| کد خبر: 90614 |

روحانی در روز ملی شوراها:

مردم، بنزین و خودروی سالم می‌خواهند

 هفته‌نامه حمل و نقل |

حمل‌ونقل-
حجت اسلام و المسلمین حسن روحانی به مناسبت نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع منتخبین شوراها در سالن اجلاس سران صحبت‌های مهمی را ایراد کرد که بخشی از مهم‌ترین سخنان وی به شرح ذیل است.
 
 وی تأکید کرد: مرحله دوم انتخابات در روز دهم اردیبهشت ماه در ۵۶ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۶۸ نماینده باقی مانده برگزار خواهد شد تا این فهرست نماینده دوره دهم تکمیل شود و آنهایی که هنوز منتخب مردم نیستند انتخاب شوند و باید به قانون پایبند باشیم و قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی جزء افتخارات ماست که در کشور قانونگرایی زندگی می‌کنیم، با مشارکت و مشورت مردم و با عقل جمعی کار را پیش می‌بریم و هر یک از نمایندگان نماینده ملت ایران است.

 روحانی اظهار داشت: حال در اداره جامعه مردم از ما چه می‌خواهند؟ آیا از ما دعوا می‌خواهند یا می‌خواهند جناح و حزب را به رخ هم بکشیم؟ خیر، مردم حل مشکلات کشور را می‌خواهند.

مشکلات کشور باید توسط مردم و مشورت و نظر مردم حل شود زیرا اینکه در قانون آمده شورای‌عالی استان‌ها می‌تواند به دولت یا مجلس شورای اسلامی طرح بفرستد معنایش این است که افکار و نظرات از سراسر کشور جمع شود و به قلب تپنده کشور برسد و در اداره کشور همه مردم باید مشارکت کنند و شوراها یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

 وی یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دانست و گفت: که حضور مردم و مشارکت مردم و نشاط و در صحنه بودن مردم و در نهایت عقل جمعی که انجام می‌شود در همه انتخابات‌ها شاهد هستیم و  همه انتخابات‌ها اعم از مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همه نهادها و ارگان‌هایی که درون خود موظف هستند به شور و مشورت بپردازند با رای مردم انتخاب می‌شوند.

 روحانی در ادامه افزود: فلسفه شوراها این است که در یک روستا یا شهر احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها و قومیت‌ها و دست‌بندی‌ها با هم رقابت کنند و هر کس پیروز شد این جزء لوازم انتخابات است ولی هدف آن است که وقتی انتخاب شدیم نه به عنوان خودمان که با نگاه تخلیه از خودیت بعد از رای آوردن عمل کنیم و خداوند همه ما را که به نوعی رای مردم گرفتیم و منتخب مردم هستیم در این مسئله مهم کمک کند که خود را از نفسانیات و از آنچه برای خود می‌پسندیم تخلیه کنیم.

 به گفته رئیس جمهور، دولت لوایح مدیریت یکپارچه شهری و درآمد پایدار شهرداری‌ها را به منظور حل مشکل شوراهای اسلامی شهر و روستا به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند چون طبق آمار اعلامی بودجه شهرداری‌ها در سال ۹۲، ۳۳ هزار میلیارد تومان و در سال ۴۲,۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۴، ۵۵ هزار میلیارد تومان بوده که با توجه به شرایط اقتصادی دولت، روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

 وی تصریح کرد: بیش از ۱۱۷ هزار نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند؛ این سرمایه بزرگی است که تلاش می‌کند در کشور تبعیض نباشد، عدالت از اهداف شوراها است، برای اینکه رفاه اجتماعی، بهداشتی و زیست‌محیطی با نظارت این شورا پیاده شود.
اینها به عنوان منتخب مردم، شهرداری‌ها و دهیاران را برمی گزینند و به شهرها از لحاظ اجتماعی و زیست‌محیطی سامان می‌دهند. مردم می‌خواهند مشکلات را حل و فصل کنیم تا راه زندگی آنها هموار شود و آنها می‌خواهند هوای سالم‌تر استشمام کنند، آب و خاکشان آلوده نباشد و جنگل‌ها، مراتع و باغات و درختان کهنسال و جویبارهایشان حفظ شود.

  روحانی افزود: وجود خودروهای فرسوده، ‌وسایل گرمایشی منازل که در چارچوب مقررات زیست‌محیطی کار نمی‌کند، نیروگاه‌هایی که با مازوت کار می‌کنند، خودروهایی که به صورت استاندارد و در خیابان بدون چارچوب محیط زیست و زندگی و سلامت ما را به خطر می‌اندازند، کلانشهرها را با معضل بزرگی مواجه ساخته‌اند که بدون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم مشکلات حل نخواهد شد.

 به گفته روحانی، متاسفانه چند شعار را یاد گرفته‌ایم و تکرار می‌کنیم، همه دنیا مسائل سیاست خارجی نیست، زندگی، آب، محیط زیست، وسایل سالم و حمل‌و‌نقل از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اگر نماینده مردم هستیم باید به فکر همه چیز مردم باشیم.

 رئیس جمهور ایران اسلامی در پایان ابراز داشت: باید بنزین و خودرو سالم در اختیار مردم گذاشته شود و ریل قطارها برقی گردد و این جز برنامه‌های دولت است و با کمک شما و مردم در این مسیر حرکت خواهیم کرد و اگر جایی ما مقصر هستیم بگوییم و از مردم عذرخواهی کنیم و اگر دیگران خطا کردند آنها هم اعتراض کنند و اگر ما مشکل آفریدیم بگوییم و از مردم عذرخواهی کنیم و اگر دیگران آفریدند برای مردم روشن شود واین را باید باور کنیم و اگر باور نکنیم مشکل حل نخواهد شد چرا که صاحبان اصلی این کشور ملت بزرگ ایران هستند.
 
لینک خبر:
http://www.tweekly.ir/fa/Main/Detail/5572
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.