| کد خبر: 263654 |

◄ وقوع یک حادثه ریلی دیگر در قطار تهران مشهد

قطار تهران مشهد بین گرمسار و سرخه متوقف شد.

تین نیوز

گرچه شرکت راه آهن با انتشار اطلاعیه ای، سرد شدن دیزل زیمنس را دلیل نقص فنی قطار تهران مشهد اعلام کرد اما این توضیحات، توضیح قانع کننده ای برای کارشناسانی که در شبکه های اجتماعی خبرهای شرکت راه آهن و اخبار حوادث ریلی را دنبال می کنند، نبود.

به گزارش تین نیوز، هفتم آبان ماه و در حالی که هنوز بحث سوانح ریلی چند روز اخیر در بین کارشناسان در این شبکه ها داغ بود، خبر حادثه دیگری ( نقص فنی لکوموتیو ) رسانه ای شد.

بیشتر بخوانید: 

خبر، حکایت از توقف 2.5 ساعته قطار تهران مشهد داشت و در توضیح آن عنوان شده بود که قطار تهران مشهد به شماره 330 که از ساعت 16 و 30 دقیقه تهران را به مقصد مشهد ترک کرده بود، ساعت 18 و 40 دقیقه بین گرمسار و سرخه متوقف شد.

در یکی از کانال های تلگرامی از قول یکی از مسافران نقل شده بود که توقف این قطار تا ساعت 21  ادامه داشت و برق قطار کاملا قطع و درهای قطار و سرویس‌ های بهداشتی بسته بود.

به گفته این مسافر پس از حرکت قطار نیز برای مدتی چراغ‌ های قطار روشن نبود و قطار به آهستگی حرکت می‌ کند.

به دنبال وقوع این رخداد، روابط عمومی شرکت راه آهن با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی درباره علت توقف قطار اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده بود که : قطار شماره 330 تهران به مقصد مشهد مقدس مورخ 7 آبان 1402 حوالی ساعت 19 به دلیل نقص فنی لکوموتیو در نزدیکی گرمسار متوقف شد. این قطار پس از رسیدن کشنده امداد تا ایستگاه سمنان هدایت و سپس با لکوموتیو زیمنس جایگزین به سمت مشهد راهی شد.

آن چنان که تسنیم نوشته بود،  محمدرضا چنگانی مدیرکل سیر و حرکت راه آهن نیز در این باره گفت: پس از توقف قطار در حوالی گرمسار بلافاصله قطار با لکوموتیو امداد به ایستگاه سمنان منتقل و از آنجا با لکوموتیو جایگزین راهی مشهد شد.

اما این توضیحات جواب قانع کننده ای برای کارشناسان حاضر در شبکه های اجتماعی نبود و آنان خواستار ریشه یابی علت افزایش حوادث ریلی در یک ماه اخیر شدند.

فهرست حوادث ریلی که اخیرا و در مدت زمان کمتر از دو هفته به وقوع پیوسته به شرح زیر است:

- فرار جرثقیل ریل گذاری شماره 544 به خط سیلو ایستگاه کرج در روز شنبه ششم آبان ماه که منجر به برخورد شدید با واگن مسقف شرکت توکا به شماره 9426460 و تراک موبیل سیلو شد.

- مانورچی راه آهن زاهدان صبح روز چهارشنبه سوم آبان ماه حین مانور بین تامپون جرثقیل ریلی و لکوموتیو در دم جان داد.

- یکشنبه 30 مهر خروج از خط دو لکوموتیو دیگر و خسارات شدید به کشنده های ریلی شد،  حادثه مذکور در ایستگاه مشک آباد ناحیه اراک رخ داد.

- شنبه 29 مهر ماه  قطار مشهد تهران در مسیر به دلیل مشکلی که در لکوموتیو پیش آمد حدود سه ساعت دچار تاخیر شد و قطار تا ایستگاه دامغان پیش رفت اما در ایستگاه دامغان تعویض لکوموتیو انجام شد.

