| کد خبر: 142097 |

◄ دستور اتمام مراحل نهایی راه‌اندازی سالن حج شهر فرودگاهی امام‌

بیست و چهارم تیرماه سال جاری کوروش فتاحی رئیس هیات‌مدیره و سرپرست شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) دستور ویژه‌ای برای احداث سالن موقت حج در بخش بوردینگ غربی ترمینال شماره 1 شهر فرودگاهی به پنج تیم عملیاتی و فنی ابلاغ کرد.

تین نیوز

بیست و چهارم تیرماه سال جاری کوروش فتاحی رئیس هیات‌مدیره و سرپرست شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) دستور ویژه‌ای برای احداث سالن موقت حج در بخش بوردینگ غربی ترمینال شماره 1 شهر فرودگاهی به پنج تیم عملیاتی و فنی ابلاغ کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهر فرودگاهی امام خمینی، پس از ابلاغ این دستور ویژه با برنامه‌ریزی‌های فشرده و انجام سریع کارها در  بخش‌های فناوری اطلاعات، فنی مهندسی  و حراست زیرساخت‌های مناسب با بستری پایدار و امن فراهم شد تا سیستم‌های کنترل گذرنامه، پذیرش مسافر، نمایش اطلاعات پرواز ، دستگاه خودپرداز ، دستگاه پرداخت عوارض خروج از کشور ، سیستم‌های هشداردهنده و اطلاع‌رسان پلیس، دوربین‌های مداربسته و ایستگاه‌های ایکس-ری در سالن حج عملیاتی شوند.

همچنین در گام بعد و در راستای رفاه هرچه بیشتر زائران کیوسک‌های تأمین‌کننده شارژ تلفن‌های همراه در سالن حج نصب گردید و با استقرار سیستم ویدئو پروژکتور، زمینه پخش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای زوار سرزمین وحی در سالن حج فراهم آمد.

در همین راستا، کلیه سیستم‌های پله‌برقی و آسانسورهای موجود در بخش پذیرش مسافر سرویس و آماده خدمت‌رسانی شد و سامانه‌های روشنایی مناسب و پنکه‌های پورتابل نیز در مسیر زائران نصب گردید و فتاحی در جهت انجام هرچه سریع‌تر و بهتر این امور اقدامات لازم را جهت تأمین اعتبارات موردنیاز انجام داده و هماهنگی‌های لازم را با سایر بخش‌ها به عمل آورد.

در بخش بعد با قرار دادن سازه‌های پیش‌ساخته  و جداسازی بخش‌های عمومی و بوردینگ، حدود مرزی موردنیاز برای نیروهای سپاه  و نیروی انتظامی مشخص گردید و با پیگیری‌های فتاحی سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تمام کانترهای کنترل مسافر، کنترل گذرنامه و گیت‌های بازرسی با ساختاری بسیار زیبا طراحی و در محل‌های از پیش تعیین‌شده نصب گردید و در تمامی سطح سالن صندلی‌های استیل با تنوع رنگی متفاوت ، دستگاه‌های آب‌خوری و ماشین‌آلات پیشرفته نظافت مستقر شد.

همچنین در یک حرکت بی‌سابقه و با تلاش قابل‌تحسین عملیات آسفالت مسیر ورودی سالن حج طی 12 ساعت انجام گرفت و  وزیر راه و شهرسازی طی بازدیدی که از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) داشت، از تلاش‌های صورت گرفته ابراز رضایت کرد.

البته نباید فراموش کرد که تعامل و همکاری‌های صورت گرفته میان عوامل محترم سپاه، اداره گذرنامه، فرماندهی پلیس و سازمان حج و زیارت با شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در احداث هرچه سریع سالن حج نقشی کلیدی داشت.

مجموع اقدامات انجام‌شده در سالن حج فرودگاه موجب شد تا حجت‌الاسلام قاضی عسکر نماینده محترم ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی هنگام حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای سفر به سرزمین وحی با اعلام خرسندی از روند اعزام حجاج، مراتب رضایت مقام معظم رهبری و خود را در این خصوص به سرپرست شهر فرودگاهی امام ابلاغ کند.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز با وجود برخی کارشکنی‌های طرف سعودی که گاهی موجب تأخیر در انجام پروازهای حجاج نیز شده برنامه پروازی فشرده و منظمی را برای انتقال زائران به سرزمین وحی تنظیم کرده و فتاحی نیز از اقدامات مثبت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در زمینه اعزام حجاج قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.