| کد خبر: 20768 |

لزوم ترویج گردشگری حلال در کیش / معرفی هواپیمایی کیش به عنوان منظم ترین شرکت

تین نیوز | مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینكه توسعه گردشگری حلال، می تواند سهم كشورهای مسلمان را ازبازار گردشگری افزایش داده وفرصتی برای ترویج فرهنگ غنی دینی فراهم كند، تاكید كرد: جزیره كیش با شعار "جزیره سالم و محیطی امن و بهشت خانواده ها" در مسیر گردشگری حلال گام های بلندی برداشته است.
 
علی اصغر مونسان در مورد برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش برای تبدیل جزیره کیش به جزیره گردشگری حلال در منطقه بیان داشت: یكی از بخش‌هایی كه تا نیم قرن پیش ارتباط چندان پایداری با حوزه اقتصاد نداشت ولی امروزه سهم عمده‌ای را در اقتصاد بسیاری از كشورها بدست آورده است صنعت گردشگری است كه در سال‌های اخیر گردش مالی قابل توجهی را در جهان ایجاد كرده است.
 
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه بر اساس اعلام رسمی سازمان جهانی جهانگردی – درآمدخالص حاصل از صنعت گردشگری جهانی در سال2012 حدود هزارو هفتادوپنج  میلیارد دلار بود كه نسبت به سال قبل رشد 33 میلیارد دلاری داشته است اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم برنامه‌‌ریزی در كشورهای كمتر توسعه یافته این سهم بیشتر به كشورهای توسعه یافته تعلق گرفته است در صورتی كه صنعت گردشگری این قابلیت را دارد كه منبع درآمد بسیار مهمی برای كشورهای غیرصنعتی و جهان سومی محسوب شود.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با بیان اینکه در شصت سال گذشته تعداد گردشگران در ابعاد جهانی از 50 میلیون نفر به بیش از یك میلیارد نفر فزونی یافته و كشورهای جهان برای جذب گردشگران تا مرز دو میلیارد نفر خیز برداشته‌اند گفت: این در حالی است كه هنوز برنامه‌ای مدوّن و راهكاری شایسته برای بالا بردن سهم ایران از صنعت بین‌المللی گردشگری تنظیم نشده است.
 
مونسان با اشاره به اینكه توسعه گردشگری حلال، می تواند سهم  كشورهای مسلمان را ازبازار یك میلیاردی گردشگری كشورهای مسلمان افزایش داده و فرصتی برای ترویج فرهنگ غنی دینی فراهم كند تاكید كرد: جزیره كیش با شعار "جزیره سالم و محیطی امن و بهشت خانواده ها" در مسیر گردشگری حلال گام های بلندی برداشته است.
 
وی ابراز امیدواری كرد رونق گردشگری حلال در كیش بتواند سهم كشور را در صنعت گردشگری بین‌المللی افزایش داده و ضمن تقویت بنیه اقتصادی دست اندركاران این حوزه، سیاست بدخواهان را در سیاه نمایی اوضاع اجتماعی فرهنگی كشور نزد بیگانگان و جوامع دیگر خنثی کند.
 
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: جزیره كیش، با اجرای سیاست های حمایتی در جهت جذب سرمایه گذاری و رونق فعالیت های اقتصادی و عمرانی و پایلوتی برای توسعه تجارت و گردشگری حلال، مسیر دستیابی كشور به سهم وسیع تری از بازار بزرگ تجارت جهانی را هموار می كند.
 
مونسان افزود: بر اساس آمار هر ساله حجم جهانی تجارت حلال 4.8 درصد افزایش می یابد و انتظار می رود تا سال 2020 به 6.4 تریلیون دلار برسد و این نشان می دهد فرصت سرمایه گذاری 2.6 تریلیون دلاری در انتظار تجارت حلال است.
 
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه گردشگری حلال به عنوان یكی از مهم ترین بخش های تجارت جهانی در چند دهه اخیر است، افزود: گردشگری حلال مقوله ای است كه نباید از آن غافل شد وتوسعه گردشگری حلال به عنوان محور اصلی فعالیت‌های اقتصادی است.
 
