◄ رفع مشکل ترافیک راهآهن شمالغرب؛ چگونه؟
تیننیوز| نماینده مردم بستانآباد در مجلس از بهرهبرداری از راهآهن "میانه-بستان آباد" تا خردادماه سال ۹۶ خبر داد.
محمد وحدتی وضعیت جادههای بستان آباد را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه جاده پرتردد بستان آباد به اردبیل به یک پیمانکار قوی واگذار شده است اظهار داشت: پیمانکار متعهد شده دو ساله این پروژه را تحویل دهد تا بتوانیم از تلفات جادهای و حوادث این مسیر بکاهیم.
نماینده مردم بستانآباد در مجلس به روند احداث پروژه ملی راهآهن میانه به تبریز اشاره کرد و گفت: امسال با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامهوبودجه 300 میلیارد بیش از میزان اعتبارات مصوب بودجه تخصیصیافته تا به سرعت پروژه به نتیجه برسد.
وحدتی با بیان اینکه ریلگذاری این پروژه از میانه تا بستانآباد با سرعت هرچه تمام در حال اجرا است خاطرنشان کرد: تا خرداد ماه سال آینده 110 کیلومتر از این پروژه تا بستانآباد مورد بهرهبرداری قرار گرفته و مسافرگیری خواهد کرد.
نائب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تا دو سال دیگر مسیر 150 کیلومتری بستانآباد تا تبریز به صورت کامل مورد بهرهبرداری قرار میگیرد اضافه کرد: وزیر راه قول داده پارک لجستیکی قطار در ایستگاه بستانآباد احداث شود تا بخشی از بار ترافیکی حملونقل ریلی تبریز کاهش یابد.
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ کاربران نظرات و پیامهایی ارسال کردند که در ادامه میخوانید.
یکی از کاربران در پیام خود عنوان کرده است: قدری بهنظرم بزرگنمایی است چرا که هنوز یک متر هم از سوی میانه ریل گذاری نشده و با برف 2 متری که در نقاط کوهستانی دیده میشود فکر نکنم به این زودی ریل گذاری شروع شود. شما از خرداد ماه هم دیرتر حساب کنید فکر کنم خرداد ماه تازه از میانه به شهر ترکمنچایی برسد. فقط امیدواریم تونلهای این مسیر استاندارد ساخته بشوند تا امکان سیر قطارهای دو طبقه باشد.
کاربر دیگری هم آورده است: احداث لجستیک بار قطار در بستانآباد اشتباه است. هنوز خط آهن بستانآباد به تبریز ساخته نشده میخواهد بهکجا خدمات رسانی کند ؟؟
بهنظرم نقطه ای که در استان آذربایجان شرقی نیاز است لجستیک پارک و بندر خشک و یا بارانداز امکانات بارگیری احداث شود شهرستان میانه است.
در ادامه پیام این کاربر آمده است: به چنددلیل شهرستان میانه چهار راه ریلی و جعبه تقسیم شمالغرب ایران است
1_ راهآهن زنجان میانه 2_راهآهن میانه اردبیل 3_ راهآهن میانه مراغه ارومیه ،4_ میانه بستانآباد تبریز
که نشان میدهد چند برابر ترافیک بیشتری دارد و بستانآباد الان یک نقطه بنبست است حتی اگر تا تبریز هم تمام شود فقط با آنجا ارتباط دارد درحالیکه 4 شهر بزرگ شمالغرب مثل اردبیل، ارومیه، زنجان و تبریز از طریق میانه بهم متصل میشوند.
این کاربر در ادامه پیام خود نوشته است: دومین دلیل هم وجود صنایع سنگین و معادن در این شهرستان است که نیازش به راه اهن بیشتر است و همینطور کشاورزی این شهرستان که 40 درصد آب استان را دارد با پنج رودخانه بزرگ. اگر واقعا میخواهند مشکل ترافیک راهآهن شمالغرب حل شود وزیر راه مشاهده کند میانه بسیار پر ترافیکتر است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.