- روز پنج شنبه 27 مهر ماه نیز قطار زنجان مشهد در خروجی ایستگاه قزوین خراب و دیزل زیمنس سرد شد و حدود ۳ ساعت و نیم طول کشید تا دیزل امداد از تاکستان که در حال رفتن به زنجان بود، برگردد و قطار مسافری ادامه سیر دهد!

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی 4 6

    سلام. تین نیوز فرق تاخیر تاخیر قطار با سانحه قطار را نمی داند؟؟ تاخیر با سانحه و حادثه فرق داردها

    • ناشناس 4 4

      قطار تبریز دچاز توقف شد نتیجه شد ابر سانحه ی هفت‌خوان .
      سرد شدن کشنده و امداد قطع در راه مانده جزو پر مخاطره ترین اتفاقات در راه آهن است و آبستن حوادث خطرناک .
      پس اینکه یک جایی نسبت به این امور پیگیر هست بیشتر به نفع راه آهن و مدیران ارشد راه آهن هست تا به ضرر اونها .
      البته اگه عقل سلیمی داشته باشند
      جناب آقای امیر علی خان

    • ناشناس 0 3

      قطار درست هست که قطع نوشته شده

    • ناشناس 0 7

      منتقدان عزیز نفهم
      این توقف قطار همراه قطع برق و بسته شدن دستشویی جزو خدمات جدید راه آهن و مدیریت درخشان جناب آقای دکتر صالحی ، مدیر با سواد و شریف راه آهن هست تا کور شود هر آنکه نتوان بیند

  • خشنودی 10 5

    تاخیر
    آنومالی محسوب می شود
    و سانحه هم همینطور
    چندی پیش در پایان تابستان وزارت نیرو اعلان بی سابقه ای در مدح خود منتشر کرده بود با این عنوان :" چرا در تابستان امسال خاموشی نداشتیم؟" و طی آن از بهسازی و بازسازی های اخیر در صنعت برق مشروحا تمجید کرده بود...
    معرفی خدمات شرکت ها، کار پسندیده ای ست
    اما گاها با چنین عنوان هایی باعث شادی،خوشی،خوشحالی و خنده مخاطب می شود
    چرا خاموشی نداشتیم؟؟؟ سوال درستی نیست
    نداشتن خاموشی، وضعیت نرمال است
    و داشتن خاموشی،آنومالی محسوب می شود
    در دیتا ست های تاخیرات ، تاخیر قطار است که آنومالی محسوب می شود!!!
    در دیتا ست های بیماری پارکینسون و سرطان
    نداشتن ِ بیماری وضعیت نرمال است!!! نه بیمار بودن...
    امروزه در جهان ِ هوشمند ِ حمل و نقل
    آنچه مهم است چالش Timing است
    تایمینگ، بعد از ایمنی در سیر و حرکت و همزمان با آن
    مهمترین دغدغه برنامه ریزان سیر و حرکت است
    اقلا تاخیر از مبداء را که باید بتوان با برنامه ریزی حذف کرد
    بله؟
    یا آن را هم باید فراموش کرد؟
    تنها عامل چالشی بنام تاخیر از مبدا،
    بی برنامگی ست
    مساله مهم دیگر اینکه نه تنها در راه آهن
    که مدتهاست در حمل و نقل هوایی هم این چالش تایمینگ وجود دارد و مشتریان ما را آزار می دهد
    برنامه ریزی، پاشنه آشیل ماست
    تایمینگ اصلا در نظر گرفته نمی شود
    اصلا به عنوان مشکل جدی، به آن نگاه نمی شود
    چون تصور می شود زمان، سرمایه مشتریان ماست که هدر هم رفت که رفت
    اشتباه می کنیم که زمان را سرمایه اصلی شرکت مان در انواع حمل و نقل
    به حساب نمی آوریم
    و به این اشتباه
    ادامه می دهیم تا آنها را از دست می دهیم
    و سپس زیان‌ده می شویم
    و پایان زیاندهی، اضمحلال است