وی برنامه‌ریزی‌ درجزیره كیش را فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عنوان کرد.
 
وی اظهارداشت: ما در جزیره زیبای کیش تلاش خواهیم کرد تا با افزایش جاذبه های گردشگری و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای گردشگران در مسیر توسعه گردشگری حلال وكسب سهم شایسته ای از گردشگران مسلمان گام های موثری برداریم.
 
وی با بیان اینکه جزیره كیش به واسطه تقسیم وظایف مناطق آزاد كشور، به منطقه‌ای گردشگری و توریستی تبدیل شده است توانسته تاكنون با بهره‌ برداری از قابلیت‌های طبیعی و موقعیت جغرافیایی خود مورد استقبال گردشگران داخلی قرار گیرد افزود: این روند با معرفی مناسب می تواند در عرصه بین المللی شتابی فزاینده داشته باشد و گردشگران فراوانی را از نقاط مختلف جهان به دیدن زیبایی های طبیعی و بهره گیری از امكانات مناسب و جاذبه های گردشگری كیش ترغیب كند.
 
مونسان خاطر نشان کرد: با رویکرد دولت تدبیر و امید و اقدامات شایسته و عالمانه و ارائه برنامه‌های راهبردی در زمینه‌های مختلف اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی و تفكیك وظایف نهادهای مرتبط در این زمینه، مناطق آزاد و همچنین منطقه آزاد كیش در همین مدت كوتاه یك ساله توانسته‌اند اقدامات مناسبی را در جهت توسعه ساختاری بردارند.
 
وی در ادامه اظهارداشت: آغاز ساخت نیروگاه دوم برق كیش در منطقه جنوبی، تكمیل شبكه‌های فاضلاب و راه‌اندازی تأسیسات تصفیه فاضلاب، توسعه شبكه آب و برق، توسعه شیرین‌سازی آب، طرح توسعه فرودگاه كیش با تسریع پروژه ترمینال بین‌المللی، برج مراقبت، طرح‌های توسعه حوضچه اصلی و پست‌های جدید اسكله، تكمیل طرح‌های جاده‌سازی و معابر، توسعه فضای سبز و فضاهای گردشگری، بسیاری از طرح های متوقف مانده و كُند شده در جزیره كیش و كمك به سرمایه‌گذاران در جهت تكمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری  از مهم ترین فعالیت های سازمان منطقه آزاد كیش بوده است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ساخت هتل‌ها واماكن تجاری تفریحی جدید و آغاز 36 پروژه بزرگ عمرانی و گردشگری در یک سال گذشته طرح هایی هستند كه بهره‌ برداری از آنها كیش را در زُمره مراكز بزرگ گردشگری دنیا قرار می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر بانك‌های كشور در جزیره كیش حضوری فعال و پُرتعداد دارند و زمینه برای حضور بانك‌های خارجی در این منطقه نیز فراهم است گفت: چنانچه شرایط مناسب فراهم شود، حضور بانك‌ها و به تبع آن سرمایه‌های خارجی در این منطقه می‌تواند این جزیره را در مسیر مأموریت اصلی آن قرار دهد.
 
به گفته وی بورس كیش نیز از فعالیت خوبی برخوردار است و حجم گردش‌های مالی آن ظرف یك سال گذشته 12 هزارمیلیارد تومان بوده است.
 
مونسان با اشاره به وجود 5 شهرك صنعتی و كارگاهی در منطقه آزاد كیش كه برای صنایع های تك و غیرآلاینده پیش‌بینی شده‌اند افزود: طی یك سال گذشته بیش از 150میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در كیش انجام شده است و 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز از سوی سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت درخواست شده است.
 
وی تصریح کرد: در بخش آموزش عالی فعالیت بسیاری از دانشگاه‌های معتبر كشور در این منطقه بر كیفیت خدمات آموزشی افزوده است و بسیاری از این دانشگاه ها نیز درصدد گسترش فعالیت‌های خود هستند. سازمان منطقه آزاد كیش نیز تلاش می كند در چارچوب قوانین مناطق آزاد نهایت همكاری را با دانشگاهها داشته باشد تا ضمن افزایش بنیه علمی در این منطقه، زمینه را برای جذب دانشجویان خارجی فراهم کنند.
 
