| کد خبر: 154985 |

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به زلزله کرمانشاه

◄ #زلزله_برای_همه­ ماست

«این‌ کُردهای شریف دوست‌داشتنی» جمله‌ای که چندساعتی می‌شود برخی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر آن را به آخر نوشته‌هایشان در این شبکه اجتماعی اضافه می‌کنند. ماجرای این جمله از جایی شروع شد که ...

تین نیوز

«این‌ کُردهای شریف دوست‌داشتنی» جمله‌ای که چندساعتی می‌شود برخی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر آن را به آخر نوشته‌هایشان در این شبکه اجتماعی اضافه می‌کنند. ماجرای این جمله از جایی شروع شد که خبرنگار اعزامی یکی از سایت‌های خبری در توییتر با انتشار عکسی از یک سوپرمارکت مخروبه نوشت: « جزو معدود مغازه‌های باز تو سرپل‌ذهاب بود، ازش آب‌معدنی گرفتم و حتا تو این شرایط هم حاضر نشد یک‌ریال گرون‌تر برای آب‌معدنی پول بگیره، گفت خودمو مدیون نمی‌کنم.» بعد از این توییت برخی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی توییتر که در منطقه زلزله‌زده حضور دارند تجربیات خود در این رابطه را با دیگر کاربران به اشتراک گذاشتند و از مهربانی و نجابت مردم این منطقه نوشتند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  از روزی که زلزله در کشور رخ داد تا امروز هشتگ «زلزله_کرمانشاه» جزو هشتگ هایی است که کاربران این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. یکی از کاربران که در کرمانشاه زندگی می‌کند با استفاده از این هشتگ نوشته است: «گلایه مردم سرپل ذهاب: آب آشامیدنی نداریم، برق قطع است مردم گرسنه‌اند، وضعیت امداد و درمان مناسب نیست هوا سرد است ،بافت روستایی تقریباً نابود شده است.» از دیگر موضوعاتی که کاربران شبکه اجتماعی توییتر درباره آن نوشته‌اند و واکنش‌ها به آن زیاد بود، بحث جمع‌آوری کمک برای مناطق زلزله‌زده بود. از دیروز کاربران زیادی با اعلام شماره‌حساب و یا آدرس اعلام آمادگی کردند که می‌توانند کمک‌های مردم برای زلزله‌زدگان را جمع‌آوری کنند و شخصاً به کرمانشاه بفرستند. این موضوع واکنش خیلی از کاربران را به دنبال داشت. در این میان هنرمندان و چهره‌های سرشناسی هم که در توییتر فعال هستند وارد میدان شدند و اعلام کردند که بهتر است تمام کمک‌های مالی به حساب هلال‌احمر واریز شود چرا که آن‌ها تخصص لازم را دارند و می‌دانند چه وسایلی مورد نیاز مناطق زلزله زده است. حبیب رضایی بازیگر سینما و تاتر در همین رابطه نوشت: «زمستان در راه هست.الان همه داغیم وهم درد داغداران،اما فردا مبادا یادمان برود-که می رود-این ویرانه‌ها تا خانه شدن،خیلی راه دارد.مهربانی را هم باید مدیریت کرد.هلال‌احمر بهترین مرجع همه کمک هاست.خودرا عضو آن بدانیم درهمه این ماهای پیش رو.» اما در مقابل کاربرانی که موافق جمع‌آوری شخصی کمک‌ها بودند از عدم اطمینان به هلال‌احمر و دیگر نهادهای دولتی صحبت کردند. یکی از موضوعاتی که آن‌ها اعلام کردند بحث توزیع آب بسته بندی شده در مناطق زلزله‌زده بود. آن‌ها معتقد بودند نهادهای دولتی آن‌طور که باید به فکر مردم نیستند، وگرنه همان‌طور که به مردم میانمار چند ماه پیش کمک شد و مشکلی درباره تأمین چادر و آب بسته بندی شده وجود نداشت، امروز برای مردم خودمان هم نباید مشکلی وجود داشته باشد.

بحث بر سر مسکن مهر نیز از دیگر موضوعاتی است که کاربران در شبکه‌های اجتماعی درباره آن نوشته‌اند. کاربری با انتشار عکس خانه‌های تخریب شده مسکن مهر نوشته است: «قبرهای پیش‌ساخته‌ی مسکن مهر» و اما در این میان هستند کاربرانی که اکثر آن‌ها در فیس بوک با انتشار متن‌های بلند برای دیگر کاربران توضیح داده‌اند که اکنون وقت پیدا کردن مقصر نیست و باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا زودتر مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده حل شود. پوریا عالمی روزنامه‌نگار نیز در واکنش به زلزله آذربایجان و نحوه کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده نوشته است: «در زلزله آذربایجان ده روز بودم و گزارشش را آن موقع در روزنامه اعتماد نوشتم.خلاصه گزارش این بود: از دست هیچ‌کس کاری ساخته نیست چون از قبل فکری به حال چیزی نشده است.»

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.