| کد خبر: 62488 |

◄ بودجه مورد نیاز آزادسازی معابر تهران / عدم همکاری صدا و سیما در خصوص " کردستان "

تین نیوز | عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به پیشرفت 40 درصدی معابر پایتخت از برآورد بودجه ای نزدیک به 25 هزار میلیارد تومان برای آزادسازی معابر خبر داد.

محمد مهدی تندگویان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به شبکه بزرگراهی و معابر شهر تهران از لحاظ طراحی و مشکلات آن به منظور انتقال بار ترافیکی اظهار داشت: به دلیل نبود طرح جامع معابر در هر دوره مدیریت شهرداری، نگاه سلیقه ای به زیر ساخت های حمل و نقل شده است اما امروز تهران دارای طرح جامع معابر مصوب و در ذیل آن طرح تفضیلی  ابلاغ شده به مناطق است.

وی افزود: علیرغم پیشرفت 40 درصدی معابر اصلی، با توجه به افت فاحش درآمد شهرداری تهران رقم مورد نیاز برای تملک و آزادسازی معابر، حدود 20 تا 25 هزار میلیارد تومان برآورد شده است و علیرغم تعیین تکلیف معابر شهری، بخش زیادی از دستیابی به چشم انداز مورد نظر در گرو تامین اعداد و ارقام سنگین تملک و آزادسازی است.

حمایت نظام حقوقی از مالک
این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای تصریح کرد: همچنین قانون مصوب یا حکم حکومتی نیز به منظور اعطای اختیار به شهرداری برای تملک و آزادسازی با قیمت کارشناسی وجود ندارد و طبق نظام حقوقی کشور و شرع، حق با مالک است.
 
تندگویان با اشاره به جلسه هفته گذشته با شهردار تهران گفت: طی این جلسه مشخص شد که آزادسازی معابر مدت مدیدی بلاتکلیف بوده و به تازگی تملک املاک مستقر در مسیر معابر اصلی (بزرگراهی) به پایان رسیده است، اما همچنان در خصوص تملک و آزادسازی به منظور اصلاح هندسی معابر در کل شهر تهران مشکل جدی وجود دارد.

دولت حریف صدا و سیما نمی شود
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه "لوپ بزرگراهی مانند انتهای بزرگراه شهید صیاد شیرازی به زودی برطرف خواهد شد" تاکید کرد: اما در خصوص برخی معابر مانند بزرگراه کردستان با عدم همکاری سازمان صدا و سیما مواجه هستیم که بهتر است مقامات در این مورد وارد شوند زیرا دولت نیز حریف رسانه ملی نمی شود. 

تندگویان در پایان با توجه با حجم تولید خودرو، پلاک گذاری و جمعیت پذیری در تهران و قوانین تردد شهری در سایر کشورها خاطرنشان کرد: با طرح جامع معابر نیز آینده خوبی برای رفع مشکلات پایتخت از جمله ترافیک، پیش بینی نمی شود و دولت باید فکر اساسی به ویژه برای جمعیت پذیری تهران بکند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.