| کد خبر: 19727 |

ساخت ۲۱۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی در جنوب تهران

تین نیوز |  ایجاد مرکز سرمایه‌گذاری استان تهران به ساماندهی سرمایه‌گذاران کمک می‌کند.
 سید حسین هاشمی استاندار تهران در مراسم افتتاح مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران با بیان این مطلب گفت: امید است این مرکز نقش خود را برای خروج از رکود ایفا کند.
 
وی گفت: در گذشته 98 درصد سرمایه‌گذاری‌ها در دست دولت بود، اما الان تصدیگری را به بخش خصوصی واگذار کرده است، در اقتصاد مقاومتی مردم نقش اول را دارند.
 
هاشمی افزود: در برنامه‌ی پنجم توسعه پنجره واحدی برای جذب سرمایه‌گذار داشتیم. سرمایه‌گذار نباید برای فعالیت به 10 مرکز مراجعه کند، بلکه یک مرکز واحد باید شکل بگیرد. افتتاح این مرکز نقطه امیدی برای این کار است.
 
استاندار تهران در ادامه گفت: این مرکز یک شورای مشورتی دارد که برای سرمایه‌گذاری‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. دکتر مظفری – ریس مرکز و احمد‌لو – دبیر آن هستند. البته از دستگاه‌های ذیربط باید نماینده تام‌الاختیار معرفی شود.
 
هاشمی افزود: برای صنایع محدودیت قانونی 120‌کیلومتری وجود دارد. اما در صنایع هایتک این مشکل را نداریم.
 
استاندار تهران گفت: در جنوب تهران 2100هکتار منطقه ویژه اقتصادی در حال تاسیس است که 500 هکتار آن به صنایع هایتک اختصاص دارد.
 
وی در ادامه مطرح کرد: وقتی 52.8 درصد از بار مالیات بردوش استان تهران قرار دارد، باید 60 درصد تسهیلات نیز در تهران سرمایه‌گذاری شود. 2500 میلیارد تومان از میزان مالیات شهرستان‌ها کم شده و به تهران اضافه شده است. هر شهرستان تهران در حد یک استان است با این حال هیچ کار بزرگی در تهران انجام نشده و تمام واحد‌های صنعتی باید نوسازی و ساماندهی شوند.
 
هاشمی گفت: تهران استان محرومی است یک میلیارد و 13 میلیون مترمکعب از فاضلاب تهران وارد محیط می‌شود و به محیط زیست و زندگی مردم آسیب می‌زند.
 
استاندار تهران افزود: فاینانس چین هرچند هنوز عملیاتی نشده، اما مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و اگر مورد توجه جدی قرار نگیرد، آسیب جدی به تهران می‌زند. سرمایه‌گذار این بخش مشخص است. از وزیر محترم تقاضا می‌کنم در این مورد اهتمام ورزند.
 
وی بیان کرد: تهران دو چهره دارد، چهره زیبای شمال شهر و چهره اسف‌بار تهران که در اطراف آن دیده می‌شود و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های گسترده دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.