    • خشنودی 11 2

      برای بررسی زیاندهی :
      اصل پیتر یا حد بی کفایتی را مطالعه بفرمایند
      https://www.linkedin.com/posts/khoshnoodiiust_aepaeqaesaedaepaexahy-aeaahyaepaeuaexaevahy-activity-7125528503629848576-xrSF?utm_source=share&utm_medium=member_android

    • ناشناس 2 10

      یک سخنرانی و اظهار فضل نامرتبط

    • خشنودی 13 2

      آدم ها دشمنان قسم خورده ی چیزهایی می شوند که نمی فهمند!
      ناشناس و شناس هم ندارد
      جامعه هدف این حرفها 10 گروه اند
      گروه اول : آنها که صفر و یک ها را می فهمند پس در خوشه 1جا دارند، تاخیرها،سوانح و...را اینها می فهمند
      و گروه دوم: آنها که صفر و یک ها را نمی فهمند ، آنها در خوشه 0 قرار دارند
      ناشناس،شناس،نابلد،بلد، و...نداریم فقط
      همین 10 گروه اند

  • ناشناس 2 5

    چقدر یاوه سرایی و محمل می بافید

    • خشنودی 11 2

      عرض نکردم!؟
      جناب مهمل باف!!!! گرامی
      من حاضرم قسم بخورم که شما حتی معنای کامنت را متوجه نشده ای
      عیبی هم ندارد
      اینها تجربه است
      ۲۶ سال سر و کله زدن با امثال حضرتعالی
      اصلا اجازه نمی دهد به حرف بیایی
      سریع و بدون خطا معلوم می شود چه اعجوبه ای هستی و آبشخور ت کجاست
      آمّا
      با این حجم از زیاندهی
      بزودی
      دیگر شغلی نخواهی داشت که به آن افتخار کنی و با جای شایستگان سازمان را پُر کنی
      باید برای کیف_کشی بروید وزارتخانه دیگری....و آنها را بخاک سیاه بنشانید
      شما در اصفهان هم که بودی
      همینقدر بی فایده بودی
      در یزد و کاشان و چاریسه و اشکذر و اردکان و سیستان...و بندرعباس و...
      هم بودی
      الان دست چپ فلان مدیر هستی مثلا!
      یا پای راست منشی فلان کس!
      شما بسرعت تکثیر می شوید
      ...
      و دست و پای سازمان را سیاه و کبود و عفونی می کنید
      که در نهایت باید بریده شود!
      اما
      ما برای اینکه این سازمان بماند
      جوانی و عمر و زندگی دادیم
      بهترین هایمان را خانه نشین کردی
      زانو در بغل گرفته و کنج عزلت...
      و مهندسین ارشد و متخصص مان را فراری دادی
      و برایشان پرونده سازی کردید
      تو اگر هزار بار دیگر با هزار نقاب دیگر
      مهمل را محمل بنویسی و پارازیت ول کنی
      نمی توانی خودت را ناشناس نشان بدهی
      ما با شما
      با پدران شما
      با اجداد شما
      جنگیده ایم
      هزار سالمان است!
      ولی،ایشان!!! فعلا تمرکز شان را کرده اند توی شما جوانان!
      ولی دیری نخواهد پایید
      که
      مجبور می شوند
      بیرونش بکشند

    • ناشناس 1 6

      حالتون خوبه جناب خشنودی؟؟
      اینا چیه فرمودید؟؟

  • وحید حسینی 0 2

    سلام، کی ساخت اتصال مسیر از اینچه برون (با گذر از شهرهای گنبد کاووس - آزادشهر ) تا شاهرود شروع میشه؟ تا مردم استان گلستان با قطار به مشهد مسافرت کنند. با سپاس بسیار