| کد خبر: 51783 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ هواپیماهای تازه وارد باید در بازرگانی بین المللی، عملیاتی شوند / ایران ایر و ماهان، کنسرسیوم مشترک تشکیل دهند

تین نیوز | یک کارشناس حمل و نقل هوایی با بیان اینکه ایرباس 340 هواپیمایی نیست که بتواند بازرگانی داخلی را پوشش داده و توجیه آور باشد، گفت: شرکت هواپیمایی ماهان قطعا باید ابتدا به دنبال ایجاد زیرساخت بازرگانی بین المللی باشد.

آرمان بیات در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به ورود 9 فروند ایرباس به کشور گفت: ایرباس 340 سری 600 هواپیمایی با ظرفیت بالا و دور برد است، و همچون حبابی از هوا می ماند که وارد رگ شده و اگر کنترل نشود قلب را از کار می اندازد.

وی افزود: ورود به یکباره بیش از 2 هزار و 800 صندلی به بازرگانی یک شرکت هواپیمایی اگر بدون پیش بینی زیر ساخت لازم اعم از مسیر پرواز، بازاریابی و توسعه فروش، ایجاد شبکه تقاطعی، شعب عملیاتی و ... باشد، یقینا شرکت را وارد چالش می کند و تعهدات را تحت شعاع خود قرار می دهد.

این کارشناس حمل و نقل هوایی تصریح کرد: امروزه ورود ناوگان به عملیات شرکت های هواپیمایی متناسب با توسعه شبکه پرواز و با افزایش فرکانس پروازی است و باید به صورت پلکانی وارد شوند و منطق مدیریت حمل نقل هوایی می گوید این تعداد 340 باید در بازرگانی بین المللی، عملیاتی گردد.

وی در ادامه توضیح داد: عملیات بین المللی نیز نیروی انسانی خاص خود با صلاحیت نامه های مرتبط، تجهیزات و زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری خاص و پشتیبانی ویژه را می طلبد و اگر این زیر ساخت فراهم باشد، شرکت هواپیمایی می تواند از این هواپیما در مسیر بین المللی استفاده کند.

بیات با تاکید بر اینکه 340 هواپیمایی نیست که بتواند بازرگانی داخلی را پوشش دهد و توجیه آور باشد گفت: ماهان قطعا باید ابتدا به دنبال ایجاد زیر ساخت بین المللی باشد، به خصوص صلاحیت نامه هایی را باید دریافت کند و هواپیماهای خود را به تایید مراجع بین المللی صادر کننده صلاحیت برساند.

وی ادامه داد: لازم است ماهان نسبت به دریافت موافقت نانه های دو جانبه بین ایران و دیگر کشور ها از طریق سازمان هواپیمایی کشوری برای برقراری مسیر جدید اقدام و یا از ظرفیت توافقات احتمالی پیشین استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح استراتژی بازرگانی جهت بهره برداری هدفمند از 9 فروند هواپیمای وارد شده به کشور گفت: یقینا ماهان نخواهد توانست تنها و مطلق این هواپیما را در چرخه نقطه به نقطه و بالعکس عملیاتی کند، چرا که ظرفیت بازرگانی در منطقه پاسخگو نبوده و این نیازمند اصلاح روش های سنتی بازرگانی بین دو نقطه است.

همچنین وی اضافه کرد: البته این نقطه آغاز بازرگانی مبتنی بر ترانزیت هوایی می تواند باشد و بسیار برای کشور ارزشمند خواهد بود و این راهی است که سال ها پیش شرکت های هواپیمایی کشورهای منطقه طی نمودند، اینک فرصتی برای حمل و نقل هوایی ایران برای حمل حداکثری و هدفمند بازار مخاطب است.

تنها راه عملیاتی شدن هواپیماهای جدید
این کارشناس حمل و نقل هوایی تنها راه اقتصادی عملیاتی شدن هواپیماهای جدید را ایجاد شبکه ترانزیت به صورت hub & spok بین المللی دانست و افزود: در چنین شرایطی نیاز قطعی به ناوگان برد متوسط برای پوشش spok و منطقه ای به ظرفیت 65 درصد ناوگانی که از hub به مقاصد نهایی پرواز می کنند، خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در شرایط امروز شرکت هواپیمایی ماهان، بهره برداری از چنین ناوگانی با این تعداد و ورود یکباره به چرخه، تنها از عهده ایران ایر بر می آید چرا که طی تفاهم نامه های منعقده، موافقت بسیاری از مسیرهای بین المللی برای شرکت هواپیمایی اصلی کشور صادر شده است.

