| کد خبر: 25963 |

پیروزی NXP بر QUALCOMM در اولین طراحی V۲V

تین نیوز|  آینده ارتباطات خودرو به خودرو (V2V) و خودرو به زیر ساخت (V2I) در ایالات متحده آمریکا نزدیکتر به نظر می­‌رسد. اکنون شرکت قطعات خودرویی دلفی، اعلام کرده است که تجهیزات مورد نیاز برای ارتباطات خودرو به خودرو در یک مدل کادیلاک 2017 شرکت جنرال موتورز را تامین خواهد کرد.

پلتفرم ارتباطات V2V وV2V، نرم ­افزار کاربردی توسعه یافته توسط شرکت Cohda برروی تراشه نیمه­ هادی شرکت NXP مبتنی بر استاندارد IEEE 802.11p می ­باشد که به DSRC به عنوان یک استاندارد ارتباطی برای صنایع خودرویی، موسوم است.

خانم مری بارا، مدیر شرکت جنرال موتورز (GM)، در کنگره جهانی ITS که در این ماه در دیترویت برگزار شد، اعلام نمود که یک مدل جدید کادیلاک این شرکت به سامانه نیمه خودکار مجهز خواهد شد که برای رانندگی دست آزاد در بزرگراه ­ها طراحی شده است و ظرف دوسال آینده به بازار عرضه می ­گردد. این شرکت همچنین اعلام نموده است که اولین خودروهای مجهز به فناوری V2V را در سال 2016 روانه بازار خواهد کرد.

آقای اندرو براون، معاون مدیر عامل و رئیس بخش فناوری شرکت دلفی در اثنای یک برنامه مورد حمایت از سوی NXP مربوط به فناوری V2V، گوشی‌های هوشمند و برقراری ارتباطات با تاخیر بسیار کم با استفاده از فناوری DSRC، با این بیان که «برقراری ارتباط، همان رانندگی خودکار نیست، اما یک توانمندساز آن می‌­باشد» توضیح داده است که این فناوری به تحول رانندگی خودکار در آینده کمک خواهد کرد.

بنا به گفته­ آقای براون، برقراری ارتباطات میان خودروها و بین خودروها با زیرساخت ارتباطی، تردد خودروها را بسیار ایمن­تر و "سبزتر" خواهد کرد. سامانه مبتنی برDSRC به رانندگان در زمان عبور عابرین پیاده ازتقاطع ­ها، حتی زمانی که دید آنها مسدود شده باشد، هشدار دهی می کند. این سامانه می تواند برای مثال به رانندگان زمان باقیمانده تا تغییر چراغ راهنمایی را اطلاع دهد.

نبرد تراشه 802.11p
تعداد کمی از تولیدکنندگان تراشه وجود دارند که از طرح­ های خود برای ارائه 802.11p صحبت کرده باشند.
شرکت Qualcomm یک استثناء است. با تاکید بر حضور قوی در بازار مودم های سلولی داخل خودروها، این شرکت از یکپارچه ­سازی فناوری DSRC با تراشه WiFi ی خود صحبت می ­کند که امسال در پردازنده رده خودرویی Snapdragon 602A ارائه نموده است.

با این وجود، این Qualcomm نبود، بلکه گروه NXP/Cohda بودند که توانستند برنده اولین طراحی بزرگ V2V و V2I در صنعت خودروسازی باشند.

پاتریک برونت، مدیر فروش و مهندس عمومی در شرکت Cohda، دانش عمیق این شرکت در حوزه ITS و تخصصی که در زمینه ارتباطات بی­سیم دارند، در ترکیب با رادیوی مبتنی بر نرم­افزار NXP، گروه NXP / Cohda در زمینه DSRC را قادر ساخته است که راه حل ­های قابل اعتمادتر و مستحکم­تری را نسبت به رقبا ارائه نمایند. در مقابل، گروه DSRC در شرکت Qualcomm در اساس برمبنای طراحی گروه Atheros که صرفاً سخت ­افزاری است کار می­ کنند.

شرکت Cohda توسط یک گروه علمی شاغل در دانشگاه استرالیایی جنوبی در سال 2004 بنیانگذاری شده است و دفتر مرکزی آن در آدلاید شمالی استرالیا واقع می­ باشد. کسب ­وکار این شرکت در آغاز، استفاده از کاربردهای شهری WiFi در تعدادی از شهرهای محلی بوده است. تجربه ناشی از چالش بزرگ Cohda در مواجهه با کاربردهای خارجی علائم WiFi در برخورد با تعداد زیاد ساختمانها در محیط های شهری، در بکارگیری DSRC مورد استفاده قرار گرفته است.

سال گذشته، شرکت Cohda از سرمایه­ گذاریCISCO و NXP بهره‌مند شده است. به این ترتیب اکنون یکی از اعضاء کلیدی اکوسیستم V2V وV2I است که توسط NXP توسعه می یابد. NXP منحصراً حق مالکیت فناوری Cohda در خصوص802.11p برای فروش یک مرحله‌ای به مشتریان صنعت خودرو را دارا می ­باشد. شرکت Cohda از طراحی ­های مرجع NXP برای به‌کارگیری 802.11p در صنعت خودرو استفاده می­‌کند.

ماجول DSRC طراحی شده توسط Cohda و NXP، شامل تراشه­‌های باند پهن و رادیوی NXP ، سخت ­افزار Cohda و قابلیت‌­های GLONASS/GPS می­باشد.

وقتی ماجول DSRC داخل یک خودرو نصب می شود، نیاز به یک MCU نیز خواهد داشت تا بتواند کاربردهای V2V و V2I را اجرا نماید. برند لوبن، معاون توسعه کسب وکار در شرکت Cohda می­گوید، راه حل شرکت وابسته به MCU نیست. هر MCU با مشخصه 400 Dhryston MIPS می ­تواند برای این­ کار استفاده شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.