| کد خبر: 263864 |

◄ استفاده و فعال سازی سامانه سپهتن فعلا اجباری نیست

فعلا جریمه، توقف و اخذ مدارک توسط پلیس راه در خصوص سپهتن، غیرقانونی است.

تین نیوز

یک مقام صنفی کانون رانندگان مسافری گفت: جریمه، توقف و اخذ مدارک توسط پلیس راه در خصوص سپهتن، غیرقانونی است.

به گزارش تین نیوز، رضا خادمی زاده رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور  در شبکه های اجتماعی بیان کرد: تا زمان اعلام رسمی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص به کارگیری و فعالیت سپهتن هرگونه جریمه، توقف و اخذ مدارک توسط پلیس راه در خصوص سپهتن ، غیرقانونی است.

 

وی همچنین افزود: به روز رسانی دستگاه سپهتن نیز رایگان است و لازم است انجام هرگونه تعمیرات دستگاه با اخذ داغی قطعه تعمیری و فاکتور رسمی صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز، حمید داورزنی کارشناس حمل و نقل پیش از این در مورد سپهتن به تین نیوز گفته بود: سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان که به اختصار سپهتن نامیده می­ شود، اطلاعاتی از جمله سرعت، مشخصات گواهینامه راننده، ساعت کارکرد و سایر اطلاعات لازم را از طریق سیم کارت GPRS  دار به مراکز پلیس راهور ارسال می­ کند.

وی افزود: این سیستم قادر است با عبور وسیله نقلیه، از طریق شبکه ارتباطیDSRC اطلاعات مذکور را جمع آوری و عملکرد وسیله نقلیه را مورد ارزیابی قرار دهد و به صورت پویا، به تبادل داده با مرکز داده خود مبادرت نماید.

داورزنی عنوان کرد: راه ­اندازی این سامانه اهداف نظارت بر وسایل حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافری، گواهینامه رانندگان، رفتار رانندگان در طول سفر، مجوز های لازم برای حمل بار و مسافر، تخلفات رانندگی و ایمن بودن سفر را رهگیری می­ کند که کاهش تصادفات و کاهش تعداد مصدومان و جان­باختگان حوادث رانندگی را به دنبال دارد.

وی افزود: همچنین این سامانه، مدیریت مصرف سوخت و تخصیص سوخت بر اساس میزان پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی را میسر می­ سازد که گام موثری در جهت بهینه سازی مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق آن محسوب می ­شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.