| کد خبر: 13493 |

تسریع در اتمام ۳۰ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه ساوه تهران

تین نیوز |  معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در بازدید از قطعه دوم آزادراه ساوه- همدان گفت: عملیات اجرایی 30 کیلومتر باقیمانده از این آزادراه به صورت جدی پیگیری خواهد شد و با رشد 300 درصدی ماشین‌آلات مورد نیاز که به زودی تعداد آنها افزایش نیز خواهد یافت، این آزادراه در آینده‌ نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، حسن احمدی نوری در حاشیه این بازدید گفت: آزادراه ساوه- همدان به طول 175 کیلومتر بخشی از آزادراه کربلا است که قطعه یک آن به بهره‌برداری رسیده است و قطعه دوم آن به طول 85 کیلومتر در نظر گرفته شده که 60 کیلومتر آن در سال 92 و 91 به بهره‌برداری رسیده و 30 کیلومتر پایانی آن از منطقه تجوک تا روستای دخان در استان همدان نیز با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی در حال انجام است.
 
وی در ادامه افزود: با افتتاح این آزادراه طول زمان سفر از تهران به همدان از چهار ساعت به دو ساعت و 30 دقیقه و مسافت نیز از 375 کیلومتر به 300 کیلومتر کاهش خواهد یافت، ضمن اینکه یک محور ایمن و آسوده برای حمل بار و مسافر خواهیم داشت.
 
حسن احمدی نوری آزادراه ساوه- همدان را مسیر ارتباطی مهم غرب به مرکز کشور عنوان کرد و اظهار داشت: ساخت آزادراه ساوه-  همدان با هدف رفع تنگناهای موجود در راه‌های اصلی کشور و ایجاد دسترسی سریع و ایمن مناطق مرکزی کشور به غرب در حال اتمام است که با تکمیل شدن آن دسترسی سریع و ایمن به غرب کشور میسر خواهد شد.
 
معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها تصریح کرد:‌ با اتمام ریالی مبلغ اولیه قرارداد، نیاز به عقد قرارداد متمم و عملیات تکمیلی برای ادامه ساخت این پروژه است که کلیه مدارم لازم جهت پیگیری به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی مجلس ارسال شده است.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های تکمیل این آزادراه احداث محوری با ظرفیت بالای عبور، امنیت بیشتر سفر بین دو شهر ساوه و همدان به همراه کاهش زمان سفر و تقویت یکی از مهمترین کریدورهای ارتباطی کشور یعنی محور شرق به غرب عنوان کرد و گفت:‌ از دیگر اهداف ساخت این پروژه کیفیت بالای ساخت، بهره گیری از آخرین استانداردهای مهندسی روز در طراحی و اجرای این محور و دسترسی های مناسب آن به استان های همجوار است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.