| کد خبر: 162403 |

◄ کارت ریالی برای گردشگران خارجی جایگزین «مسترکارت» و «ویزاکارت» می‌شود

کارت‌های ارزی مانند ویزا کارت و مستر کارت آمریکایی هستند حتی بعد از برجام هم امکان استفاده از آن‌ها در ایران برقرار نشد و آمریکایی‌ها در این‌باره همکاری نمی‌کنند.

تین نیوز

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت از صدور نخستین کارت‌ ارزی خروج از ایران برای معاون‌اول رئیس‌جمهور خبر داد .

به گزارش تین‌نیوز، علی‌اصغر مونسان گفت:  پس از تلاش‌هایی که  برای صدور کارت ارزی بین‌المللی برای مسافران خارج از کشور اولین کارت‌ ارزی خروج از ایران برای معاون اول رئیس‌جمهور، صادر شد.

مونسان ادامه داد: طی درخواستی که به بانک مرکزی ارائه‌شده است  به دنبال امکان صدور کارت‌بانکی ریالی برای مسافران خارجی در فرودگاه در ازای دریافت ارز هستیم.

او تصریح کرد: وقتی گردشگری خارجی وارد فرودگاه امام ایران شوند با دریافت  ارز،  کارت ریالی  به آن‌ها تحویل داده خواهد شد تا برای تأمین هزینه در کشور با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، مونسان درباره باقیمانده اعتبار کارت‌های بانکی توضیح داد: زمانی که مسافر خارجی قصد خروج از ایران را دارد مابقی مبلغ باقیمانده در کارت در قالب  ارز به گردشگر خارجی برگردانده شود.

 او درباره کارت‌های ارزی بین‌المللی گفت: کارت‌های ارزی مانند ویزا کارت و مستر کارت آمریکایی هستند حتی بعد از برجام هم امکان استفاده از آن‌ها در ایران برقرار نشد و آمریکایی‌ها در این‌باره همکاری نمی‌کنند.

مونسان خاطرنشان کرد: «با بانک مرکزی این موضوع را جلو می‌بریم و امیدواریم بانک مرکزی نیز این مساله را جدی‌تر بگیرد؛ زیرا این مساله یکی از گلوگاه‌های ما گردشگری است.»

معاون رئیس‌جمهوری دراین‌باره تصریح کرد: هم‌اکنون گردشگران خروجی از ایران، دلار و یورو خارج می‌کنند و این فشار سنگینی به بدنه بانکی و ارزی کشور وارد می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.