| کد خبر: 53789 |

مسیر شیراز به اصفهان ۱۲۰کیلومتر کوتاه تر می شود

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه اصفهان-شیراز،کاهش ۱۲۰ کیلومتری مسیر بین شیراز تا اصفهان را از مزایای تکمیل این آزادراه عنوان کرد که می‌تواند در جهت صرفه جویی انرژی و زمان برای مردم و همچنین در سطح ملی دارای صرفه اقتصادی بسیاری باشد.
 
به گزارش تین نیوز از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس آخوندی در سفر به استان فارس ضمن بازدید هوایی از آزادراه اصفهان –شیراز، در قطعه شش این آزادراه در جمع خبرنگاران گفت: این آزادراه یکپارچه ۲۱۰ کیلومتر طول دارد و از منطقه ایزدخواست تا نزدیکی شیراز ادامه می‌یابد که با عبور از منطقه زیبای کامفیروز و مناطق بکر طبیعی دارای زیبایی‌های بسیاری است.
 
وی افزود: با افتتاح این طرح مسیر شاهد کاهش 120 کیلومتری مسیر، 100 دقیقه ای زمان سفر و 136 میلیون لیتر مصرف بنزین در سال خواهیم بود که این مسئله سبب تسهیل دسترسی مسافران به دو قطب گردشگری شیراز و اصفهان خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زمان افتتاح این طرج در 4 سال آینده بیان داشت: این محور می‌تواند به آزادراه در دست طراحی شیراز-بوشهر و از طرف دیگر به شهر جدید صدرا متصل شود که البته این‌کار به طراحی مهندسی گسترده ای نیاز دارد که در حال جاضر برای انجام آن مشاورهایی انتخاب شده اند و این پروژه به صورت مشارکتی با سهم 50 درصدی دولت انجام خواهد شد.

آخوندی همچنین با اعلام رضایت از روند پیشرفت پروژه اظهار داشت: در کل مسیر ۷۰ درصد خاکبرداری و ۳۰ درصد خاکریزی انجام شده و بخش عمده ای از ابنیه فنی و دیوار حایل مسیر نیز احداث شده است که در مجموع می توان پیشرفت فیزیکی آن را بین ۲۸ تا ۳۰ درصد عنوان کرد.
 
روسازی بتنی در آزادراه شیراز- اصفهان
 
وزیر راه و شهرسازی همچنین از حضور 900 ماشین راهسازی در پروژه خبر داد و گفت: امیدواریم در روسازی محور نوآوری‌هایی در پروژه داشته باشیم و بتوانیم بخشی از روسازی آزادراه بتنی شود که این اقدام هزینه کمتری را در مرحله نگهداری تحمیل می کند.
 
پرداخت مطالبات پیمانکاران با اسناد خزانه اسلامی تا پایان خرداد
 
آخوندی در ادامه از بدهی 5 هزار میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران خبر داد که هزار میلیارد تومان از آن تا پایان خرداد از طریق موضوع پیش بینی شده در بودجه 1394 مبنی بر انتشار اسناد خزانه اسلامی پرداخت می شود.

وی در جمع مردم شهرستان فیروزآباد، محور اصلی شیراز به سمت جم و عسلویه را پروژه‌ای ملی معرفی کرد و گفت: این محور به طول ۳۰۰ کیلومتر به اعتباری حدود ۳۵۸ میلیارد تومان نیاز دارد و اجرای کامل قطعه ۳ شیراز به عسلویه نیز به اعتباری معادل 94 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.
 
 وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در حال حاضر منطقی‌تر این است که نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام کنیم تا مردم منطقه بتوانند از آنها بهره مند شوند که در همین راستا کمربندی فیروزآباد هر چه سریعتر تکمیل و در کمتر از سه ماه دیگر زیر بار ترافیک می‌رود.
 
نیاز به اعتبار 10760 میلیارد ریالی برای تکمیل ۸ طرح‌ راهسازی فارس
 
با توجه به اهمیت و موقعیت استان فارس در حمل و نقل جنوب غرب کشور، در حال حاضر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ۸ طرح‌ تملک دارایی‌های سرمایه‌ای راه و بزرگراهی به طول ۶۰۴ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۶ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال در دست اجرا دارد. برای تکمیل این پروژه‌ها ۱۰ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، در حالی که بر اساس قانون بودجه سال ۹۴ برای این ۳۲ پروژه در مجموع ۹۵۷ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
در حال حاضر بزرگراه چهار خطه کنار گذر شمال شرق شیراز، باند دوم بزرگراه شیراز- دشت ارژن – قائمیه – برازجان – بندر بوشهر و قائمیه – نورآّباد – بابامیدان، باند دوم بزرگراه شیراز – فیروزآباد – جم – عسلویه، باند دوم بزرگراه شیراز – استهبان- رونیز- قطرویه- سیرجان، راه اصلی باب انار- سروستان- ارسنجان – سعادت شهر و واریانت محور کازرون به کنار تخته توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان فارس در حال احداث است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.