| کد خبر: 15572 |

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در گفتگو با تین نیوز خبر داد:

◄ عدم استقبال از نوسازی کامیون ها علیرغم افزایش تسهیلات / ایجاد محدودیت برای کامیون های فرسوده

تین نیوز | معاون توسعه حمل و نقل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به دو برابر شدن مبلغ اسقاط کامیون های فرسوده در سال گذشته بیان داشت: صاحبان کامیون های فرسوده به دلیل یکسان بودن درآمد کامیون های نو و فرسوده از نوسازی استقبال نمی کنند.

امیر جعفرپور در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به ناوگان فرسوده باری موجود در کشور و گلایه های صاحبان این خودروها اظهار داشت: طبق مصوبه دولت یازدهم در تاریخ 14 مهر سال گذشته هزینه پرداختی بابت اسقاط ناوگان باری کشور دو برابر شد اما ستاد شاهد مراجعه دارندگان کامیون فرسوده نبود.

وی افزود: گویا جذابیت موردنظر مالکان کامیون های فرسوده ایجاد نشده است و آنها انتظار بیشتری داشته اند و به دلیل یکسان بودن درآمدهای کامیون های نو و فرسوده همچنان به دنبال کسب سود و مزایای بیشتر به وسیله خودرو ارزان و فرسوده خود هستند.

جعفرپور با بیان اینکه" تدابیری در جهت ایجاد محدودیت هایی برای کامیون های فرسوده از جمله منع تردد اندیشیده شده است" خاطرنشان کرد: تدبیر دولت موجب عملیاتی نشدن آن در مقطع اجرا فاز دوم هدفمندی یارانه و پس از آن شد.

معاون توسعه حمل و نقل ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور در ادامه بیان داشت: این ستاد، پیشنهادهای خود را به امور زیربنایی دولت اعلام کرده است و طبق برنامه پیشنهادی با اجرای نوسازی هر شش ماه یک بار، طی دو سال سن ناوگان باری کشور از 50 سال به 25 سال، کاهش خواهد یافت.

وی با توجه به اختلاف نظر میان وزارت راه، وزارت صنایع و پلیس بر سر ماده 163 قانون پنجم برنامه برنامه توسعه یادآور شد: یکی از طرفین ادعا بر دو برابر بودن ظرفیت ناوگان باری دارد و دیگری از کمبود ناوگان خبر می دهد و عده ای هم با حمایت از واردات ناوگان باری دست دوم آن را یک شک در جهت کاهش قیمت و تنظیم بازار کامیون می دانند.

معاون توسعه ناوگان حمل و نقل ستاد سوخت با اشاره به پیگیری های وزیر راه و شهرسازی و کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به نوسازی ناوگان فرسوده گفت: ایشان ضمن امضای تفاهم نامه با وزارت نفت جهت استفاده از بند "ق" قانون هدفمندی یارانه ها در جهت صرفه جویی در مصرف سوخت و پیگیری ماده 163 قانون برنامه پنجم توسعه برای واردات کامیون های دست دوم با عمر کمتر از سه سال و ایجاد شرایطی در قالب سیاست های حمایتی و انقباضی برای مالکان خودرو باری فرسوده، برنامه ریزی ویژه ای دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.