| کد خبر: 162906 |

محبی‌نیا: چه کسی پرده از فجایع صندوق‌های بازنشستگی کنار زد؟

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: ۶ ماه زمان برای رسیدن به نقطه اپتیمم اشتغال، اصلاح مدیریت و برخورد با مفاسد کافی نیست.

تین نیوز

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: ۶ ماه زمان برای رسیدن به نقطه حداکثری اشتغال، اصلاح مدیریت و برخورد با مفاسد کافی نیست.

به گزارش تین‌نیوز، جهانبخش محبی‌نیا در نشست علنی امروز (سه شنبه، 22 اسفندماه) مجلس و در مخالفت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: برادران و خواهران مطالبی در اینجا مطرح شد که بخشی از آنها کاملاً قابل تامل است و من از آقای ربیعی می‌خواهم در صورتی که مجلس بر ابقای ایشان اعتماد کردند بدون شک به این دغدغه‌های نمایندگان توجه کنند و تا حدی که برای ایشان مقدور است با مجلس و امنای ملت مهربان باشند.

او افزود: درابتدای کلام از دوستانی که به من اجازه می‌دهند نسبت به نگاه آنها منتقدانه برخورد کنم عذرخواهی می‌کنم؛ اگرچه عدم‌توجه برخی از مدیران ممکن است باعث ناراحتی شود اما نقش آن‌ها، دانایی، ارتفاع شخصیتی و فهم آن‌ها در حدی است که در آینده بتوان از آن‌ها به عنوان وزیر استفاده کرد.

آقای ربیعی فعال‌ترین وزیر هستند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به صحبت‌های موسوی لارگانی، گفت: شما به من فرمودید اگرچه من به عملکرد آقای ربیعی انتقاد دارم اما باید درنظر گرفت که ایشان فعال‌ترین وزیر است چرا که بیش‌ترین سرکشی‌ها به شهرستان‌ها را ایشان داشته است.

6 ماه برای رسیدن به نقطه اپتیمم اشتغال کافی نیست

وی ادامه داد: وزاری سابق را با آقای ربیعی مقایسه کنید آن‌ها نیز مسئول تامین رفاه و تعاون بودند؛ سرور گرانقدر می‌فرمایند 6 ماه برای رسیدن به نقطه اپتیمم اشتغال، اصلاح مدیریت و برخورد با مفاسد کافی نیست. قطعا 6 ماه کم است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه صحبت‌های من چتر حمایتی برای تنبلی وزیر نیست، گفت: ربیعی فرزند خانواده‌ای ست که فقر را در  آغوش گرفته است من 40 سال است ایشان را می‌شناسم حتی ایشان یک‌بار به شورای عالی امنیت ملی از من شکایت کردند که بنده محکوم نشدم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تاکید کرد: آقای ربیعی فرزند جوادیه است وقتی در تلویزیون گریه می‌کند می‌گوییم چرا گریه می‌کنی وقتی گریه نمی‌کند می‌گوییم چرا گریه نمی‌کنید.

محبی نیا در ادامه با اشاره به اینکه متوسط عمر در حال حاضر 76 الی 80 سال است، گفت: سن بازنشستگی 50 سال تعیین شده است و بخشی از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی و بدهی‌ها ناشی از قوانینی است که در مجلس تصویب شده است.

وی با بیان اینکه وزارت رفاه 10 میلیون نفر را بیمه کرد، افزود: برخی وزرا باید 10 برابر اقدامات وزیر رفاه کار کنند.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: چه کسی پرده از روی فجایع صندوق‌های بازنشستگی کنار زد؟ به‌طور حتم مشکلات صندوق ها از مسائل محیط زیستی خطرناک‌تر است. مجلس برای صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشگری و روستاییان و عشایر مبلغ 60 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت که نشان از کمبود اعتبارات این صندوق ها دارد.

محبی‌نیا با بیان اینکه 280 شرکت در اختیار وزارت رفاه قرار داشته و 210 شرکت بابت رد دیون به این وزارتخانه تحویل داده شده است، گفت: طبق قانون تا پایان سال 97 باید تمام شرکت های زیان ده واگذار شده و شرکت‌های سودده در بورس فعال شوند، البته وزارت رفاه در حوزه فقر، بیمه تامین اجتماعی و اشتغال مسئولیت دارد.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس با بیان اینکه شاخص فقر در سال 84 در حدود 18 درصد و در سال 96 متاسفانه 30 درصد شده است، افزود: متاسفانه دلیل اصلی افزایش شاخص فقر حمایت چندپاره از خدمات اجتماعی است. متولی مبارزه با فقر در کشور بسیار است و وزارت رفاه باید نسبت به حمایت های واحد اقدام کند.

محبی نیا با تاکید بر اینکه مجلس باید مسیر تغییر و تحولات در شرایط اجتماعی را هموار کند، گفت: شرایط اجتماعی کشور بسیار پیچیده است. تقاضاهای نمایندگان از این وزارتخانه تاکید بر فعالیت بیشتر وزیر و تیم او در مسائل مختلف است. در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی 82 بیمارستان داشته و نمایندگان 159 درخواست برای افتتاح بیمارستان و درمانگاه در نقاط مختلف کشور داشته اند که اگر برای احداث هر مرکز درمانی متوسط 500 میلیارد تومان هزینه شود، برای این تعداد بیمارستان و درمانگاه نزدیک به 48 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تقاضای نمایندگان بحق است، گفت: از نمایندگان مجلس تقاضا می شود عملکرد وزیر برای ادامه کار را با دقت مورد ارزیابی قرار داده و با رأی اعتماد دوباره به وزیر سبب سقوط هواپیمای فعالیت های این وزارتخانه نشوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.