| کد خبر: 131465 |

تاکید باقریان بر ایجاد شرکت IT در شرکت فرودگاه‌ها

تین نیوز
معاون عملیات فرودگاهی خطاب به متخصصان اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی گفت: از امروز برای ایجاد شرکت IT اقدام کنید تا در نیمه نخست امسال به عنوان نخستین شرکت در شرکت فرودگاه‌ها ایجاد شود. نتایج حاصل از این اقدام به تحول بنیادین، کسب منافع و ثروت برای شرکت فرودگاه‌ها، ‌ارایه خدمات مناسب مسافری و ایرلاینی در فرودگاه‌ها می‌انجامد.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امروز(۲۷ اردیبهشت‌ماه) روز جهانی مخابرات و اطلاعات هوانوردی و روابط عمومی در شرکت فرودگاه‌ها جشن گرفته شد. در این مهمانی صمد آقاجانی؛ مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و کارکنان اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی میزبان مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها شدند.

 

غلامحسین باقریان عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی در این مراسم گفت: سیاست راهبردی و اصلی شرکت فرودگاه‌ها در حوزه ثروت‌آفرینی مبتنی بر دانش است ما نیز با توجه به شرایط و راهی که سایر فرودگاه‌های دنیا پیموده‌اند، چاره‌ای جز این نداریم.

 

وی با بیان اینکه می‌خواهیم مجموعه‌ای با منابع نامحدود برای رسیدن به نیازهای نامحدود باشیم، ادامه داد: یکی از مهمترین مجموعه‌ها در شرکت فرودگاه‌ها که قابلیت تولید و ثروت‌آفرینی را دارد، اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی است. با مصوبه قانونی که اخذ کردیم، امکان ایجاد شرکت‌های مختلف در شرکت فرودگاه‌ها فراهم است.

 

عضو هیات مدیره یادآور شد: براساس مطالعات، نخستین شرکت‌های فرودگاهی در دنیا را شرکت‌های مخابرات و فناوری اطلاعات ایجاد کرده‌اند. خوشبختانه ما در این اداره‌کل ۳۳۰ نیروی متخصص با سابقه میانگین ۱۵ سال داریم که بخش اعظم این کارکنان، کارشناسانی با مدرک IT هستند.

 

وی افزود: تاکنون از همه ظرفیت‌ها در شرکت بهره‌مند نشده‌ایم و از حداقل ظرفیت‌ها برای رفع نیاز استفاده شده است. دلیل آن نیز عدم احساس نیاز شرکت بوده است. با ارتقای این مجموعه از اداره به اداره‌کل؛ باید تامین بخش از ثروت‌آفرینی از طریق این مجموعه صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه این اداره‌کل خدمات به پروازهای عبوری و سرویس به بخش‌های داخلی کشور و شرکت فرودگاه‌ها می‌دهند اما انتظار ما از اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی بیش از این است، گفت: در سال جدید هدف ما ارایه انواع خدمات مبتنی بر IT در فرودگاه‌های ایران به ایرلاین‌ها و مسافران است. اکنون در فرودگاه‌ها تمام خدماتی که ثروت‌آفرینی می‌کنند در اختیار ایرلاین‌ها و سایر ارگان‌هاست و ما کمترین بهره‌ را از آن‌ها می‌بریم. باید این خدمات در فرودگاه‌ها به مرور زمان توسط شرکت فرودگاه‌ها انجام شده و برای خودمان درآمدزایی کنند.

 

معاون عملیات فرودگاهی گفت: اکنون IT و مخابرات در قالب یک مجموعه هستند و فعالیت خاصی همچون تامین و ارایه تمام خدمات فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات فرودگاهی در تمام فرودگاه‌های ایران به مسافران ایرلاین‌ها را برعهده دارد.

 

وی افزود: همکاران باید خود را با این شرایط تطبیق دهند تا امسال بخشی از وظایف که بر عهده ما بوده اما سایرین بهره آن را می‌برند، به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیاوریم تا خود از آن بهره‌مند شویم.

 

باقریان توضیح داد: امیدوارم شرکت IT در نیمه نخست امسال به عنوان نخستین شرکت در شرکت فرودگاه‌ها ایجاد شود و نتایج حاصل از آن به تحول بنیادین، کسب منافع و ثروت برای شرکت فرودگاه‌ها، ‌ارایه خدمات مناسب مسافری و ایرلاینی در فرودگاه‌ها می‌انجامد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.