| کد خبر: 68280 |

رشد ۷۲ درصدی ترانزیت خارجی از گمرک امیرآباد

تین نیوز | طی هفت ماهه نخست امسال، ترانزیت خارجی انجام شده از گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با رشد 72 درصدی همراه بوده است.
 

مدیر کل اداره گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده طی هفت ماهه نخست امسال 714 هزار و 469 تن کالا از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد وارد کشور شده است.

امیر جمشیدی افزود: ارزش کالاهای وارد شده 225 میلیون و 720 هزار دلار محاسبه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی سه درصد رشد شده است.

وی ادامه داد: عمده ترین کالاهای وارداتی شامل غلات به ویژه گندم وجو، آهن آلات، ماشین آلات و قطعات صنعتی بوده است.

مدیر اداره گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد عنوان کرد: این کالاها به طور عمده از کشورهای روسیه، ترکیه، چین،قزاقستان و ترکمنستان به کشور وارد شده است.

وی در خصوص صادرات انجام شده از گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد طی هفت ماهه نخست سال، اظهار داشت: طبق آمار اخذ شده در این مدت 483 هزار و 388 تن کالا به ارزش 45 میلیون و 418 هزار دلار کالا از طریق این گمرک از کشور صادر شده است.

مدیر اداره گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خاطرنشان کرد: کالاهای صادر شده از گمرک امیرآباد عمدتاً شامل سیمان، کلینتر، گچ سفید، سنگ آهن و مصنوعات فولادی بوده است.

جمشیدی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: این کالاها به کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صادر شده اند.

وی یادآور شد: ترانزیت خارجی انجام شده طی هفت ماه گذشته از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد 86 هزار و 104 تن بوده که به ارزش 70 میلیون و 708 هزار دلار انجام شده است.

به گفته مدیر اداره گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، ترانزیت خارجی انجام شده در این مدت از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 72 درصد رشد همراه بوده است.

وی بیان کرد: عمده کالاهایی که از طریق ترانزیت خارجی از گمرک امیرآباد انتقال یافته اند شامل بنزین و آهن آلات بوده اند.

جمشیدی تاکید کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون 155 هزار و 129 تن کالا از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ترانزیت داخلی انجام شده است.

وی خاطرنشان ساخت: درآمد کسب شده در گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، طی هفت ماهه نخست امسال به 605 میلیارد ریال رسیده است.

مدیر اداره گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اذعان داشت: این آمارها حاکی از رشد 12 درصدی درآمد کسب شده در گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.