| کد خبر: 30593 |

نظرها و خبرها◄ لزوم برخورد قضایی با برخی تخلفات رانندگی / برخی رانندگان متخلف نیستند، مجرمند

تین نیوز | در حالی که تعدادی از کارشناسان بر غیر استاندارد بودن رانندگی در کشور تاکید دارند و خواستار برخورد قاطع‌ قضایی با برخی از تخلفات رانندگی هستند، کارشناسانی نیز هستند که نقش جاده‌ها و خودروهای داخلی را نیز در شکل گیری آمار فاجعه بار تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی کشورمان پررنگ می‌دانند.

1- افزایش عوارض جاده‌ای متناسب با خدمات‌رسانی باشد
تین نیوز | شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش 25 درصدی عوارض در برخی بزرگراه های کشور گفت: بدون حمایت های مردمی دستیابی به امور مهم و زیر بنایی قطعا ممکن نیست و پرداخت عوارض بزرگراهی یکی از مصادیق مشارکت های عمومی است. حسین گروسی با بیان اینکه افزایش بدون ضابطه نرخ عوارض پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: قطعا وزارت راه وشهر سازی و سازمان راهداری بر این نکته واقف هستند که باید در برابر دریافت عوارض، خدمات متناسب با آن در اختیار مردم قرار گیرد و افزایش نرخ عوارض، هدف از ایجاد بزرگراه ها نباشد...
مطلب کامل

نظر | افزایش عوارض جاده‌ای منطقی است
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۰۹-۰۱ در مورد این مطلب:
در کشور در حال حاضر تورم 20-30 درصدی وجود دارد و اگر هیچ فرقی هم در خدمات ارائه شده ایجاد نشود، این افزایش منطقی است. برخی نمایندگان مجلس توقع دارند آب سربالا برود و قورباغه ابوعطا بخواند.

2- یک دستگاه اتوبوس ولوو در آتش سوخت/ مسافران اتوبوس اراک - ملایر اینبار جان سالم به دربردند
تین نیوز | سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...رییس پلیس راهور استان مرکزی گفت: یک دستگاه اتوبوس ولوو که ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه شب دوشنبه در انتهای حوزه استحفاظی اراک به ملایر تردد می کرد، بر اثر نقص فنی، دچار حریق شد. 
مهدی حسنی در تشریح این خبر گفت: اتوبوس حامل ۱۵ سرنشین بوده که پس از باخبرشدن راننده و مسافران از آتش سوزی، بلافاصله اتوبوس از جاده خارج شده و قبل از گسترش آتش سوزی، همه مسافران به سلامت از اتوبوس پیاده می شوند...
مطلب کامل

نظر | چرا برای آتش‌سوزی ولوو بیانه صادر نشد؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۸-۲۰در مورد این مطلب:
پلیس راهور که مقتدرانه برای "اسکانیا" بیانیه صادر می کرد برای ولوو کاری نمی کند؟

3- مرگ پنج نفر بر اثر سبقت غیر مجاز خودرو در محور اهوازـ مسجد سلیمان
تین نیوز | دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...رئیس پلیس راه خوزستان از مرگ پنج نفر بر اثر سبقت غیر مجاز خودرو 405 در محور اهوازـ مسجد سلیمان خبر داد.
سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: روز گذشته در یک سانحه رانندگی در محور اهواز ـ مسجد سلیمان، سه راهی مسجدسلیمان جنب روستای آب گنجی از توابع شهرستان شوشتر، یک دستگاه پراید با سه نفر سرنشین از مسجد سلیمان به سمت اهواز با یک دستگاه پژو 405 (تاکسی بین شهری) که از اهواز به سمت مسجد سلیمان با دو سرنشین در حال حرکت بود با یکدیگر برخورد کردند که در این حادثه همه پنج نفر سرنشین دو خودرو در دم جان باختند...
مطلب کامل

نظر | پیشنهاد برخورد قضایی با برخی تخلفات رانندگی
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۰۸-۱۹ در مورد این مطلب:
برخی از حرکات رانندگان نباید تلقی به «تخلف» بشود بلکه باید به عنوان «جرم» بررسی و برخورد شود. اگر با رانندگانی که در اتوبان‌ها، جاده‌ها و خیابان‌ها حرکات خطرناک انجام می‌دهند و تهدید جانی برای سایرین ایجاد می‌کنند برخورد قضایی بشود و به عنوان مجرم با آنها برخورد بشود، جان دیگران به این راحتی در خطر نمی‌افتد. اگر راننده متخلف این حادثه از صحنه جان سالم به در می‌برد، با پرداخت دیه توسط بیمه الان آزاد می‌بود در حالی که ایشان در واقع اقدام به قتل عمد کرده است.

