| کد خبر: 259675 |

تا پایان تابستان سه هزار صندلی به ناوگان هوایی افزوده می شود

رییس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هواپیماهای جدید بعد از کار‌های فنی و چک‌ های نهایی وارد چرخه علملیاتی خواهند شد و تا پایان تابستان سه هزار صندلی به ناوگان اضافه می‌ شود .

تین نیوز

رییس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هواپیماهای جدید بعد از کار‌های فنی و چک‌ های نهایی وارد چرخه علملیاتی خواهند شد و تا پایان تابستان سه هزار صندلی به ناوگان اضافه می‌ شود .

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، رادیو اقتصاد در برنامه روزی نو با محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور گفتگو کرده است. 

سوال: اولین خبر خوش را سوال کنم که در اظهارات اخیر از ورود هواپیمای تازه خبر داده شده و اگر این طور باشد در حقیقت باید بگوییم که صندلی‌ها بیشتر خواهد شد و مقداری فشار روزی ناوگان هوایی هم کمتر است درست است؟

محمدی بخش: بله یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار هست و آقای رئیس جمهور ابلاغ کردند و بحث اول تاب آوری ناوگان بود و توسعه و نوسازی ناوگان بود برای این سه تا موضوع خوب تدابیری اندیشیده شد بحث تاب آوری موضوعاتش مفصل است بحث توسعه و نوسازی ناوگان که هر کدام مقوله جدایی هست که برای هر کدام فکر شده و به لطف خدا تعدادی هواپیما وارد کشور شده و بعد از کار‌های فنی و چک‌هایی که شده و وارد چرخه علملیاتی خواهند شد و ان شاءالله تا پایان تابستان سه هزار صندلی اضافه می‌ شود که طبق وعده‌ای که ما به مردم عزیزمان دادیم بتوانیم تا پایان سال عدد ۱۸۵ فروند را که ۲۵۰ فروند هواپیما درمدل‌های مختلف ان شاء الله افزایش پیدا خواهد کرد و وارد چرخه عملیاتی بکنیم.

سوال: تعدادی هم که تا الان وارد شده مشخص است چند تا است؟ چون در اعداد و خبر‌ها شنیدم که بیش از بیست فروند هواپیمای جدید در راه است درست است؟

محمدی بخش: ما به دلایل مختلف در این موضوعات که شما می‌دانید معمولا اعداد را نمی‌گوییم، اما عرض کردم بیست تا از این‌ها وارد شده و وارد چرخه شده و مابقی هم وارد خواهد شد.

سوال: صحبت‌ها راجع به افزایش قیمت‌ها همیشه با واکنش رو به رو بود و خوب این واکنش‌ها هم از جانب سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری شده از جمله آن چه که ما در حوزه چارتری داریم تصمیم جدی که گرفته شده که ظاهرا این تا مدتی ممنوع است برای همه شرکت‌های خدمت رسان هوایی؟

محمدی بخش: بله اتفاقی که افتاده بر اثر عدم تناسب عرضه و تقاضا امروز ما شاهد هستیم که ضریب اشغال صندلی هواپیما به صد درصد رسیده و درخواست‌های فزاینده‌ای هم همین طور روز به روز دارد افزایش پیدا می‌کند با توجه به این که ما هم تعداد ناوگان افزایش دادیم و هم تعداد پروازها، ولی هنوز ما تناسب عرضه و تقاضا نداریم چارتری‌ها هم یک از مدل‌های پرواز‌های هوایی هست، اما به دلیل این که امروز ما که بعضی از مشکلات را در این حوزه داریم مجبور شدیم این موضوع را به مدت محدودی محدود کنیم و اجازه ندهیم فروش چارتری باشد که مردم بتوانند از سایت‌ها و دفاتر هواپیمایی بلیت را بخرند و یک آرامش نسبی حداقل تا پایان تابستان بر گردد.

