| کد خبر: 17554 |

مدیرعامل راه آهن از تحولات بزرگی در بخش حمل ونقل ریلی کشور خبر داد

تین نیوز | مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورتی که بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود تورمی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، در آن صورت شاهد تحولات بزرگی در بخش حمل و نقل ریلی کشور خواهیم بود.
 
محسن پور سیدآقایی عصر سه شنبه در میزگرد تخصصی بررسی راهکارهای خروج از رکود تورمی، افزود: در بسته خروج از رکود تورمی دولت تاکید کرده به هر میزانی که در این بخش سرمایه گذاری شود، سرمایه گذاران به میزان سود شرکت از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بدون شک این مشوق ها سبب خواهد شد که سرمایه گذاران بیشتری برای سرمایه گذاری در بخش حمل ونقل ریلی ترغیب شوند تا به تدریج زمینه های خروج اقتصاد ملی از رکود تورمی و رونق آن فراهم شود.
 
پورسید آقایی با بیان اینکه در این بسته تسهیلات مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری در این بخش در نظر گرفته شده، اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مشوق های دولت در این بسته دایمی شده، مشکل شرکت های هلدینگی و افزایش سرمایه گذاری آنها در خرید ناوگان نیز در شرکت های تابعه رفع شده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برخی از بندهای این بسته افزایش سرمایه گذاری از محل آورده سرمایه گذاران از پرداخت مالیات معاف شده است، گفت: پیش از این چنین مشوق هایی تنها در قانون بودجه وجود داشت اما در بسته یادشده مشوق های سرمایه گذاری در بخش حمل ونقل ریلی دایمی شده که این مساله به ایجاد تحول در این بخش کمک خواهد کرد.
 
پورسید آقایی در پایان با اشاره به صرفه جویی های انجام شده در مصرف انرژی در بخش حمل ونقل ریلی، افزود: با توجه به صرفه جویی های انرژی در این بخش، شرکت ملی نفت ایران پذیرفت معادل سه درصد از میزان صرفه جویی ها به سرمایه گذاری در حوزه حمل ونقل ریلی اختصاص یابد.
 
نماینده اتاق بازرگانی ، معادن و کشاورزی ایران نیز در این میزگرد با اشاره به رکود ناشی از تورم کشور، تدوام آن را باعث فساد اداری دانست و گفت: امروز به ندرت دستگاه های اجرایی فاقد فساد اداری وجود دارد.
 
مسعود خوانساری افزود: یکی از بخش هایی که می تواند از خروج تورمی نقش آفرینی کند، بخش حمل و نقل است چون تقاضای بخش خصوصی در این بخش بسیار زیاد است.
 
وی بر ضرورت اجرای ضمانت اجرایی مصوبات و دستورالعمل ها تاکید کرد و گفت: در این بسته در صورتی که ضمانت اجرایی وجود نداشته باشد، موفقیتی بدست نمی آید و حتی ممکن است برخی از بانک ها از اجرای این بسته خودداری کنند.
 
خوانساری با اشاره به مزیت های نوسازی ناوگان در بخش های مختلف حمل و نقل، یادآورشد: هم اکنون سن ناوگان اتوبوس بین شهری به بیش از 12 سال و هواپیما به بیش از 24 سال افزایش پیدا کرده است که این مساله با هیچ یک از استانداردهای جهانی منطبق نیست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهلول 0 0

    ماعادت کردیم که هرمدیرعاملی که می اید یک طرح می هد که مثل توپ صدا کنه ومدت بهره برداری از آن طولانی تر ازمدت اشتغال مدیرعامل مذکور باشه چون بعداز عزل وی دگر کسی توقع تحقق وعده ها راندارد ومدیرعامل جدید خود نیز طرحهای جدیدتری رامطرح میکند مثل یک دورتسلسل به عنوان مثال به آرشیو همین سایت درمورد پروژها ووعدهای مدیران عامل اسبق راه آهن مراجعه فرمایید

  • مخاطب 0 0

    مدیرعامل راه آهن دارد تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط می کند. برخی مشکلات هم هستند که واقعا به سیستم بیمار حاکم بر اقتصاد کشور ربط دارند و از دست مدیرعامل خارجند. من نمی دانم در بخش ریلی گزینه خوشنام تر و خوش فکر تر و خوش سابقه تر از مدیرعامل فعلی چه کسی است. خواهش می کنم منتقدان همین اینجا گزینه های خود را پیشنهاد بدهند تا به بررسی سوابق و عملکرد آنها بپردازیم. این همه غرض ورزی برای چیست؟ واقعا مشکل برخی مخالفان با مدیرعامل راه اهن چیست؟ دستشان از بریز و بپاش ها کوتاه شده؟ قدرت خود را ازدست داده اند؟ حسادت می کنند. چرا رک و راست نمی گویند

  • خوشبینم 0 0

    بزک نمیر بهار میاد کومبوزه با خیار میاد کارهای جاری راه آهن دچار مشکلات اساسیه شما بزرگواران هم هی طرح بدین و تو اتاقهای مختلف فکر و خیال کنین و همینطور نارضایتی رو تو مشتریان این صنعت و به خصوص مردم افزایش بدین واقعا دنبال رو خوبی برای تیم قبلی هستین. شعار دولت بزرگوار تدبیر است نه فکر و خیال اونم با نشناسانی که قراره تازه خیلی چیز ها رو بشناسن اونم تو اتاق های کولردار و در بسته با چای و نسکافه و …

  • بهلول 0 0

    باردرخت علم ندانم بجز عمل باعلم اگر عمل نکنی شاخ بی بری