مونسان همچنین با اشاره به اهمیت سیستم حمل و نقل  به عنوان یكی از اركان اصلی صنعت توریسم افزود : با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره كیش حمل و نقل هوایی در توسعه گردشگری منطقه نقش مهمی دارد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صنعت حمل و نقل هوایی را یكی از ابزارهای كشورهای پیشرفته و یا در حال توسعه برای تقویت بنیه اقتصادی  دانست و افزود :طراحی و ساخت هواپیما ها و هلیکوپتر های مختلف كه با اهداف خاصی در برنامه تولید کارخانه های بزرگ هواپیماسازی قرارگرفته همچون صنعت خودروسازی,خیل عظیمی از نیروهای انسانی را در جهان بکار گرفته وفرصت های شغلی فراوانی را در جوامع تولید كرده است.
 
مونسان از خدمات سرویس دهی به هواپیما ها و کارخانه های طراحی, ساخت , فروش, آموزش و خدمات بعد از فروش آنها به عنوان فرصت های شغلی متعدد در صنایع هوایی نام برد و گفت: در کشورهای مصرف کننده نیز در جهت خرید, بهره برداری و تعمیر و نگهداری این وسایل شرکت های تخصصی هندلینگ ایجاد شده اند که خود مستلزم به کار گیری وسیع نیروی انسانی هستند.
 
وی تاکید کرد: فرایند استفاده از هواپیماهای مختلف نظیر هواپیماهای مسافربری، باری، آتش نشان، شخصی،  پستی و ...، خود ضمن ایجاد اشتغال, خدماتی را با سرعت بالا به مردم و سازمان های خصوصی و دولتی ارائه می كنند که باعث ایجاد کانون های اقتصادی کوچک و بزرگ شده و می تواند تاثیر شگرفی در رشد و تعالی اقتصاد هر منطقه، کشور و شهر داشته باشد.
 
مونسان با تاكید براینكه صنعت حمل و نقل هوایی ابزاری مدرن، گرانقیمت و دائما در حال پیشرفت برای رشد اقتصادی کشورهای جهان است افزود: بواسطه همین نقش حساس دولتها با ایجاد زیرساخت های مناسب تلاش می كنند انگیزه لازم را برای مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی در زمینه صنایع هوایی فراهم آورند.
 
به گفته مونسان سیستم حمل و نقل هوایی امروزه باایجاد امكانات دسترسی آسان ،راحت ،سریع و ایمن به نقاط مختلف و یا مسیرهای دوردست به یكی از اصلی ترین محورهای توسعه گردشگری تبدیل شده است تا جاییكه بیش از 40 درصد از گردشگران بین المللی از طریق مسیر هوایی سفر می كنند.
 
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مطابق پیش بینی ا نجمن بین المللی حمل و نقل هوایی )یاتا ( در بازه زمانی 2013 تا2017 ترافیك مسافری شركت های هواپیمایی ، تا 30 درصد افزایش می یابد، افزود: بر اساس این پیش بینی، تا سال 2017 میلادی، مجموع مسافران هوایی به رقم باور نكردنی سه میلیاردنفر خواهد رسید و اقتصادهای نوظهور مانند مناطق آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه، بیشترین حجم مسافران بین المللی را خواهند داشت.
 
مونسان با تصریح بر اینکه آمار ورودی گردشگران جزیره كیش نیز بیانگر این واقعیت است كه شمار مسافران مسیر هوایی در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است گفت : فرودگاه بین المللی كیش به عنوان یكی از مهم ترین بخش های زیر ساختی در جذب گردشگرهمواره در برنامه ریزی های توسعه ای و عمرانی مورد توجه سازمان منطقه آزاد كیش بوده است.
 
وی تصریح کرد: در ماه های اخیر با ایجاد زیر ساخت های لازم در جهت افزایش رضایتمندی ساكنان و گردشگران آمار پروازهای ورودی در 5 ماه نخست سال 93 نسبت به پارسال با رشد 4 درصدی همراه بود و از 4685 پرواز به 4855 پرواز رسیده و شمار مسافران نیز از حدود 550هزار مسافر به بیش از 565 هزار گردشگر افزایش یافته است.
 
