| کد خبر: 173675 |

◄ آخرین وضعیت انتشار اوراق مشارکت برای خطوط مترو

آخرین وضعیت انتشار اوراق مشارکت اسلامی برای تکمیل پروژه‌های مترویی در سال 96 و امسال تشریح شد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری و حومه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عملکرد سازمان‌های قطار شهری کشور در خصوص استفاده از ظرفیت بند (د) تبصره (پنج) قانون بودجه کشور به‌منظور انتشار اوراق مشارکت اسلامی باهدف کمک به بهره‌برداری از خطوط مترویی جدید و افزایش ظرفیت مسافر مترویی را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حسین رجب‌صلاحی افزود: بر این اساس در سال 1396 مبلغ 38 هزار میلیارد ریال میلیارد اوراق مشارکت اسلامی با تضمین 50 درصد دولت و 50 درصد شهرداری‌های ذی‌ربط برای کلان‌شهرهای تهران،‌ مشهد، اصفهان، اهواز و قم به‌منظور تکمیل خطوط مترویی به انتشار رسید.

وی در ادامه افزود:20 هزار میلیارد ریال از مبلغ ذکرشده متعلق به کلان‌شهر تهران بوده که هفت هزار میلیارد ریال آن با عاملیت بانک شهر به فروش رسیده و اقدامات برای فروش 13 هزار میلیارد ریال باقیمانده از طریق شهرداری تهران در سال جاری در دست انجام است.

رجب صلاحی اضافه کرد: همچنین در سال 1397 مبلغ 40 هزار میلیارد ریال میلیارد ریال سهمیه قطار شهری‌ها از محل انتشار اوراق مشارکت اسلامی تعیین‌شده است.

وی افزود: تاکنون مجوزهای انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری شیراز به مبلغ شش هزار میلیارد ریال،‌ قطار شهری تبریز به مبلغ شش هزار و 500 میلیارد ریال و شرکت متروی مشهد به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال با تضمین 50 درصد دولت و 50 درصد شهرداری‌های ذی‌ربط از سوی وزیر محترم کشور صادر و مراتب برای انجام سایر مراحل قانونی به سازمان برنامه‌وبودجه و بانک مرکزی اعلام‌شده است.

وی در خاتمه گفت: اقدامات لازم برای معرفی طرح‌های بقیه قطار شهریه‌ای کشور برای بهره‌مندی از ظرفیت اوراق مذکور در دست انجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.