| کد خبر: 195355 |

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

آماده واگذاری واگن پارس به مپنا هستیم

اگر شرکت مپنا مایل باشد که آذرآب و یا حتی واگن پارس را بگیرد شخصاً آماده‌ام که همین فردا هر دو را تحویل مپنا دهیم و آماده ایم هرگونه همکاری و تشویق، که نیاز باشد را انجام دهیم.

تین نیوز

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در که به دلیل مشکلات صنایع بزرگ استان در استان مرکزی برگزار شد، گفت: سه شرکت هپکو، آذر آب و واگن پارس دارای درد مشترک هستند و آن موضوع مالکیت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از راه دانا، رحمانی افزود: در مسئله آذرآب بانک کشاورزی را به عنوان یکی از سهامداران عمده مسئول می دانیم و تا زمانی که واگذاری به فرد حقوقی و حقیقی دیگر صورت گیرد این بانک مسئول است.

وی عنوان کرد: اولین نکته در مورد آذر آب این است که بانک کشاورزی مسئول است که با توجه به استعفای هیئت مدیره و مدیرعامل قبلی در اولین فرصت هیئت مدیره و مدیر عامل جدید آن را انتخاب کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: اگر شرکت مپنا مایل باشد که آذرآب و یا حتی واگن پارس را بگیرد شخصاً آماده‌ام که همین فردا هر دو را تحویل مپنا دهیم و آماده ایم هرگونه همکاری و تشویق، که نیاز باشد را انجام دهیم.

وی ادامه داد: چرا که مپنا شرکت توانمندی است و سفارش هایی دارد و از طرفی جنس کارش با آذرآب بی ربط نیست.

رحمانی با تاکید بر اینکه لازم است جلسه ای در این مورد طی هفته آینده برگزار شود تصریح کرد: علت اینکه برخی از تصمیمات بعد از تعداد زیادی از جلسات به نتیجه نرسیده این است که در جایی تصمیماتی گرفته شده است که اختیاری در آن خصوص نداشته، به عنوان نمونه در خصوص بحث مالکیت حتی اگر دستگاه قضایی هم بخواهد ورود کند به این سادگی نیست. یا باید خود سهامدار تصمیم بگیرد یا اینکه از یک مرجع رسمی در مورد مالکیت حکم صادر شود.

وی افزود: البته اجازه نمی دهیم که بیشتر از این مشکل ایجاد کنند و یک نفر با بی‌مبالاتی به نظام، کارگران و تولید این کشور آسیب بزند. در مورد همه شرکت‌ها به حد کافی فرصت داده شده و راه حل‌های موقتی به کار گرفته شده است. حال باید راه‌حل‌های مسکنی و موقتی به راه حل اصلی متصل شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که حفظ وضع موجود تولید و اشتغال جهاد است عنوان کرد: اینکه هپکو طبق گفته مسئولین استانی تنها ۲ دستگاه تولید داشته قابل تحمل نیست.

وی با تاکید بر همراهی همه دستگاه های استانی در خصوص مشکلات شرکتها اظهار کرد: باید گفت که مسئولین استان چه در حوزه قضای، چه در دولت و چه در مجلس باید حرفشان را یکی کنند تا نسخه های یکسانی ارائه دهند.

رحمانی به مشکل مالکیتی واگن پارس پرداخت و اضافه کرد: مشکل صنایع واگن پارس، ساده تر از دو کارخانه دیگر قابل حل است ولی کارخانه آذرآب و هپکو کمی پیچیده شده است. دولت کمک خواهد کرد که متناسب شرایط و بر اساس قانون و ضوابط اقداماتی صورت گیرد.

وی بیان کرد: در خصوص شرکت واگن پارس گزینه اول واگذاری به شرکت مپنا است اما اگر این گزینه صورت نگرفت بر اساس ملاحظات این شرکت در اختیار سازمان گسترش قرار می گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با وزیر اقتصاد هم صحبت هایی صورت گرفته است و ایشان از هر تصمیمی که در این جلسات گرفته شود حمایت می کنند.چیزی که امروز برای ما اهمیت دارد این است که این واحد ها تعطیل شوند.

وی به مشکلات شرکت هپکو پرداخت و گفت: در خصوص هپکو نیز در این شرایط تاکید بر این است که انتخاب مدیر برای آن از طریق سازمان خصوصی سازی با مشورت با استان و وزارت مربوطه سریع انجام شود تا اگر خواستیم کمکی هم بکنیم و یا از مشکلش با خبر شویم، بدانیم با چه کسی باید صحبت کنیم

رحمانی افزود: اینکه واگذاری ها در گذشته در مورد هپکو به چه شکلی صورت گرفته است باید مورد رسیدگی قرار گیرد و نیازی به شکایت کارگران نیست، چرا که دستگاههای نظارتی موجود می‌توانند به این مسئله رسیدگی کنند.

وی عنوان کرد: اینکه هپکو به مپنا و یا قرارگاه خاتم الانبیا و یا جای دیگری واگذار شود باید مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم‌گیری شود. البته هپکو مسئله سهامدار را نیز دارد که چگونگی حل آن باید بررسی شود و راه حل قانونی برای آن پیدا کرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن بیان اینکه بعید است که این مسئله در جلسه سران قوا مطرح شود اظهار کرد: انشاءالله که به آنجا نمی رسد و امید است که با پیگیری ها حل شود.

وی بیان کرد: سال قبل هم جمع شدیم و تصمیم گرفتیم و این تیم مدیریتی را برای هپکو گذاشتیم و در ابتدا همه چیز خوب بود اما سوال این است که چطور شد که این اتفاقات افتاد و کار به اینجا رسید که باید این نیز بررسی شود.

رحمانی خاطر نشان کرد: بانک ملی نیز پذیرفتند ۹۰ میلیارد تومان پرداخت کنند که نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی هم باید پرداخت می شد که در جلسات آینده این را نیز بررسی می کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    اگر ممکنه جناب وزیر زیان انباشته ی واگن پارس رو اعلام بفرمایند.