| کد خبر: 262729 |

◄ فاجعه حذف اسقاط و ورود 40 هزار کامیون جدید به بخش حمل و نقل جاده ای

حذف اسقاط و گسیل نزدیک به ۴۰ هزار ناوگان اروپایی و مونتاژ داخل به این صنف موجب کاهش بهره‌ وری در بخش حمل و نقل جاده ای کالا شده است.

تین نیوز

حذف اسقاط کامیون های فرسوده و ورود حدود ۴۰ هزار کامیون اروپایی و مونتاژی کامیون سازان داخلی به بخش حمل و نقل جاده ای گریبان رانندگان و کامیونداران واقعی را گرفت.

به گزارش تین نیوز، یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در مورد واردات کامیون های اروپایی بدون اسقاط کامیون های فرسوده، گفت: حذف اسقاط و گسیل نزدیک به ۴۰ هزار ناوگان اروپایی و مونتاژ داخل به این صنف موجب کاهش بهره‌ وری در بخش حمل و نقل جاده ای کالا شده است.

نوید خیرمند افزود: این امر نتیجه ایجاد هیاهو و جنجال در مقابل مجلس، نهاد ریاست جمهوری و سازمان راهداری توسط عده کمی از رانندگان واقعی و عده کثیری از دلالان و بنگاهداران و همچنین سکوت و بعضا همراهی برخی نمایندگان صنفی بوده و هست، که البته انتظار از سازمان راهداری این بود که به عنوان متولی و سیاستگذار این بخش، به دور از جنجال این عده قلیل، مصلحت کل صنف را در نظر بگیرد نه عده ای طمع کار که صرفا منافع شخصی خود را می‌دیدند.

بیشتر بخوانید:

این راننده کامیون درباره مشکلات مربوط به افزایش بومی گرایی در پایانه های بار و همچنین مراکز توزیع کالا، عنوان کرد: بومی گرایی نتیجه طمع ورزی در بین برخی رانندگان است که اثرات سوء آن دیر یا زود گریبان خودشان را خواهد گرفت.

خیرمند با تاکید بر نقش بی کیفیت بودن زیرسازی و آسفالت مورد استفاده در جاده ها که موجب خرابی شدید آنها شده، خاطرنشان کرد: بارگیری بیش از ظرفیت مجاز و تخریب جاده ها نیز از موارد دیگری است که رانندگان کامیون و تریلی در آن نقش بسزایی دارند و حتی مشاهده می شود تلاش راننده یا نمایندگان آنها به جای اصلاح نرخ کرایه ها، تقابل با اجرای قانون ابعاد و اوزان است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا،  در مورد عدم پرداخت به موقع کرایه نیز گفت: بی‌تفاوتی  رانندگان یکی از دلایل اصلی سواستفاده صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل در پرداخت کرایه حمل و نقل است.

وی افزود: متاسفانه بی حساب و کتاب کار کردن اکثریت افراد در صنف رانندگان  و کامیون داران و اقدام علیه خود( تن دادن به همه قید و شرط های صاحبان کالا و شرکت ها) موجب گسترش سوء استفاده و بهره کشی از راننده و کامیوندار شده است !!

به گزارش تین نیوز، عصر روز  دوشنبه 17 مهر ماه 1402 در حاشیه سفر یک روزه مهرداد حمدالهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری جلسه ای در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان برگزار شد.

در این جلسه نوید خیرمند راننده فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا به دعوت رئیس انجمن صنفی رانندگان استان اصفهان حضور یافت.

در این جلسه چند مورد از اصلی ترین مشکلات صنفی  شامل وضعیت اسف‌بار آسفالت جاده ها، توزیع ناعادلانه بار و ترویج بومی گرایی، تعلل در پرداخت کرایه ها و عدم توجه شرکت ها نسبت به تکلیف قانونی خود مبنی بر پرداخت کرایه در صورت عدم پرداخت صاحب کالا در مقصد، منفعل بودن سامانه ۱۴۱ در خصوص رسیدگی به شکایات رانندگان، لزوم تسریع در ایجاد سامانه اعلام بار در سطح استان برای کاربری هایی که فاقد هرگونه سالن و سامانه اعلام بار هستند و...مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 1 0

    واقعا به جای کرایه میبرن بالا امدن باربریها تناژ ازاد میکنن هرچه متوانی بزن .بعضی راننده نادان میان 4الا5تن اضاف میزنن .پایانه بندرامام .نه ترمز میمونه.نه جاده.میاد تو راه چندتا خانواده بدبخت میکنه .پلیس پول میگره.بش میدن.

  • شهروند 0 0

    هنوز هم نمی خواهند که از این سود کلان بگذرند این مسولان . چرا ماشینهای فرسود تبدیل به احسنت نمیکنند دوباره چند نفر را قربانی میکنند که اینها جلو تعویض فرسوده را گرفتند

  • علی 0 0

    سلام اگه مخواهیم حساب کنیم.برنامه اوزان تناژ پاین.هم به نفع دولت.هم برای کامیون دار هرده کمپرسی .دوتا ماشین اضاف متوانن باربزنن

  • بیلر 0 0

    حذف اسقاط فاجعه نیست
    پیمایشی شدن سوخت خودش مساله راحل کرده وبازارخودش درستش میکنه خیلی هم درسته.
    رقابتی شدن بازارخودش ضرروزیانهاروروبه راه میکنه .
    یک عده خاصی ازطرح اسقاط سودمیبرن که چه طرح اجرابشه چه اجرانشه فرقی نمیکنه چون نه مالک هستن نه راننده، بلکه دلالهایی هستن که دست توجیب بازارکردن این وسط سودمیبرن.
    بجای سوبسیت دادن به اسقاطی قیمت خودروهای صفرکیلومترکنترل بشه الکی گران نشه خودش مساله راحل کرده.