این ترتیب این پیشنهاد در جلسه اخیر هیأت دولت تصویب و طی نامه شماره ۸۸۴۰۰ مورخ ۲۲/۵/۱۴۰۲ توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد تا سهم مشارکت دولت در احداث بزرگراه شمالی کرج از چهار درصد به ۵۰ درصد به ارزش بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی مجاز به تامین مالی جهت تکمیل باقیمانده بزرگراه شمالی کرج و مشارکت ۵۰ درصدی در این پروژه گردید ارزش این مشارکت بالغ بر ۳۵۰۰میلیارد تومان است.

عسگری گفت: از دولت محترم برای پاسخ مثبت به نیاز و مطالبه مردم استان البرز قدردانی می‌نمایم و امیدوارم که هرچه زودتر تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مهم گره گشای ترافیک استان البرز باشد.

وی افزود: همچنین با پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۲، سه پروژه مهم ترافیکی جدید شامل کنارگذر جنوبی کرج (۲۸ کیلومتر)، کنارگذر محمدشهر-ماهدشت (۲۱کیلومتر) و کنارگذر شرقی فردیس (۴.۲کیلومتر) به جداول بودجه اضافه شد. پیگیری و تحقق این پروژه‌ها در میان مدت سهم بسیار زیادی در حل مشکلات ترافیکی استان به صورت ریشه‌ای خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر دانا 0 4

    خودرو بجز آلودگی.بیماری.تنبلی .استرس چیزی نداره.اینهمه پول صرف جاده سازی.چه لزومی داره؟؟
    گسترش حمل‌ونقل عمومی.واقعی شدن قیمت سوخت.دادن سوخت مجانی برای ناوگان عمومی.اموزش وتشویق مردم به نزدیکی محل کار و زندگی.توسعه راه مساوی تشویق به خودروی شخصی.مساوی آلودگی.بیماری.والبته کمی بارش.

  • مجید 3 0

    این بزرگراه باید هرچه زودتر راه اندازی بشود اون ادمی که میگه حمل و نقل عمومی حمل نقل عمومی هم جاده میخواد مرکز سهر پیاده بسه دور قمری بره بالای سهر یا پایین مثل اینکه از یه شهر ۵۰هزارنفری اومدی کرجج نیازمند بزرگراه شمال به جنوب دوتا یکی از عظیمیه به سمت فردیس ملارد سهریار ودیگری از باغستان غربی به سمت مهرشهر تا ماهدست وبعدها از طالقانی تا محمدسهر ماهدشت

  • ناشناس 2 0

    آقا همه اینها فقط حرفه . چند ساله این پروژه اتوبان شمالی کرج شروع شده ، افتتاح شده و الان تمام تاسیساتش داره نابود می شه ؟ متروی کرج چی شد ؟ فقط حرفه و عمل صفر