| کد خبر: 108987 |

شهردارمنطقه۱۸خواستارشد:

لزوم همکاری همه جانبه شرکت رجابرای ساماندهی اراضی خط آهن تونلی تهران – تبریز

تین‌نیوز| شهردارمنطقه18گفت:احداث بزرگراه76متری شهیدبروجردی بعنوان یک پروژه ملی دراولویت برنامه های مدیریت شهری پایتخت بوده وبرای تکمیل آن کمرهمت بسته است. 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه18، بهروزمحمدزاده دردهمین نشست شورای معاونین ومدیران منطقه درسالجاری،باتأکیدبراین نکته که این پروژه باوجود7تقاطع غیرهمسطح ویک پل بزرگ برروی بستررودخانه کن می تواندنقش بسزائی درکاهش بارترافیک واتصال این منطقه به سایرنقاط پایتخت وشریانهای ارتباطی مهم داراست ،تأکیدکرد:برای تسریع درروندپیشرفت این پروژه ملی،تملک املاک معارض وآزادسازی آنهابه منطقه واگذارکه پس از تخصیص اعتبارات لازم،انجام ودراختیارمجری آن قرارخواهدگرفت،ناگفته نماندکه تاکنون شاهدانجام اقدامات قابل توجهی دراین بخش بوده ایم واین برنامه هاباجدیت بیشتری دنبال می شود.

وی درادامه باانتقادازبلاتکلیف ماندن پروژه ساماندهی اراضی خط آهن تونلی تهران – تبریزومعضلاتی عدیده ای که برای شهروندان این بخش ازپایتخت بوجود آورده،تصریح کرد:عدم اجرای بموقع این پروژه نیز موجب بروز معضلاتی در زندگی روزمره شهروندان شده واگرشرکت رجااین اراضی رابه مدیریت شهری مناطق17و18واگذار،عملیات ساماندهی آن که همانا توسعه فضای سبز واحداث اماکن موردنیازمحلات خواهدبودراآغازخواهند کرد. 

محمدزاده همچنین ازایجادناامنی وآلایندگی های زیست محیطی بعنوان مهمترین معضلات ناشی ازعدم اجرای عملیات ساماندهی این اراضی نام بردکه نیازمندهمکاری متولی آن یعنی شرکت راه آهن است. 

شهردارمنطقه18درپایان سخنان خویش باتأکیدبرلزوم ساماندهی سدمعبرهای صنفی درمعابرودستفروشان دوره گرد،گفت:پس ازساماندهی این مشاغل وتوجیه متصدیان آنها،بایستی فضائی رابرای فعالیت آنهادرنظرگرفت تا معضلاتی که برای شهروندان بوجود آمده نیز رفع گردد. 

برپایه این گزارش،قهرمانی معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه نیزدراین نشست به ارائه گزارش مبسوطی راازروندساماندهی سدمعبرهای صنفی،فضاهای شناسائی شده برای ساماندهی این مشاغل ومشارکت در برخورد بامتخلفین درامرساخت وسازبه سمع ونظرحاضرین رسانیدوسپس معاونین مالی واقتصادشهری،فنی وعمران،توسعه منابع انسانی ،حمل ونقل ترافیک و شهردار ناحیه 1منطقه سخنانی راایرادکردند. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • vahiddolati۱۳۷۳۱۲۳ @ gmail. com 0 0

    با سلام پیشنهاد دارم راه اهن حداقل حدفاصل تهران تا کرج را خطوط اهن برقی کند دو مزایا دارد یک کاهش آلودگی صوتی و الودگی هوا که دیگر شهرداری این بهانه ازدستش گرفته میشود و نمیتواند به بهانه دیزلی بودن قطارها خواستار خروج راه اهن از شهر شود پیشنهاد بعدی بنده طبق سند توسعه باید چهار خط تونل اکسپرس در تهران احداثمیشد که ویژگی انها باید قطار های دوطبقه و با سرعت ۱۶۰ کیلومتر امکان حرکت داشته باشند و خطوط عادی مترو هم نقش خودرا. که هنوز خطوط اکسپرس ساخته نشده و بمرحله اجرا نرسید ه اند برای ساخت قطار سریع السیر تهران اصفهان و قطار های برقی تهران مشهد و تهران تبریز خطوط تونلی زیر زمینی ریلی اکسپرس هم میتوان حفر شود و از میدان راه اهن به میدان آزادی و تپه های عباس اباد و شرق تهران بهم تونلی با استاندارد ۲۵۰ کیلومتر ساعت وصل شوند اینگونه راه اهن به مراکز پرجمعیتی امده و مورد استقبال قرار خواهد گرفت همینطور هیچ الودگی ندارد و میتوان بطور مشترک هم مترو اکسپرس و هم قطارهای سریع السیر مشهد اصفهان و تبریز در اینده اینگونه مشترکا استفاده کنند مطمئنا نزدیک شدن به مراکز جمعیتی شرق غرب مرکز و شمال تهران باعثاستقبال مسافران از ریل و کاهش ترافیک جاده ها میشود و مطمئنا ماهم مانند ترکیه که در سال فقط ۴۰۰۰ کشته با جمعیت مشابه ما میدهد ایران هم با گسترش خطوط سریع السیر و برقی از ۱۷۰۰۰ به زیر ۳۰۰۰ کشته خواهیم رسید و حمل و نقل جاده ای هم ایمن میشود اگر مانند ترکیه ۳۳۰۰ کیلومتر راه اهن برقی و ۲۰۰۰ کیلومتر راه اهن سریع السیر برسیم