| کد خبر: 15457 |

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ قرار نبود نامه انجمن صنفی به راه آهن منتشر شود / افزایش قیمت بلیت، منوط به مذاکرات شرکت‌های ریلی با راه‌آهن است

تین نیوز | شرکت های ریلی بخش خصوصی اخیرا نسبت به 10 درصد افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری توسط راه آهن انتقاد کردند.
 
به گزارش تین نیوز، در حالی که بر اساس تفاهم نامه‌ شرکت راه آهن با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نباید هیچ رقمی بابت خدمات ایستگاهی دریافت شود، از اول مرداد ماه سال جاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی بابت "خدمات ایستگاهی" قیمت بلیت قطارهای مسافری را 10 درصد افزایش داد.
 
در این خصوص سید حسن موسوی نژاد، رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و مدیر عامل شرکت رجا در گفتگو با تین نیوز ضمن اعلام اینکه قرار نبود نامه ای که توسط انجمن برای راه آهن نوشته بود انتشار عمومی یابد و تنها نامه‌ای درون‌بخشی و تخصصی داخلی بوده است، گفت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اقدامی یکجانبه از اول مرداد ماه اقدام به افزایش 10 درصدی در بهای بلیت قطارهای بخش خصوصی تحت عنوان "خدمات ایستگاهی" نموده و از مسافرین اخذ و به حساب مستقیم شرکت راه آهن برداشت می نماید.

وی با تایید افزایش 10 درصدی قیمت بلیت‌ها در پیش‌فروش اخیر راه‌آهن ابراز کرد: ما در حال مذاکره با راه آهن هستیم و هرگونه اظهارنظر جدی و رسمی در این رابطه منوط به نتیجه دادن مذاکرات شرکت‌های مسافری با راه‌آهن است و تا آن لحظه نمی‌توان در این مورد اظهار‌نظر دقیقی کرد. 

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی افزود: نظر ‌انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی ‌این است که این مورد نمی‌تواند به تنهایی انجام شود و باید حتما داخل قیمت بلیت باشد و راه‌آهن نمی‌تواند مبلغ مجزایی را بابت بلیت دریافت کند.
 
موسوی‌نژاد با بیان اینکه قیمت‌های جدید بلیت قطار از شهریورماه لحاظ خواهد شد، ادامه داد: سعی می کنیم با به نتیجه رساندن مذاکرات خود با راه‌آهن "خدمات ایستگاهی" را نیز در نرخ شهریور ماه لحاظ کنیم و همزمان با افزایش قیمت‌ها در پیش‌فروش بعدی این مسئله نیز عملیاتی شود.

قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی چه می گوید؟
این در حالی است که اخذ مبلغ مزبور و افزودن آن به بهای بلیت مسافری بنا به دلایل ذیل مخالف با قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی و «آئین نامه» تاسیسی و فعالیت شرکت های حمل و نقل ریلی است:

1- براساس  ماده 9 قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی که حق تعیین قیمت بلیت مسافری را به عهده شرکت های حمل و نقل ریلی قرار داده است، و شرکت راه آهن راساً حق افزایش مزبور را ندارد.

2- هرگونه افزایش در قیمت بلیت مسافری منحصرا باید در حساب شرکت های حمل و نقل ریلی منظور گردد و شرکت راه آهن طبق مفاد قراردادهای بهره برداری، حق دریافت مستقیم هرگونه وجهی از محل فروش بلیت را ندارد.

3- به موجب ماده پنج قراردادهای بهره برداری، شرکت راه آهن کلیه خدمات مربوط به ایستگاه ها و خطوط ریالی و... را به صورت رایگان فراهم می نماید و لذا حق اخذ وجهی از این بابت از مسافر و شرکت های حمل و نقل ریلی را ندارد.

4- هرگونه حق برای راه آهن صرفا در قالب درصد تعیین شده درآمدی در قراردادهای بهره برداری قابل مطالبه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.