سوال: یکی از مثلا شاید مسائلی که این روز‌ها دارد راجع به آن بیشتر صحبت می‌ شود سفر‌های هوایی به عتبات عالیات هست برنامه ویژه‌ای را در نظر گرفتید و ظرفیت خاصی اختصاص پیدا خواهد کرد؟

محمدی بخش: بله، ما سال ۱۴۰۰ به دلیل مختلف از جمله کرونا، شرایط عراق و محدودیت‌هایی که بود اعزام زائران محدودتر بود، اما در سال ۱۴۰۱ به لطف خدا و تلاش‌هایی که همه دوستان من در بخش‌های مختلف هوایی انجام دادند ۲۵۷ هزار نفر زائر اعزام شد و واقعا کار بزرگی انجام شد با توجه به محدودیت‌هایی که ما در عراق داریم امسال هم از اول ماه صفر برنامه ریزی شده که پرواز‌های به مقصد عتبات شروع شود و تا پایان ماه صفر این برنامه ریزی به صورت دقیق ادامه دارد و ان شاء الله بتوانیم خدمات خوبی را به زائرین سید الشهدا انجام دهیم و فرودگاه‌هایی که داریم را افزایش دهیم یعنی فرودگاه‌های بیشتری از ایران درگیر این ماموریت هستند و همچنین فرودگاه امام ترمینال سلام با آمادگی صد درصد بخش‌های هوایی کشورمان آمادگی این را دارند که بتوانند این ماموریت مهم را برای زائرین سید الشهدا (ع) داشته باشیم.

سوال: با توجه به این که جنابعالی از جمله نیرو‌ها و متخصصین حوزه مدیریت هوا نوردی در ایران هستید خبر مصاحبه خوشحال کننده در این حوزه که جزو برنامه‌ها و دستور کار سازمان متبوع شما هست چی هست بفرمایید؟

محمدی بخش: ما واقعا مهم‌ترین تلاش مان به عنوان سازمان هواپیمایی کشوری بحث ایمنی و امنیت مردم مان در حوزه پروازی است به لطف خدا و برکت خون شهدا تا امروز پرواز‌ها به صورت ایمن و دقیق انجام شده این قولی که به مردم دادیم که تلاش کنیم حوزه ایمنی را رعایت کنیم و دلایلی هم که مردم ما رجوع کردند به هوایی بخش ایمنی بیش از حدی است که امروز در کشور در حوزه هوایی وجود دارد این بخش اولی را که ما متعهد هستیم بخش دوم هم توسعه است که ما بتوانیم توسعه بدهیم علیرغم این که می‌دانید ما از اول انقلاب تحریم‌های ظالمانه‌ای در این حوزه داریم هم در تجهیزات و هم در اقلام مصرفی شاید هیچ تحریمی تا این اندازه در کشور محکم‌تر وسفت‌تر از سوی کشور‌های غربی از جمله آمریکا برای ایران نباشد، اما باهمه این تفاسیر قولی که به مردم مان دادیم بخشیش را عملیاتی کردیم و بخشی را هم تا پایان سال عملیاتی خواهد شد افزایش ناوگان ما و رسیدن به عدد ۲۵۰ فروند است که فکر می‌کنم عدد قابل توجهی هست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مشاهوایی 0 0

    سلام
    افزایش سه هزار صندلی به کل ناوگان به کشور مجموعا معادل حدود ۲۵ هواپیمای رده باریک و متوسط است که باید وارد کشور شده و در ایرلاین‌ها مختلف پس از انواع چک فنی ؛ عملیاتی شود.توجه کنید اولا، ؛ اینکه بدنه سازمان هواپیمایی اصلا توانایی انجام چنین بررسی و صدور انواع گواهینامه های لازم را در فاصله ۲ ماهه برای این حجم از هواپیما ندارد.ثانیا، این حجم از هواپیمای جدید در گذشته که وارد کشور نشده و حتما در دو ماه آینده نیز وارد نخواهد شد.
    حالا دوستان فنی و متخصصین هوانوردی اعلام بفرمایید که آیا به نظر شما این ادعا صحت دارد یا از اساس ادعای نابجاست؟