| کد خبر: 152448 |

یورو اندکی گران شد

روز پنج‌شنبه قبل از برگزاری جلسه بانک مرکزی اروپا که نتیجه آن می‌تواند به سال‌ها سیاست‌گذاری آزادانه‌تر مالی خاتمه دهد، ارزش یورو بالا رفت و با ضعف وال‌استریت، سهام آسیایی درجا زدند.

تین نیوز

روز پنج‌شنبه قبل از برگزاری جلسه بانک مرکزی اروپا که نتیجه آن می‌تواند به سال‌ها سیاست‌گذاری آزادانه‌تر مالی خاتمه دهد، ارزش یورو بالا رفت و با ضعف وال‌استریت، سهام آسیایی درجا زدند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه قبل از برگزاری جلسه بانک مرکزی اروپا که نتیجه آن می‌تواند یک سیاست‌گذاری مالی با سازگاری کمتر باشد که به سال‌ها سیاست‌گذاری آزادانه‌تر مالی خاتمه دهد، ارزش یورو بالا رفت، درحالی‌که پس از این که وال‌استریت از رکوردهای خود به عقب نشست، سهام آسیایی درجا زدند.

یورو به سودهای شبانه خود اضافه کرد و به بالاترین میزان ۶ روزه ۱.۸۲۰ دلار دست یافت و به همراه آن سود اوراق ۱۰ ساله آلمان هم به بالاترین میزان ۳ هفته‌ای ۰.۵۰ درصد رسید.

بانک مرکزی اروپا تصمیم‌گیری خود در مورد سیاست گذاری آینده مالی این بانک را راس ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه به وقت جهانی اعلام می‌کند و در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت جهانی یک کنفرانس خبری در این زمینه برگزار می‌کند.

انتظار بر این است که در این بیانیه اعلام شود که از سال آینده بانک مرکزی اروپا ماهیانه ۳۰ یا ۴۰ میلیارد یورو به بازارهای اوراق بهادادر منطقه یورو تزریق کند، این درحالیست که تحت شرایط فعلی این نرخ ماهیانه برابر با ۶۰ میلیارد دلار است.

ام‌اس‌سی‌آی گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن بدون تغییر بود.

نیکی ژاپن که در پایاین معاملات دیروز بلاخره افت کرد و نوار ۱۶ روز متوالی سود آن پاره شد، بی‌توجه به ضعف سهام وال‌استریت ۰.۲ درصد رشد کرد.

در بازارهای نفت، قیمت نفت برنت با ۱۵ سنت کاهش به به قیمت ۵۸.۲۹ دلار برای هر بشکه رسید درحالی‌که نفت سبک آمریکا با ۱۵ سنت کاهش در قیمت هر بشکه ۵۲.۰۳ دلار معامله شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.