بیات تصریح کرد: شعب فعال شامل دفاتر فروش، ایستگاه و خدمات فرودگاهی در بسیاری از کشورها، آمادگی بهره برداری از چنین ناوگانی را نشان می دهد و یقینا شرکت ماهان برای تحقق وضعیتی مشابه ایران ایر در برخی کشورها، راه طولانی در پیش خواهد داشت.

ایران ایر و ماهان، کنسرسیوم مشترک در حوزه بازرگانی تشکیل دهند
وی ضمن تاکید بر اینکه انجام پروازهای بین المللی آبروی ملی را به همراه خواهد داشت افزود: البته به شخصه پیشنهاد می کنم که دو شرکت هواپیمایی ماهان و هواپیمایی جمهوری اسلامی به عنوان دو قطب اصلی حمل و نقل هوایی کشور با انعقاد تفاهم نامه ای، کنسرسیومی مشترک در حوزه بازرگانی تشکیل دهند و از امکانات یکدیگر جهت بهره برداری حداکثری از بازار بین الملل استفاده نمایند.

این کارشناس حمل و نقل هوایی افزود: شرکت هواپیمایی ایران ایر مجوز مسیر هایی با حداکثر امکانات ایستگاهی در فرودگاه مقصد در اختیار دارد اما به دلیل فقدان ناوگان مناسب مسیر، این شبکه ها در حداقل یا خارج از سرویس عملیات است. مسیر های پکن، توکیو، سنگاپور که دور برد هستند، از این نمونه می باشند.

بیات گفت: اگرچه ورود این هواپیماها به کشور خوب است، اما درصورتی که ماهان نتواند به موقع بستر لازم را جهت بهره برداری در شبکه پرواز و فرکانس مد نظر را ایجاد کند، این تعداد هواپیما می تواند تهدیدی جدی برای یک شوک اقتصادی به این شرکت هواپیمایی باشد چرا که ضریب اشغال ظرفیت این تعداد هواپیما بدون پیش بینی متغییرات و زیر ساخت های بازرگانی و شعب بین المللی با روش بازرگانی سنتی نقطه به نقطه فعلی به شدت پایین خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: بازار بین المللی، کیفیت بین المللی در امر خدمات مسافر نیز می طلبد و یقینا ماهان باید ظرفیت ساختاری خود را در این زمینه تقویت کند و صرفا وجود ناوگان مناسب و کم سن، تضمین کننده موفقیت یک ایرلاین نخواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کریم آب منگول 0 0

    یک سئوال و یک خواهش از کارشناس محترم جناب بیات دارم شرکتی که میلیاردها تومان بابت خرید سوخت، اجاره اماکن و خدمات فرودگاهی و مطالبات انباشته کارکنان خود بدهی دارد چگونه توانسته بیش از ۳۰۰ میلیون دلار هزینه خرید خود نماید بدون تشکیل کنسر سیوم هم این شرکت مشغول تاراج بیت المال از طریق شرکت هما، سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاه ها است، خواهشا آستین این مافیا را بیشتر ازاین بالا نزنید جناب بیات

  • میم غین 0 0

    در جواب این دوست عزیز کارشناسمون باید این لینک خبری که خود تین نیوز گذاشته رو بذارم و سکوت کنم! قضاوت با شما… http: / / www. tinn. ir / vdcg۳y۹n. ak۹q۳۴prra. html

  • سلطان فروش 0 0

    میم غین جان، این بنده خدا دقیقا درست گفته و من تو همین شرکتم. چیزی که هست هیچ برنامه بازرگانی درست و بلند مدت دیده می شه و مقطعی هست همه چیز. پرواز مثل سنپیترزبورگ، آتن و جای دیگه چارتری است. کی با هواپیمای سنگین تو دنیا چارتر می فروشد؟ شما بیا از این زد و بندها ببین و اگر توانستی آن موقع سکوت کن. مسیر ۳ ساعته سن پیترزبورگ را مگه می شه هر روز رفت و برگشتی انجام داد؟ با این تفکر مدیران!!! این شرکت به سرانجام نخواهد رسید. کل دفتر ماهان در مقاصد ۶ متر با ۲ کارمند بیشتر نیست. به این می گویند شرکت بین المللی؟