بازدید سایت : ۳۵۹۳۱

عملیات اجرایی تونل دوم حیران با پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در حال اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ادامه روند عملیات اجرایی تونل دوم گردنه حیران با پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در مسیر پرتردد محور اردبیل - آستارا خبر داد.

عملیات اجرایی تونل دوم حیران با پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در حال اجراست
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ادامه روند عملیات اجرایی تونل دوم گردنه حیران با پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در مسیر پرتردد محور اردبیل - آستارا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید بازرس کل استان اردبیل و هیئت همراه از پروژه در حال اجرای تونل دوم گردنه حیران در شهرستان نمین با اعلام این مطلب اظهار داشت: در راستای کاهش ترافیک و تسهیل تردد در محور اردبیل - آستارا و بویژه گردنه توریستی و گردشگری حیران، پروژه احداث تونل شمالی حیران در این مسیر در حال اجراست.

وی با تشکر از بارزس کل استان اردبیل و هیئت همراه در راستای اهمیت دادن به پروژه های راه و شهرسازی استان و بازدید از تونل دوم حیران گفت: با مدیریت و جدیت پیمانکار این پروژه امروز شاهد پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در این تونل هستیم و انتظار می رود ضمن سرعت دادن به روند عملیات اجرایی و اهمیت دادن به کیفیت کارهای اجرایی بتوانیم با بهره برداری از این تونل مشکل ترافیکی ورودی و خروجی این تونل برطرف گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین در محور اردبیل - آستارا به طول ۲ کیلومتر و ۷۱۴ متر بوده که ۷۳۰ متر آن تونل و ۶۰ متر نیز گالری می باشد.

وی در ادامه به تشریح عملیات اجرایی این تونل پرداخت و افزود: حفاری تونل و بازگشایی مسیر در سال گذشته به طور کامل به اتمام رسیده و بتن ریزی داخلی آن شامل اصلاح مقطع و رگلاژ کف تونل بطول ۶۲۰ متر، اجرای فونداسیون در پاشنه های دو طرف به طول ۵۲۸ متر، اجرای عایق های حفاظتی سه لایه به طول ۵۱۶ متر و همچنین عملیات لاینینگ به طول ۵۰۴ مترطول پوشش بتنی دیوار داخلی از ۷۹۰ متر طول کل تونل انجام شده است.

حیدری تاکید کرد: از بارزترین مزیت های مهم احداث تونل دوم گردنه زیبای حیران در محور اردبیل - آستارا می توان به تسهیل در تردد، کاهش زمان سفر بویژه در ایام تعطیلات، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک اشاره نمود.

وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته تا به امروز ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته و برای تکمیل آن نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید هستیم.

وی گفت: با توجه به توان فنی و مهندسی پیمانکار پروژه در اجرای این تونل ، امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم شاهد افتتاح و بهره برداری از این مسیر در سال جاری باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با تکمیل و بهره برداری از تونل دوم گردنه حیران و زیرترافیک رفتن آن مشکل تردد چندین ساله مردم استانهای اردبیل و گیلان مرتفع و اتصال به راههای شریانی شمال کشور بهبود می یابد.

علی رمضانپور بازرس کل استان اردبیل نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات راه و شهرسازی استان در پیگیری و تکمیل پروژه های مهم و اساسی استان در راستای حل مشکلات موجود در این پروژه قول مساعد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.