| کد خبر: 265209 |

صدور مجوز راهداری و حمل و نقل از درگاه ملی مجوزها

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: امکان درخواست مجوز شرکت های حمل و نقل هوشمند از طریق درگاه ملی مجوزها فراهم شده است.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: امکان درخواست مجوز شرکت های حمل و نقل هوشمند از طریق درگاه ملی مجوزها فراهم شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید شهرام کهریزی با بیان اینکه در راستای تحقق ماده ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی؛ همه دستگاه های مرجع صدور مجوزهای کسب و کار ملزم شده اند مدارک مورد نیاز برای صدور مجوزها را در درگاه ملی مجوزها ثبت کنند، گفت: در اجرای این قانون، در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز، ۱۵ مجوز در بخش حمل و نقل جاده ای به صورت غیر حضوری صادر می شود. 

وی با اشاره به فرآیند مجوز دهی کسب و کارها اظهار کرد: براساس این قانون دستگاه های اجرایی مکلف شده اند به منظور تسهیل سرمایه گذاری مراجع صدور مجوزهای کسب و کار، شرایط و فرآیندهای صدور یا تمدید مجوزهای کسب و کار را به نحوی ساده کنند که هر متقاضی مجوز در صورت ارائه مدارک مطرح در پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار بتواند در حداقل زمان ممکن، مجوز مورد نظر خود را دریافت کند. 

کهریزی در مورد سابقه صدور مجوزها نیز توضیحاتی را ارئه داد و عنوان کرد: مدارک و مستندات در درگاه ملی مجوزهای بارگذاری و تایید سیستمی شد است.

وی در ادامه افزود: با توجه به فرایند تعریف شده پس از بررسی کارشناسی، شناسنامه مجوزهای تکمیل و تأیید شده به منظور طرح و تصویب در هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مورد بررسی حقوق –فرایندی قرار گرفت. 

کهریزی گفت: لازم به ذکر است؛ هر شهروندی که قصد راه اندازی در حوزه حمل و نقل هوشمند را دارد می تواند به راحتی با ورود به درگاه ملی مجوزها با شرایط و مدارک لازم برای صدور جواز تأسیس کسب و کار خود آشنا شده و از طریق همین سامانه، به مرجع مورد نظر هدایت شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.