|
کد خبر:
95225
|
تنظیم آهنگ سامانه حمل و نقل «شهر هوشمند» توسط شهر کلمبوس
تیننیوز| این هفته برای ایالت اوهایو امریکا، هفته بسیار خوبی بود. اول اینکه تیم Cleveland Cavaliers اوهایو، عنوان قهرمانی در لیگ بسکتبال امریکا را برای اولین بار کسب کرد و دوم این که امروز شهر کلمبوس (مرکز این ایالت) به عنوان برنده 50 میلیون دلاری برنامه چالش شهر هوشمند وزارت حمل و نقل امریکا انتخاب شد. این موضوع به دو دلیل یک پیشرفت هیجان انگیز محسوب می شود.
اول اینکه آنتونی فاکس وزیر حملونقل امریکا، از مسیر بسیار روشنی پرده برداشت که در آن دولت مرکزی میتواند با ایجاد رقابت بین شهرها برای تبدیل شدن به نسل بعدی مکانهای بزرگ یعنی مکانهایی که نسل بعد خواستار آنند که در آنها زندگی کنند و به کار وتفریح بپردازند خود را به عنوان یک الهام بخش خوشنام و با ارزش به تصویر بکشد.
اول اینکه آنتونی فاکس وزیر حملونقل امریکا، از مسیر بسیار روشنی پرده برداشت که در آن دولت مرکزی میتواند با ایجاد رقابت بین شهرها برای تبدیل شدن به نسل بعدی مکانهای بزرگ یعنی مکانهایی که نسل بعد خواستار آنند که در آنها زندگی کنند و به کار وتفریح بپردازند خود را به عنوان یک الهام بخش خوشنام و با ارزش به تصویر بکشد.
دوم این که برنده شدن شهر کلمبوس، به این شهر واقع در میانه غربی ـ که عموماً بسیار بیشتر از شهرهای ساحلی به حملونقل با خودرو وابسته است ـ این امکان را میدهد که نشان دهد چگونه مکانهای در نظر گرفته شده برای هوشمندسازی میتوانند طرحی جدید برای جابهجایی در همه جای یک شهر توسعه دهند، خواه شهروندان با خودرو در آن سفر کنند یا خیر. همچنین همانطور که مایکل آندرسون سردبیر BikePortland نوشته است، منطقه شهری کلمبوس با
ابعاد متوسط برای شهرهای متعدد امریکا با همین میزان بزرگی یک درس خواهد بود.
اگر چه موارد بیشتر فردا معلوم میشود که مسئولان وزارت حملونقل امریکا از شهر کلمبوس برای اعطای جایزه دیدن خواهند کرد، اما بهنظر میرسد که کاربرد برنده بر روی برابری در استفاده از سامانههای حملونقل به عنوان عامل تصمیمگیری متمرکز بوده است. در طرح پیشنهادی کلمبوس این شهر هدفی را تبیین کرد که ساکنان حومه شهر با درآمد پایین و نرخ بیکاری بالا را به مراکز کار منطقه متصل میسازد. کلمبوس بعد از شهرهایی که در مراحل قبل از دور رقابت حذف کرده بود، در مرحله نهایی از سد سانفرانسیسکو، آستین، پورتلند، کانزاس سیتی، پیتسبورگ و دنور نیز گذشت.
در نهایت جایزه باید کمک کند تا دسترسی به مشاغل، سیستم بهداشت و درمان و آموزش برای ساکنین با درآمد پایینتر در اطراف شهر بهبود یابد. این موضوع اولویت شهر را برای تأمین خدمات جابهجایی برای افرادی که بیشتر به حملونقل عمومی متکی هستند، تقویت میکند.
علاوه بر این، آنطور که جِی دونووان در پایگاه خبری TechCrunch عنوان میکند، این جایزه خبر خوبی هم برای جامعه در حال رشد کسب و کارهای نوپا در کلمبوس است.
از آنجا که بهنظر میرسد که یکی از نقاط تمرکز در این رقابت بهعنوان خروجی، خودروهای خودراننده بوده است، تصور این موضوع که بسیاری از کسب و کار نوپای مرتبط با حملونقل و یادگیری ماشینی در شهر رواج خواهند یافت، سخت نیست.
طرحهای اولیه برای کلمبوس، که در نهایت با انطباق با همه عناوین در حدود 140 میلیون دلار دریافت خواهند کرد شامل این موارد هستند:
· یک سامانه پرداخت عوارض عبور خودروها که برای انواع چندگانه حملونقل قابل استفاده است.
· مکانهایی برای شارژ مجدد کارتهای سفر یا یک برنامه کاربردی گوشیهای هوشمند بهعنوان یک سامانه پرداخت سراسری.
· یک ناوگان آزمایشی از خودروهای خودراننده که قادر است مسافران را از یک مرکز اصلی جابهجایی ایستگاه قطار در اوهایو به منظقه مرکز خرید Easton Town منتقل کند.
· افزایش دسترسی به خودروهای برقی در شهر.
· و بهبود ارتباطات بین خودروها و زیرساخت (V2I) که میتواند باعث کاهش تصادفات شود.
کلمبوس مدت زمان زیادی را در یک روال کند پیشرفت تقاضا برای شیوههای مختلف حملونقلی سپری کرده است. در گزارش تفسیری پیرامون این موضوع در سال 2014، اریک دیویس از گروه حامی طرح حملونقل در کلمبوس نوشت:
«در هشت تا شش ماه گذشته، تقاضا و رفتارهای حملونقلی جهش قابل توجهی داشته است. برنامههای CoGo و Car2Go به ترتیب باعث رشد قابل توجه اشتراک دوچرخه و اشتراک سواری شده است. بیش از 5400 نفر از شهروندان تقاضانامهای را امضاء کردند که خواستار بازگرداندن سامانه حملونقل ریلی به کلمبوس است، بیش از 100 کمک داوطلبانه در زمینه فعالیتهای مرتبط با «طراحی» سامانه آینده حمل و نقل اوهایو انجام گرفته است.