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كیش اظهار داشت : ساخت ترمینال جدید بین المللی فرودگاه کیش در فضایی بالغ بر 40 هزار متر مربع تا سال 1395، توسعه ترمینال پروازهای  داخلی و خرید و نصب تجهیزات این  ترمینال ، توسعه اپرون بتنی فرودگاه ، توسعه سایت سوخت رسانی و پایگاه پمپ بنزین فرودگاه ، ساخت پستهای جدید روشنایی سطوح پروازی ، و ساختمان تكنیكال بلاك و برج مراقبت جدید از جمله طرح های توسعه ای چند ماه اخیر  سازمان منطقه آزاد كیش در  فرودگاه بین المللی این جزیره بوده است.
 
وی به ابراز تمایل سرمایه گذاران برای مشاركت در طرح های توسعه ای فرودگاه كیش گفت : در حال حاضر فرودگاه بین المللی كیش كه چهارمین فرودگاه كشور از نظر حجم عملیات پروازی می باشد با 26 هزار پرواز مسافری و 7 هزارو280 پرواز هلی كوپتری ، در 14 مسیر داخلی و 4 مسیر خارجی به مسافران و گردشگران 13 شركت هواپیمایی خدمات استانداردی ارائه می كند.
 
وی از راه اندازی خطوط جدید پروازی در ماه های آتی خبرداد وگفت: ارائه خدمات به هلی كوپتر های شركتهای نفتی مستقر در خلیج فارس نیز یكی از بخش های مهم و حساس فرودگاه بین المللی كیش است.
 
وی از شركت هواپیمایی كیش كه متعلق به سازمان منطقه آزاد كیش است، به عنوان  مهم ترین شركت هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی كیش نام برد و افزود: این شرکت در حال حاضر، با تمام خصوصیات و استانداردهای لازم بین المللی، یکی از شرکت های عضو  IATA و اولین شرکت هواپیمایی ایرانی دارای گواهی نامه استاندارد ایمنی هوانوردی IOSA است .
 
مونسان اضافه کرد: به تازگی نیز این شركت به عنوان كم تاخیر ترین و منظم ترین شركت هواپیمایی كشور معرفی شده است. 
 
مونسان بر توجه سازمان منطقه آزاد كیش به نقش مهم صنایع هوایی در رونق گردشگری تاکید کرد و گفت: بهره گیری از كارشناسان مجرب صنایع هوایی ، توجه به تازه ترین فناوری های روز در زمینه خدمات فرودگاهی و سیستم حمل و نقل هوایی ونظارت بر عملكرد استاندارد شركت های هواپیمایی، در نهایت به توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی منطقه منجر شده است. 
 
وی اظهار داشت: در كنار تمام امكانات زیرساختی، جزیره كیش بواسطه بهره‌مندی از طبیعت زیبا و سواحل بی‌نظیر، بهترین منطقه برای ارائه خدمات تفریحات دریایی است و با توجه به استقبال گردشگران به ورزش‌های دریایی و آبی انتظار می‌رود توسعه تفریحات سالم دریایی بتواند سهم عمده‌ای را در جذب گردشگران بویژه توریست‌های خارجی داشته باشد.
 
مونسان برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های فصلی، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و برگزاری همایش‌های بین‌المللی با بهره‌مندی از قوانین مناطق آزاد را از دیگر جذابیت‌های گردشگری كیش برشمرد و افزود:  با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره كیش تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه تقویم كاری در این زمینه رونق منطقه آزاد كیش را در تمام طول سال حفظ کنیم.
 
مونسان در پایان با تاكید بر اینكه جزیره كیش نیز همگام با سایر نقاط كشور در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و در جهت پیشبرد اهداف توسعه‌ای دولت تدبیر و امید، به سمت ایجاد اقتصادی پایدار و رشدی پویا حركت می كند، افزود: فرزندان این مرز و بوم در این خاكپاره مرجانی ایران اسلامی تلاش می‌كنند تا سرعت توسعه را در این جزیره  افزایش داده تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شكوفایی و پیشرفت منطقه آزادكیش باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.