| کد خبر: 76168 |

معاون دفتر آمایش و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت خبر داد:

تدوین سند توسعه سواحل مکران در بنادر کنارک و چابهار

تین نیوز | معاون دفتر آمایش و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به همراه کارشناسان این سازمان از ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی، گردشگری و صنعتی شهرستان کنارک بازدید کرد.

عربشاهی اظهار کرد: این سفر با هدف مطالعه و تدوین سند آمایش مناطق مرزی و تدوین سند توسعه سواحل مکران در بنادر کنارک و چابهار انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر ضرورت مطالعه و تدوین این اسناد گفت: توسعه سواحل مکران باید همه‌جانبه باشد، بخصوص موارد زیست محیطی و اجتماعی در این توسعه دیده شود و برنامه‌ریزی‌های لازم و کارشناسی صورت گیرد که این امر همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

معاون دفتر آمایش و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: وجود دو مرز آبی و خشکی در استان سیستان و بلوچستان یک فرصت است و از این فرصت باید نهایت استفاده و بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت درحال به وجودآوردن زیرساخت‌های مهم این سواحل است و بزودی در منطقه شاهد تحول شگرف خواهیم بود.

عربشاهی گفت: دریاها فرصت و نعمت خدادادی است که استفاده برنامه‌ریزی شده از آن باعث ایجاد اشتغال، تجارت و انرژی می‌شود.

وی با بیان این‌که بندر صیادی کنارک ظرفیت و قابلیت بسیار مناسبی به منظور ایجاد اشتغالزایی و کمک به تولید ثروت و تامین معیشت مردم دارد، اظهار داشت: این بندر یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور در زمینه تن ماهیان است که با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم جهت توسعه فعالیت‌های صیادی لذا به منظور بهبود فضای کسب و کار باید هرچه سریع‌تر از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

عربشاهی ظرفیت‌های بی‌نظیر موجود در این منطقه به خصوص در حوزه اکوتوریسم را فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران استان‌های هم مرز با ایران و خارجی‌های مقیم کشور دانست.

وی خاطرنشان کرد: بنادر چابهار و کنارک به لحاظ موقعیت خاص خود در منطقه، نیازمند بهره‌مندی از یکسری زیرساخت‌ها و امکانات توسعه‌ای است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه، راه دسترسی و یا به عبارتی مسیر ترانزیتی به دلیل موقعیت خاص این بنادر، از مهم‌ترین فاکتورهای کلیدی به شمار می‌آید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.