در واقع بخشی از این جهش در پاسخ به یک عدم کارایی در شیوههای حملونقل و جابهجایی عمومی برای این منطقه شهری 2 میلیون نفری است، منطقهای که همچنان در اتخاذ شیوههای مختلف حملونقلی از سایر شهرهای امریکا عقبتر است».
دیویس به نظرسنجی از متخصصان جوان محلی در سال 2011 اشاره کرد که به کمبود شیوههای حملونقل بهعنوان دلیل اصلی ترک شهر به مقصد پورتلند، دنور و شیکاگو اشاره کرده بودند.
دیدن اینکه تا چه حد قابلیت جابهجایی شهروندان اوهایو درشهرشان بهبود مییابد ـ و چه تعداد از متخصصان جوان آینده تصمیم میگیرند منتظر شهری بمانند که میتواند یک شهر پررونق باشد- جالب خواهد بود.
اگر چه موارد بیشتر فردا معلوم میشود که مسئولان وزارت حملونقل امریکا از شهر کلمبوس برای اعطای جایزه دیدن خواهند کرد، اما بهنظر میرسد که کاربرد برنده بر روی برابری در استفاده از سامانههای حملونقل به عنوان عامل تصمیمگیری متمرکز بوده است. در طرح پیشنهادی کلمبوس این شهر هدفی را تبیین کرد که ساکنان حومه شهر با درآمد پایین و نرخ بیکاری بالا را به مراکز کار منطقه متصل میسازد. کلمبوس بعد از شهرهایی که در مراحل قبل از دور رقابت حذف کرده بود، در مرحله نهایی از سد سانفرانسیسکو، آستین، پورتلند، کانزاس سیتی، پیتسبورگ و دنور نیز گذشت.
در نهایت جایزه باید کمک کند تا دسترسی به مشاغل، سیستم بهداشت و درمان و آموزش برای ساکنین با درآمد پایینتر در اطراف شهر بهبود یابد. این موضوع اولویت شهر را برای تأمین خدمات جابهجایی برای افرادی که بیشتر به حملونقل عمومی متکی هستند، تقویت میکند.
علاوه بر این، آنطور که جِی دونووان در پایگاه خبری TechCrunch عنوان میکند، این جایزه خبر خوبی هم برای جامعه در حال رشد کسب و کارهای نوپا در کلمبوس است.
از آنجا که بهنظر میرسد که یکی از نقاط تمرکز در این رقابت بهعنوان خروجی، خودروهای خودراننده بوده است، تصور این موضوع که بسیاری از کسب و کار نوپای مرتبط با حملونقل و یادگیری ماشینی در شهر رواج خواهند یافت، سخت نیست.
طرحهای اولیه برای کلمبوس، که در نهایت با انطباق با همه عناوین در حدود 140 میلیون دلار دریافت خواهند کرد شامل این موارد هستند:
· یک سامانه پرداخت عوارض عبور خودروها که برای انواع چندگانه حملونقل قابل استفاده است.
· مکانهایی برای شارژ مجدد کارتهای سفر یا یک برنامه کاربردی گوشیهای هوشمند بهعنوان یک سامانه پرداخت سراسری.
· یک ناوگان آزمایشی از خودروهای خودراننده که قادر است مسافران را از یک مرکز اصلی جابهجایی ایستگاه قطار در اوهایو به منظقه مرکز خرید Easton Town منتقل کند.
· افزایش دسترسی به خودروهای برقی در شهر.
· و بهبود ارتباطات بین خودروها و زیرساخت (V2I) که میتواند باعث کاهش تصادفات شود.
کلمبوس مدت زمان زیادی را در یک روال کند پیشرفت تقاضا برای شیوههای مختلف حملونقلی سپری کرده است. در گزارش تفسیری پیرامون این موضوع در سال 2014، اریک دیویس از گروه حامی طرح حملونقل در کلمبوس نوشت:
«در هشت تا شش ماه گذشته، تقاضا و رفتارهای حملونقلی جهش قابل توجهی داشته است. برنامههای CoGo و Car2Go به ترتیب باعث رشد قابل توجه اشتراک دوچرخه و اشتراک سواری شده است. بیش از 5400 نفر از شهروندان تقاضانامهای را امضاء کردند که خواستار بازگرداندن سامانه حملونقل ریلی به کلمبوس است، بیش از 100 کمک داوطلبانه در زمینه فعالیتهای مرتبط با «طراحی» سامانه آینده حمل و نقل اوهایو انجام گرفته است.
در واقع بخشی از این جهش در پاسخ به یک عدم کارایی در شیوههای حملونقل و جابهجایی عمومی برای این منطقه شهری 2 میلیون نفری است، منطقهای که همچنان در اتخاذ شیوههای مختلف حملونقلی از سایر شهرهای امریکا عقبتر است».
دیویس به نظرسنجی از متخصصان جوان محلی در سال 2011 اشاره کرد که به کمبود شیوههای حملونقل بهعنوان دلیل اصلی ترک شهر به مقصد پورتلند، دنور و شیکاگو اشاره کرده بودند.
دیدن اینکه تا چه حد قابلیت جابهجایی شهروندان اوهایو درشهرشان بهبود مییابد ـ و چه تعداد از متخصصان جوان آینده تصمیم میگیرند منتظر شهری بمانند که میتواند یک شهر پررونق باشد- جالب خواهد بود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.