| کد خبر: 127085 |

◄ پایانه شهید کلاهدوز جزو آخرین نسخه‌های ساخت پایانه در دنیا است

تین‌نیوز|

عضوهیئت مدیره شرکت تدبیر عمران جم اظهار داشت: پایانه شهید کلاهدوز جزو آخرین نسخه‌های ساخت پایانه در دنیا شناخته می‌شود که توسط متخصصان داخلی طراحی شده و پیمانکاران ایرانی نیز آن‌ها را افتتاح کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ صبح امروز پایانه شهید کلاهدوز در خط 4 مترو با حضور شهردار تهران و مدیرعامل شرکت متروی تهران افتتاح شد. در این مراسم ولی‌الله احمدی زادسرای، عضو هیئت مدیره  و مدیرپروژه پایانه شهید کلاهدوز شرکت تدبیر عمران جم با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در پروژه پایانه شهید کلاهدوز اظهار داشت: پروژه پایانه شهید کلاهدوز که امروز 16 خط از آن را به شکل اسلب تراک و پالاسی اجرا کردیم.

وی در ادامه اظهار داشت: این شرکت پیمانکار متروی تهران بوده و این پروژه در 16 خط افتتاح می‌شود و با افتتاح آن فاز دوم این پروژه که به ما ابلاغ شده از امروز شروع می‌شود و طی 4 ماه آینده اگر از نظر مالی مشکلی وجود نداشته باشد، انشالله آن را به پایان خواهیم رساند. فازهای بعدی این پروژه نیز در داخل این پایانه است که تقریباً 8 هزار متر طول خط جدید داخل پایانه است.

احمدی زادسرای همچنین گفت: در بحث هزینه ریلی در این فاز حدود 7 میلیارد هزینه داشته‌ایم که در دو قسمت انجام شده است. در بخش اخیر آن که حدود 4400 متر مسیر بود 2 هزار متر در بخش بالاستی، حدود 800 متر در بخش چاله سرویس و مابقی آن نیز در اسلب تراک بوده که قسمت عمده آن محل نگهداری قطارها است و 20 رام قطار می‌تواند در این مجموعه توقف داشته باشد.

مدیرپروژه پایانه شهید کلاهدوز شرکت تدبیر عمران جم همچنین افزود: در این حوزه و در بخش اجرایی سال 95 حدود 4 میلیارد و نیم هزینه روسازی مسیر بوده که انجام شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این پایانه جزو آخرین نسخه‌های ساخت پایانه در دنیا شناخته می‌شود که توسط متخصصان داخلی طراحی شده و پیمانکاران ایرانی نیز آن‌ها را افتتاح کرده‌اند.

احمدی زادسرای گفت: با تکمیل فازهای بعدی این پروژه به امید خدا پایانه نمونه‌ای در متروی تهران خواهد بود. این پروژه در حال حاضر در فازهای جدیدی با متروی تهران همکاری خواهیم داشت تا بتوانیم فازهای بعدی را نیز به اتمام برسانیم.
مدیرعامل شرکت تدبیر عمران جم در پایان اظهار داشت: شرکت تدبیر و عمران جم برنامه‌هایی در شهرهای دیگر کشور همچون متروی شیراز و اهواز در دستور کار قراردارد. به عنوان مثال در متروی اهواز اگر اعتبارات لازم فراهم شود ریل گذاری آن را از ماه آینده آغاز خواهیم کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.