◄ تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شرکت حملونقل
ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شکایت توسط رانندگان در سامانههای ارتباطی سازمان در راهداری رخ داد.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای از ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شکایت توسط رانندگان در سامانههای ارتباطی سازمان این سازمان خبر داد و گفت: عملکرد بیش از ۳۷۰ شرکت حملونقل بررسی و در نهایت منجر به تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شرکت شده است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای عبدالهاشم حسننیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان هفته گذشته با حضور سرزده در استانهای اصفهان و چهارمحالوبختیاری، مسائل و مشکلات رانندگان بخش حملونقل کالای این استانها را از نزدیک بررسی کرد و در بازدید از پایانه بار امیرکبیر اصفهان گفت: برای حل مشکلات سیستم حملونقل بار، روابط صاحب کالا، شرکتهای حملونقل و راننده سیستماتیک و دیگر مولفههای موجود در این حلقه حذف میشوند.
وی افزود: با ساماندهی سامانه بار کشور، منابع تولید بار، انبارهای بار، کارخانجات و بنادر شناسایی میشوند و انجمنهای صنفی سراسر کشور میتوانند نسبت به ثبتنام، پیگیری و تقاضای حملبار اقدام کنند.
حسننیا گفت: تا زمان راهاندازی ارتباط منظم و سیستماتیک بین صاحب کالا و شرکتهای حملونقل، کرایه و حق کمیسیونها پیامکی به رانندگان اعلام میشود و در بارنامه نیز ذکر خواهد شد.
وی بابیان این که اصفهان با دارا بودن حدود ۵۰ هزار راننده و ۳۵ هزار ماشین یکی از قطبهای حملونقل کشور است، افزود: حدود ۷۰درصد بار تولیدی در اصفهان، توسط ناوگان حملونقل خود استان جابهجا میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که ناوگان حملونقل اصفهان همواره در زمانهای بحران و شرایط سخت به کمک نظام حملونقل کشور آمده است، از آغاز پوشش بیمهتکمیلی ۹۰۰ نفر از رانندگان و همسران آنان از ابتدای مردادماه خبر داد و گفت: منابع مالی این اقدام توسط شرکتهای حملونقل بار کشور تامین شده است.
حسننیا اقدامات سازمان تامیناجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع دغدغه رانندگان در رابطه با سنوات بازنشستگی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت وزیان آور را در دستور کار خود قرار داده است.
حسننیا گفت: کارت هوشمند رانندگان و پیمایش ماشینها در اختیار ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای استانها قرارگرفته است تا رانندگان از این طریق بتوانند لاستیک موردنیاز خود را از طریق نمایندگان فروش و باقیمت مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت خریداری کنند.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور با اشاره به نظارت جدی این نهاد بر شرکتهای حملونقل اظهار کرد: جهت شفافسازی صدور بارنامهها، نظارت مستمری بر فعالیت شرکتهای حملونقل کالا داشتهایم و در این راستا عملکرد بیش از ۳۷۰ شرکت حملونقل بررسی و در نهایت منجر به تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شرکت شده است. وی افزود: همچنین کمیسیون ماده ۱۲ ستاد مرکز با حضور در استانها و شرکت در جلسات کمیسیونهای استانی نسبت به بررسی شکایت رانندگان و رفع مشکلات آنها اقدام میکنند.
وی با اشاره به ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شکایت توسط رانندگان در سامانههای ارتباطی سازمان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ پاسخگوی شکایات و مطالبات رانندگان است و به سرعت به شکایات واصلشده رسیدگی میکند. حسننیا که بدون اطلاع قبلی و سرزده جهت بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص مطالبات رانندگان استان چهارمحالوبختیاری به شهرکرد سفرکرده بود، طی نشستی با استاندار و معاونان ایشان و همچنین مدیرکل راهداری و حملونقل استان چهارمحالوبختیاری اقدامات و مشکلات دو حوزه حملونقل و راهداری استان را رسیدگی و راهکارهای آن را نیز موردبررسی قرارداد.
وی در این نشست گفت: باید کارهای مطالعاتی و ساختاری کلانی در حوزه راهداری و حملونقل جادهای انجام شود و به عنوان یک بنگاه اقتصادی به فعالیتها نگریسته شده و با تحلیل مسائل و مشکلات موجود در این دو حوزه، چشمانداز روشنی در آینده برای این دو مهم ترسیم شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پیشنهادها و راهکارهای موثری درخصوص رسیدگی به مطالبات و خواستههای شرکتها و رانندگان از مجموعه ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای این استان ارایه شده است که لازم است با همکاری جدی مقام ارشد دولت در استان، معاونان ایشان و مدیران سایر دستگاههای ذیربط در استان به نتیجه مورد انتظار برسد.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی مرکز استان از اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته در دو حوزه راهداری و حملونقل جادهای در استان چهارمحالوبختیاری ابراز رضایت کرد و فعالیتهای صورت گرفته در این دو حوزه را نقطه عطف و نشان عزم راسخ متولیان امر در این استان برشمرد و بر تداوم و نیز افزایش این گونه فعالیتهای جهاد گونه تاکید کرد.
عبدالهاشم حسننیا همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع مشکلات و محقق شدن خواست رانندگان در استان چهارمحالوبختیاری را بسیار مطلوب بیان کرد و خواستار رسیدگی موثرتر به مطالبات رانندگان و پاسخگویی سریع به مشکلات و رفع مسائل آنها، خارج از نوبت شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان از نماینده این سازمان در استان درخواست کرد با حساسیت بیشتری به مشکلات و چالشها رسیدگی کنند و با برگزاری نشستهای مستمر با نمایندگان حوزههای مختلف پیشبینیها و برنامهریزیهای لازم را جهت بهرهوری بیشتر از گذشته را در این دو حوزه کاربردی به انجام برسانند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.