| کد خبر: 112777 |

تلاش سازمان توسعه تجارت برای افزایش صادرات گردشگری

تین‌نیوز| سازمان توسعه تجارت ایران به موضوع گردشگری کشور ورود کرد تا مسیر تجاری‌شدن خدمات گردشگری کشور را هموار کند.

مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری كشور دیروز در نشست مشترك با خبرنگاران تأكید كردند، تجاری‌سازی‌ خدمات گردشگری منجر به تكمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل و شكوفایی صنایع دیگر می‌شود.

سه‌شنبه هفته آینده قرار است فعالان صنعت گردشگری كشور در همایش تجاری‌سازی‌ خدمات صنعت گردشگری كشور حضور یابند تا در این همایش مشخص شود سهم دستگاه‌های دیگر در تجاری شدن خدمات صنعت گردشگری و شیوه ورود آنها به پروسه تجاری‌سازی‌ گردشگری ایران چه میزان است؟
شناسایی بازارهای هدف گردشگری و ورود و ماندگاری در این بازارها از موضوعاتی است كه در این همایش بررسی می‌شود.

حمایت از صادرات گردشگری و نحوه تعامل سازمان‌های میراث فرهنگی و توسعه تجارت با دولت و بخش خصوصی و تشكل‌های صادراتی صنعت گردشگری به همراه تحلیل وضعیت تجارت جهانی این بخش از محورهای مورد بحث در همایش تجاری‌سازی‌ صنعت گردشگری است.

شناسایی و معرفی توانمندی‌ها و مزیت‌های ایران در بازار جهانی، گردشگری سلامت و تجاری، شاخص شهرهای گردشگرپذیر، پتانسیل مناطق آزاددر رونق گردشگری، نقش بانك‌ها و مؤسسات مالی و بیمه‌ای در توسعه گردشگری، ناوگان حمل‌ونقل مناسب برای جذب گردشگر، صنایع‌دستی و هنرهای فولكلور در صنعت گردشگری، جایگاه صادرات خدمات گردشگری در اقتصاد مقاومتی و شیوه‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی و برندسازی ‌جهانی از دیگر موضوعاتی است كه فعالان گردشگری در این همایش به بحث می گذارند.

خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سؤال كه این سازمان تا چه اندازه اقدام ‌اجرایی در حمایت از صادرات گردشگری داشته‌است، گفت: بسته‌ حمایتی با مصوبه دولت و تأیید شورای‌عالی صادرات تعریف شده كه در اختیار این بخش است.
به گفته او در این بسته‌ها شیوه حمایت از صادرات كالایی كه می‌تواند شامل صنایع‌دستی باشد، اعلام شده و كمك‌های غیرمستقیم به بخش‌های صادراتی نیز درنظر گرفته شده است.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در بخش حمل‌ونقل دریایی در خلیج‌فارس و برخی خطوط دریایی یارانه‌هایی درنظر گرفته شده است كه به صادركنندگان ارائه شود. خسروتاج افزود: یكی از ردیف‌های بودجه سازمان توسعه تجارت ایران حمایت از بنگاه‌های صادراتی به‌خصوص بنگاه‌های كوچك و متوسط است كه در كشورهای هدف فعالیت تجاری می‌كنند تا با بازارهای جهانی در ارتباط باشند. او از مذاكره با نمایندگان مجلس برای اختصاص منابع بیشتر برای حمایت از توسعه صادرات كشور حتی در بخش گردشگری خبر داد و گفت: این سازمان از صادرات گردشگری حمایت می‌كند.

مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری كشور نیز با اشاره به اسناد بالادستی در موضوع حمایت از صنعت گردشگری گفت: 5برابر شدن گردشگران خارجی تا پایان برنامه ششم مورد تأكید مقام معظم رهبری است و برای تحقق این امر باید این موضوع مشخص شود كه سازمان‌های همراه با سازمان میراث فرهنگی برای 5برابر شدن گردشگران خارجی ایران چه فعالیت هایی دارند؟

او با اشاره به گردشگری به عنوان ‌یكی از 8 موضوع ویژه برنامه ششم توسعه گفت: در بحث تجاری‌سازی‌ خدمات گردشگری در كشور، منابع و جاذبه‌های گردشگری كشور باید تبدیل به محصول شوند. به گفته وی، بسیاری از كشورها ظرف 4سال یك محصول جدید در صنعت گردشگری خود تولید و گردشگران زیادی را برای بازدید از محصول تولید شده جذب می‌كنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.