| کد خبر: 263711 |

اجرای طرح های راهسازی به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال در مسیرهای منتهی به پیرانشهر

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات راهسازی در مسیرهای منتهی به شهرستان پیرانشهر در قالب سه قطعه در دست اجراست و ارزش این طرح ها بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات راهسازی در مسیرهای منتهی به شهرستان پیرانشهر در قالب سه قطعه در دست اجراست و ارزش این طرح ها بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار با نماینده مردم پیرانشهر و سردست در مجلس شورای اسلامی، گفت: عملیات بهسازی و چهار خطه کردن محور پیرانشهر- سردشت با ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حال اجراست و ۲ کیلومتر از این طرح آسفالت شده است.

وی اظهار کرد: عملیات عمرانی و زیرسازی در ۴ کیلومتر از  محور پیرانشهر – سردشت  در دست اجرا بوده و یک کیلومتر دیگر از این مسیر طی روزهای آینده آسفالت می شود. 

وی با اشاره به اینکه طرح محور پیرانشهر- سردشت به صورت ۴ خطه بوده و این طرح مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین از جمله ترانزیت و حمل و نقل انواع کالا را رونق می بخشد، بیان کرد: محور ۹۳ کیلومتری پیرانشهر - سردشت امکان دسترسی ترانزیتی به گمرک تمرچین را از سمت جنوب استان فراهم می کند.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای عملیات راهسازی در ۲ قطعه از محور نقده_پیرانشهر_تمرچین، گفت:  قطعه نخست بزرگراه نقده-پیرانشهر ۱۰ کیلومتر بوده که حدود ۵.۵ کیلومتر آن زیربارترافیک رفته است. 

حمزه لو اظهار کرد: عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست و برای این طرح یک هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است. 

وی افزود: اجرای عملیات در بزرگراه نقده-پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل ونقل در این مسیر انجام می شود تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای باشیم. 

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: قطعه دوم بزرگراه نقده-پیرانشهر نیز که ۲۴ کیلومتر طول دارد و بیش از ۱۳ کیلومتر از آن زیربار ترافیک رفته  و برای آن سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

حمزه لو گفت: طرح ساماندهی ۲.۵ کیلومتر از ورودی پیرانشهر از سمت نقده نیز پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و برای اجرای این طرح نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است. 

 وی با اشاره به اجرای طرح های مسکن نیز، گفت: ۳۱ هکتار زمین مسکونی در شهرستان پیرانشهر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: برنامه ابلاغی ۴ ساله در شهرستان پیرانشهر ساخت ۶ هزار و ۸۱۵ واحد مسکونی در بخش های روستایی، خودمالکی، حمایتی و بازآفرینی است.

حمزه لو گفت: در حال حاضر ۵۶۹ نفر از متقاضیان شهرستان پیرانشهر تایید نهایی شده اند.

در ادامه این دیدار مسائل و موانع تامین زمین در داخل شهر پیرانشهر و سردشت بررسی و تدابیر لازم برای این مسائل سنجیده شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.