بازدید سایت : ۵۷۲۶۱
مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل:

جاده سنگان خواف تا تربت حیدریه‌ چهار بانده می‌شود

جاده سنگان خواف تا تربت حیدریه در مدت چهار سال، چهار بانده می‌شود.

جاده سنگان خواف تا تربت حیدریه‌ چهار بانده می‌شود
تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: جاده سنگان خواف تا تربت حیدریه در مدت چهار سال، چهار بانده می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز خیراله خادمی این مطلب را مهرماه امسال (18 مهر)، بیان کرد و افزود: اجرای این طرح در 10 قطعه طراحی شده است.

معاون و زیر راه و شهرسازی تاکید کرد: عملیات اجرایی کار چهار بانده شدن مسیر مذکور در قطعات 1 و 10 یعنی در ابتدا و انتهای مسیر از 17 مهرماه آغاز شد.

خادمی افزود: قطعه یک به طول 18 کیلومتر از سنگان خواف تا سه راهی نشتیفان و قطعه 10 به طول 12 کیلومتر از سمت تربت حیدریه تا سه راهی جنگل را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: این مسیر به طول 151 کیلومتر است که در 10 قطعه با هزینه 8 هزار میلیارد ریال در مدت چهارسال اجرایی می‌شود اما تلاش داریم تا در صورت تامین منابع مالی، طرح یادشده را ظرف 2 و نیم سال تمام کنیم.

بر اساس این گزارش، قرار است در طرح چهار بانده شدن مسیر سنگان خواف به تربت حیدریه که به صورت مشارکتی بین دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرا می‌شود،  8 هزار میلیارد ریال هزینه شود که 4 هزار میلیارد ریال در تعهد ایمیدرو و سرمایه‌گذاران شرکت‌های معدنی و فولادی و 4 هزار میلیارد ریال دیگر در تعهد وزارت راه و شهرسازی است.

شهرستان خواف در استان خراسان رضوی و در ۵۰ کیلومتری مجتمع سنگ آهن سنگان واقع شده است که یکی از بزرگترین معادن خاورمیانه به‌شمار می‌رود. این شهرستان از شمال به شهرستان رشتخوار، از شرق به افغانستان و شهرستان تایباد، از جنوب به قائن و از مغرب به شهرستان‌های گناباد و تربت حیدریه محدود می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.