| کد خبر: 54942 |

خط ریلی اراک - اصفهان نیمه نخست امسال کلنگ‌زنی می‌شود

تین نیوز | نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات طرح خط ریلی اراک- خمین- گلپایگان- اصفهان انجام گرفته و تا پایان تابستان امسال کلنگ زنی فاز نخست این طرح بزرگ اجرایی می‌شود.
 
سید محمدحسین میرمحمدی، با اشاره به برخی پروژه‌های در حال بررسی در منطقه اظهار داشت: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گلپایگان با اولویت ادامه فاز 2 شهرک صنعتی مطرح شد.
 
وی افزود: مطالعات این طرح جمع‌بندی و به استانداری ابلاغ شده است تا پس از انجام مراحل بررسی برای ادامه پیگیری‌ها و سنجش شرایط به دبیرخانه مناطق آزاد اقتصادی ارسال شود.
 
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی درباره خط ریلی اراک- خمین- گلپایگان- اصفهان گفت: مطالعات این طرح انجام گرفته و تا پایان تابستان 94 کلنگ زنی فاز نخست این طرح بزرگ اجرایی می‌شود.
 
وی با اشاره به هزینه‌های بالای اجرای طرح بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده هزینه ایجاد این خط از مسیر میمه هزار میلیارد تومان ولی از سمت خوانسار حدود 800 میلیارد تومان تخمین زده شده که در هر صورت و از هر مسیری که انجام گیرد به دنبال سرمایه‌گذار برای اجرای خط آهن به صورت فاینانس هستند.
 
میرمحمدی به مشکل فاضلاب‌های گلپایگان و خوانسار اشاره و تصریح کرد: هزینه‌های اجرای این طرح در 2 شهرستان به ویژه خوانسار به دلیل شرایط محیطی بسیار بالا است و با وجود این شرایط اقتصادی و کمبود اعتبارات تکمیل آن سال‌ها طول می‌کشد و دور از دسترس به نظر می‌رسد.
 
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های فاضلاب تنها در صورت استفاده از مساعدت بخش خصوصی و یا عقد قرارداد با صنایع برای استفاده از پساب فاضلاب و یا موارد دیگر قابل اجرا است که امیدوار هستیم در این 2 شهرستان هم با استفاده از تجربه موفق برخی شهرها در این زمینه، پروژه اجرایی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.