| کد خبر: 76351 |

افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای در کردستان

تین نیوز | استاندار کردستان گفت: در 9 ماه سال در کردستان شاهد افزایش تصادفات و تلفات ناشی از آن بوده‌ایم که عوامل زیادی در این امر دخیل بوده‌اند که به بررسی جدی نیاز دارد.

عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه(23 دی‌ماه) در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، اظهار کرد: در 9 ماه سال در کردستان شاهد افزایش تصادفات و تلفات ناشی از آن بوده‌ایم که عوامل زیادی در آن دخیل بوده‌اند که به بررسی جدی نیاز دارد.

وی افزود: عمده جاده‌های استان جاده‌های فرعی درجه یک و درجه دو هستند در حالی که دارای کارکرد و ترافیک آزادراهی می‌باشند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کیفیت خودروها نیز در افزایش تصادفات و تلفات ناشی از آن سهم بسزایی دارد که عمده ماشین‌های موجود در کردستان ماشین‌های دارای ایمنی پایین و فرسوده از جمله پراید و پیکان هستند.

وی تصریح کرد: خودروهایی که تردد آن‌ها در کلان‌شهرها ممنوع می‌شود در استان‌های کوچک بکار گرفته می‌شوند که برای استفاده از آن‌ها، مهارت راننده نیز پاسخگو نیست.

زاهدی مشکلات موجود در رابطه با نصب علائم در جاده‌هایی را که از دو خطه تبدیل به چهارخطه می‌شوند از دیگر مشکلات راه‌های استان برشمرد و افزود: افزایش اختیارات استان‌ها در انجام برخی اقدامات بدون اتکا به اقدامات مرکز، می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای موثر باشد.

وی با اشاره به مقاومت دستگاه‌های دولتی در بهره‌گیری از بخش خصوصی، تصریح کرد: نصب دوربین در جاده‌های کردستان را می‌توان با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی انجام داد.

استاندار کردستان تشکیل کارگروهی برای جمع‌بندی و تحلیل آماری وضعیت جاده‌های استان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: در این کارگروه باید وضعیت استان نسبت به سایر استان‌ها سنجیده شود و راهکارهای لازم برای برطرف کردن مشکلات ارائه شود.

وی یادآور شد: از ابتدای حضورم در استان کردستان همواره بر تأمین زیرساخت‌ها به ویژه وضعیت جاده‌های استان تأکید کرده و بیشترین اعتبارات را هم به این حوزه اختصاص داده‌ایم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.