| کد خبر: 53035 |

واگن‌سازی با ۱۰ درصد ظرفیت

امکان سالانه تولید ۵ هزار واگن باری و هزار واگن مسافری در کشور

تین نیوز | مدیرعامل شرکت ریل ترابر سبا با بیان اینکه ۵ شرکت واگن‌ساز اصلی کشور سالانه قادر به تولید ۵ هزار واگن باری و هزار واگن مسافری هستند٬ گفت: شرکت‌های واگن‌ساز در حال حاضر با ۱۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و این ظرفیت باید افزایش یابد.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدجواد فخاری با اشاره به امضای پنج قرارداد ریلی برای تأمین ۳ هزار واگن باری و ۱۰۰ واگن مسافری در اختتامیه نمایشگاه حمل و نقل ریلی گفت: شرط افزایش تولید و بالا رفتن ظرفیت ناوگان ریلی کشور٬ تحقق بسته حمایتی دولت برای تولیدکنندگان است.
 
مدیرعامل شرکت ریل ترابر سبا یادآور شد: در حاضر سرمایه‌گذاری برای تولید واگن به صرفه نیست چراکه هر واگن به تنهایی حدود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه می‌برد و به دلیل توجیه‌پذیر نبودن٬ هیچ تأمین‌کننده مالی حاضر به ورود و سرمایه‌گذاری در این بخش نیست.
 
وی با بیان اینکه ۵ شرکت واگن‌ساز اصلی کشور سالانه قادر به تولید ۵ هزار واگن باری و هزار واگن مسافری هستند ادامه داد: در چنین شرایطی حق این است که سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه ریلی در داخل کشور و با برند داخلی باشد.
 
فخاری با اشاره به دستاوردهای سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی کشور افزود: شرکت‌های واگن‌ساز در حال حاضر با ۱۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند که با عقد قراردادهای این چنینی این ظرفیت به بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد خواهد رسید علاوه بر این از متخصصان و نیروی کار ایرانی استفاده خواهد شد؛ همچنین ۴۰ شرکت وابسته خدماتی که اجزای مختلف واگن را تولید می‌کنند هم راه‌اندازی و رونق می‌گیرند و اشتغال‌زایی عظیمی در این صنعت ایجاد می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت ریل ترابر سبا تأکید کرد: طبق افق ۱۴۰۴ ما ۲۵ هزار واگن باری کم داریم و اگر برای تولید هر واگن‌ نیاز به ۱۵ تن فولاد باشد٬ صنعت فولاد هم رونقی دوچندانی می‌گیرد و صنعت ریلی بدون نیاز و وابستگی به خارج کشور می‌تواند خودکفا عمل کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.