|
کد خبر:
124943
|
◄ جانمایی نادرست محل فرودگاه منطقه آزاد چابهار
تیننیوز| دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه مقصر غفلت از توسعه سواحل مُکران هستم از دریافت مجوز ساخت فرودگاه در کنارک با جانکندن خبر داد و گفت: دبیرخانه مناطق آزاد را به جای وزارت اقتصاد به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنید.
به گزارش خانه ملت، اکبر ترکان در جلسه اخیر کمیسیون اصل 90 با محوریت بررسی مشکلات مردم چابهار اظهار کرد: حدود 80 درصد مردم جهان در سواحل زندگی میکنند، این در حالی است که در سواحل جنوبی ایران از خرمشهر تا گواتر 1.5 میلیون نفر زندگی میکنند که کمتر از 2 درصد میشود.
وی با طرح این پرسش که چرا اینگونه است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به این موضوع توجه کردهاند و 10 سال قبل با یک جمله بسیار تکان دهندهای فرمودند که ما از سواحل غفلت کردهایم و خودشان نیز برنامهریزی کردهاند و آنچه که حوزه فرماندهی خود ایشان است، عمل کردهاند.
وی یادآور شد: به دستور فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی ارتش در سواحل مُکران در دریای عمان مستقر شده و چهار قطب جدید استقرار را در پسابندر، کنارک، زرآباد و جاسک تعریف شده است.
وی افزود: در دولت گذشته کمیته ای تشکیل شده برای اینکه پس از استقرار نیروی دریایی ارتش در این مناطق به آن توجه کند که چگونه باید سایر پشتوانه های لازم را برای ایجاد نقطه ای تمدنی ایجاد کرد که در همین رابطه وزارتخانه های مختلف در این کمیته زیر نظر معاون اول رئیس جمهور کار می کنند.
دبیرشورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد: برای احداث فرودگاه با چه جان کندنی رفتیم مجوز گرفتیم در 20 کیلومتری فرودگاه کنارک یک فرودگاه بسازیم با شروع کار ساخت، دهها مدعی پیدا شده که خودمان می سازیم و رفتند 330 میلیون دلار به طرف خارجی بدهند که بیاید برایشان فرودگاه بسازد در حالیکه ما در ماکو با 80 میلیارد تومان که میشود 25 میلیون دلار فرودگاه ساختیم و بعید است این فرودگاه را بتوانند تا 20 سال دیگر بسازند... .
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کابر در پیام خود عنوان کرده است: جانمایی محل فرودگاه منطقه آزاد چابهار در لکه ۸ غلط است و باید قطعا جابهجا شود.
وی با بیان این که جانمایی این فرودگاه باید به سوی شمال لکهگذاریها منتقل و با شرکت فرودگاهها تشریک مساعی شود، آورده است: در حین حال نیروی هوائی ارتش از حضور یک فرودگاه دیگر جلوگیری میکند و خشنود نیست.
این کابر خاطرنشان کرده است: بحث فاصله حداقل ۱۲۰ کیلومتر بین دو فرود گاه باید جدی گرفته شود.
وی افزوده است: منطقی است که چابهار فقط یک فرودگاه داشته باشد که تلفیقی از کشوری و نظامی باشد، آنهم کاملا خارج از لکهگذاریهای غلط مهندسان مشاور که که اصولا نقاط ضعف فراوان دارند.
این کابر تاکید کرده است: برای رسیدن به نتیجه مطلوب میتوان از مشاور بینالمللی معتبر در کنار مشاوران وطنی بهره گرفت تا شاید برای ساخت فرودگاه جدید سرمایه جذب شود.
وی با طرح این پرسش که چرا اینگونه است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به این موضوع توجه کردهاند و 10 سال قبل با یک جمله بسیار تکان دهندهای فرمودند که ما از سواحل غفلت کردهایم و خودشان نیز برنامهریزی کردهاند و آنچه که حوزه فرماندهی خود ایشان است، عمل کردهاند.
وی یادآور شد: به دستور فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی ارتش در سواحل مُکران در دریای عمان مستقر شده و چهار قطب جدید استقرار را در پسابندر، کنارک، زرآباد و جاسک تعریف شده است.
وی افزود: در دولت گذشته کمیته ای تشکیل شده برای اینکه پس از استقرار نیروی دریایی ارتش در این مناطق به آن توجه کند که چگونه باید سایر پشتوانه های لازم را برای ایجاد نقطه ای تمدنی ایجاد کرد که در همین رابطه وزارتخانه های مختلف در این کمیته زیر نظر معاون اول رئیس جمهور کار می کنند.
دبیرشورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد: برای احداث فرودگاه با چه جان کندنی رفتیم مجوز گرفتیم در 20 کیلومتری فرودگاه کنارک یک فرودگاه بسازیم با شروع کار ساخت، دهها مدعی پیدا شده که خودمان می سازیم و رفتند 330 میلیون دلار به طرف خارجی بدهند که بیاید برایشان فرودگاه بسازد در حالیکه ما در ماکو با 80 میلیارد تومان که میشود 25 میلیون دلار فرودگاه ساختیم و بعید است این فرودگاه را بتوانند تا 20 سال دیگر بسازند... .
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کابر در پیام خود عنوان کرده است: جانمایی محل فرودگاه منطقه آزاد چابهار در لکه ۸ غلط است و باید قطعا جابهجا شود.
وی با بیان این که جانمایی این فرودگاه باید به سوی شمال لکهگذاریها منتقل و با شرکت فرودگاهها تشریک مساعی شود، آورده است: در حین حال نیروی هوائی ارتش از حضور یک فرودگاه دیگر جلوگیری میکند و خشنود نیست.
این کابر خاطرنشان کرده است: بحث فاصله حداقل ۱۲۰ کیلومتر بین دو فرود گاه باید جدی گرفته شود.
وی افزوده است: منطقی است که چابهار فقط یک فرودگاه داشته باشد که تلفیقی از کشوری و نظامی باشد، آنهم کاملا خارج از لکهگذاریهای غلط مهندسان مشاور که که اصولا نقاط ضعف فراوان دارند.
این کابر تاکید کرده است: برای رسیدن به نتیجه مطلوب میتوان از مشاور بینالمللی معتبر در کنار مشاوران وطنی بهره گرفت تا شاید برای ساخت فرودگاه جدید سرمایه جذب شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.