| کد خبر: 179982 |

◄ توصیه یک فعال قدیمی بازار به خریداران طلا و سکه

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اعلام ایجاد حباب 400 هزار تومانی در قیمت سکه از مردم خواست از خرید طلا خودداری کنند.

تین نیوز

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اعلام ایجاد حباب 400 هزار تومانی در قیمت سکه از مردم خواست فعلا از خرید طلا خودداری کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین محمد کشتی آرای گفت: در هفته گذشته ۱۱درصد بر قیمت سکه و طلا افزوده و سبب شد تا حباب قیمت سکه بیش از ۴۰۰هزار تومان شود.

او افزایش قیمت جهانی طلا را مربوط روزهای پایانی سال میلادی  عنوان کرد و گفت: ادامه این وضعیت و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت و همچنین ممانعت از ریزش بیشتر ارزش سهام‌های بین‌المللی و مالی بستگی به تصمیمات و سیاست‌های مالی دیگر کشورها دارد که اگر این روند ادامه یابد ممکن است قیمت جهانی طلا بازهم بالاتر رود. اگر قیمت نفت سیر صعودی یابد طبیعی است قیمت طلا کاهش پیدا کند.

کشتی‌آرای افزود: این روند تا ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه جاری که تعطیلات کشورهای غربی اتمام می‌یابد، ادامه خواهد داشت.

او درباره میزان افزایش تقاضا در اثر هیجانات خرید توضیح داد:‌تقاضا به صورت موردی افزایش یافته بسیاری از افراد منتظر بودند که کاهش بیشتر قیمت‌ها اتفاق بیافتد  تا خرید کنند اما در ۲-۳روز گذشته وقتی دیدند این روند برعکس شده تقاضای آن خرید به یکباره به بازار آورده شد و موجب التهاب قیمت شد.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تاکید کرد:  ‌به هم‌وطنان عزیز توصیه می‌شود در مواقعی که بازار ملتهب است، دادوستد نباید انجام شود تا بازار به آرامش قیمت‌ها برسد.

کشتی آرای درباره افزایش تقاضا برای خرید سکه و طلا با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار ایران و احتمال تکرار شرایط بازار آشفته در ماه‌های گذشته گفت: اصلا این اتفاق نخواهد افتاد زیرا سیاست بانک مرکزی در پایین نگه‌داشتن و تعدیل نرخ ارز است و بر اساس این سیاست‌ها چنین اتفاقی نخواهد افتاد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.