4- وقتی راننده تنها مقصر تصادفات است
تین نیوز | يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...در گزارش رسمی اخیری که به بررسی علل تصادفات منجر به تلفات در جاده‌های کشور در سال 1392 پرداخته، رانندگان مقصر اصلی تقریبا تمامی تصادفات تلقی شده‌اند.
در این گزارش مسائل فنی رانندگان به عنوان اصلی ترین علل تصادفات اعلام شده و رسما بیش از 90 درصد از تلفات جاده‌ای را به دلیل مشکلات ایجاد شده از سوی رانندگان در زمان سفر عنوان کرده است. برمبنای این گزارش عدم توجه به جلو در 30.8 درصد، انحراف به چپ در 25.2 درصد و سرعت بیش از حد در 22.6 درصد از تصادفات منجر به فوت اصلی‌ترین دلیل حادثه بوده است... 
مطلب کامل

نظر | عامل انسانی؛ مهمترین عامل بروز تصادفات و سوانح رانندگی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۸-۱۹در مورد این مطلب:
تصادفات و سوانح رانندگی یک عامل اصلی دارد و آن اشکالات رانندگان است. سوال این است که اگر در جاده‌ای و خیابان‌ها رانندگان با توجه به جلو، بدون انحراف به چپ و با سرعت مجاز حرکت کنند، تصادف یا سانحه مرگباری روی می‌دهد؟!!
البته قطعا رانندگان تنها مقصر این وضع موجود نیستند و مقصران دیگر، پلیس و قوه قضاییه هستند که برخورد قاطع و لازم را با رانندگان متخلف ندارند.

نظر | حکایت رانندگان غیر استاندارد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۸-۱۹در مورد این مطلب:
وقتی تونل توحید افتتاح شد، سرعت مجاز 60 کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود. اما هیچ نظارتی بر سرعت خودروها وجود نداشت و به دلیل رانندگی دیوانه وار برخی هموطنان، تصادفات مرگباری در آنجا رخ می داد. سپس برخی مسئولان عنوان کردند که تونل توحید غیر استاندارد است و شیبش فلان ایراد را دارد و از این دست حرفها که در جامعه زیاد زده می شود. کم کم دوربین های نظارت بر سرعت در این تونل نصب شد و الان وضعیت اگر کاملا مطلوب نباشد، اما نسبتا مطلوب است و غالب رانندگان درست رانندگی می کنند و دیگر خبری از آن تصادف های مرگبار و عجیب و غریب هم نیست. پس تونل استاندارد بود، این رانندگان بودند که استاندارد نبودند.
این مسئله را می توان به سطح معابر کشور تعمیم داد. مثلا اگر جاده کرج به چالوس را در نظر بگیریم و از ریزش سنگهایش صرفه نظر کنیم، هیچ جایی در این جاده وجود ندارد که بگوییم غیر استاندارد است و به نظر بنده تمام جاده استاندارد است. چون شرایط جاده به اطلاع راننده رسیده است. سرعت مجاز جاده به صورت کلی در محدوده 60 کیلومتر بر ساعت است و هرجا پیچی وجود دارد توسط تابلو اطلاع رسانی شده و سرعت مجاز عبور از پیچ هم مثلا 30 یا 40 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. حال اینکه رانندگانی هستند که دوست دارند با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و بلکه بیشتر در این جاده تردد کنند و با همان سرعت هم از پیچ ها عبور کنند مشکل خودشان است و نه جاده و خودرو. این کار در عالم واقع امکان پذیر نیست. بلکه در بازی های رایانه ای شاید بتوان چنین کاری کرد و وقتی در رایانه دچار تصادف شدند یک دکمه ریستارت رو بزنند و همه چیز از نو اغاز شود.

آزادراه های کشور هم وضعیت مشابهی دارند و تفاوت عمده و بسیار آشکاری با آزادراه های حتی کشورهای پیشرفته ندارند. اینهایی که دائما بر وضعیت بد جاده ها تاکید می کنند شاید تا کنون پایشان را از مرزهای ایران آن ورتر نگذاشته اند تا واقعیات را ببینند.

5- دیدگاه کارشناسان در مورد کاهش سرعت ناوگان عمومی جاده‌ای؛ از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنیم
تین نیوز | سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...چند ماهی است که پلیس راهور موضوع کاهش سرعت خودروهای ناوگان عمومی مانند کامیون و اتوبوس را مطرح و بر اجرای آن اصرار دارد؛ اجرای این طرح چقدر می‌تواند در بهبود وضعیت ایمنی تاثیرگذار باشد؟".. 
مطلب کامل

نظر | سرعت مجاز 120 کیلومتر بر ساعت هیچ توجیهی ندارد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۸-۲۰در مورد این مطلب:
در حال حاضر حداکثر سرعت برای خودروها در آزاد راه های کشور 120 کیلومتر بر ساعت است. اما در سرتاسر کانادا، استرالیا و بریتانیا حداکثر سرعت مجاز 110 کیلومتر یا 70 مایل (112 کیلومتر بر ساعت) است. در بسیاری ایالت های امریکا نیز به این صورت است و حتی در برخی ایالت ها حداکر سرعت برابر با 100 کیلومتر هم دارند. در معدود جاهایی در آمریکا سرعت مجاز 130 کیلومتر بر ساعت است.

به نظر بنده این سرعت مجاز 120 کیلومتر بر ساعت در کشور هیچ توجیهی ندارد. شاید بهتر باشد در آزادراه ها سقف سرعت به 110 و بزرگراه ها به 100 محدود شود. در این صورت در مصرف سوخت هم صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد. با کسانی هم که این سقف سرعت فراتر روند به مثابه مجرم و نه متخلف (همانند رویه کشورهای توسعه یافته) برخورد شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.