| کد خبر: 11419 |

ترانزیت خودرو در بندر لنگه روی شیب صعودی

تین نیوز | عملیات تخلیه محموله های خودرو از لنج ها و لندینگ کرافت ها در بندر لنگه تا بدانجا رونق یافته که پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از 100هزار دستگاه انواع خودرو از طریق این بندر ترانزیت شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، بندرلنگه به همراه مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر از بنادر ترانزیتی خودرو در استان هرمزگان محسوب می شود که در کریدور بین المللی شمال-جنوب واقع شده است.

"اسماعیل مکی زاده" مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد 122 تخلیه خودرو های ترانزیتی در این بندر طی سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار و 900 دستگاه خودرو در این بندر تخلیه شد.

وی از اختصاص 7 هکتار از زمین های پشتیبانی در بندرلنگه با اعتبار 70 میلیارد ریال برای دپو و ترانزیت خودرو خبر داد و افزود: کاهش تشریفات گمرکی و اداری و همچنین شبانه روزی کردن فعالیت ها از دیگر اقدامات برای افزایش مشارکت سرمایه گذاران حوزه ترانزیت است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه پیش بینی کرد؛ تا پایان امسال بیش از 100 هزاردستگاه انواع خودرو از این بندر ترانزیت شود.

550 دلار، ارزآوری هر دستگاه خودرو ترانزیتی
"ایوب خادمی" معاون عملیات بندری و دریایی اداره بنادر و دریانوردی لنگه نیز با اعلام این که هر دستگاه خودرو ترانزیتی 550 دلار برای کشور ارزآوری دارد، اضافه کرد: خودرو های سواری، راهسازی و کامیون از مهم ترین خودرو های ترانزیتی است که از امارات متحده عربی به کشورهای آسیای میانه و عراق ترانزیت می شود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه 7 فروند لنج و 5 فروند لندینگراف خودرو های ترانزیتی را در مسیر دریایی از یک پست اسکله چوبی و دو پست اسکله فلزی در بندرلنگه جابجا می کنند .

توسعه شرکت های ترانزیتی؛ افزایش تعداد از 4 به 30 واحد
"رضا کشتگر" یکی از سرمایه گذاران ترانزیت در بندر لنگه نیز در این زمینه معتقد است: تخفیفات 15 تا 20 درصدی حمل و نقل دریایی در بخش ترانزیت و ایجاد یک سکوی بارگیری مناسب جهت بارگیری خودرو های نیمه سنگین و سنگین، موجب شده تا تعداد شرکتهای فعال در بخش ترانزیت از 4 شرکت به بیش از 30 شرکت افزایش یابد.

نان هر سرمایه گذاری بخش ترانزیتی در سفره 15 خانوار
"عباس حلافی" از ناخدایان لنج های باری که حمل و نقل دریایی خودروهای ترانزیتی را عهده دار است، بندر لنگه را نزدیک ترین نقطه به کشور امارات متحده عربی عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب که بیش از 10 تا 15 خانوار به ازای هر سرمایه گذاری در این بخش ذینفع می شوند، اضافه کرد: عملیات تخلیه و بارگیری محموله های خودرو از لنج ها و لندینگ کرافت ها در این بندر روز به روز رونق بیشتری می گیرد.

یادآور می شود بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندر منطقه غرب هرمزگان علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیانی می کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.